Ga naar inhoud


[UPC] DVB-C vraagje


NINjak

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Matchless
de voedings spanning afzekeren met iets van 200mA.

Normaal is een USB gezekerd met 500mA maar je wilt veilig werken en alleen maar loggen/monitoren.

En de weerstandjes zullen 99% zeker tussen de 22~30 ohm zitten.


Hoi Match..

Ok, dat is wel logisch denk ik, die 33 Ohmers moet ik kijken wat ik heb.

Die pluggen, doe ik een A en B type zet ze er allebei in.
Als ik dan de eerder genoemde ls07 gebruik kan ik ze ooren, kan het in ieder geval proberen.
Even meten wat de voedingsspanning is, neem aan 5 Volt

Weer een stapje dichterbij.



Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 maanden later...
  • 2 maanden later...

Waar moet men nog mee bezig zijn? Het is gewoon niet te doen, het uitlezen van de flashchip kan alleen met een UP2008 programmer als je de chip uit de receiver haalt en een volledige image dump maakt. Dan nog is het gedeelte wat je zoekt versleuteld. Op een portugees forum is veel informatie te lezen over de encryptie methode maar de oplossing staat er niet. Kortom zonder de juiste middelen en een zak met geld kun je het vergeten.

 

Het advies is nog steeds laten uitlezen in Polen of ergens anders.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik denk, en ben vrijwel zeker dat er een, zij het niet gemakkelijke manier, maar er wel een is om de flash eraf tekrijgen.

Omdat ik maar een box heb probeer ik het niet, maar met een kaduke doos en enige inventiviteit kan het wel.

 

Klinkt erg cryptisch en wil het niet kwijt, tenzij iemand mij aan een kaduke doos kan helpen, probeer ik het direct.

 

Gaat dus om de upc***51** zonder HD shit... :o . :DB) of iets dergelijks.

 

De RS232 werkt en de USB geeft geen spat, de Jtag zit erook aan, dus nu de kou komt krijg ik het vanzelf weer warm

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst zien dan geloven..

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Ik heb al uitgelegd dat een jtag nooit zal werken dus jou bericht gaat nergens over.

 

Je kunt je beter richten op de kaart en een unlooper ;)

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als jij dat "denkt" vind je het vast ook niet erg dit met ons te delen.

 

Er staan trouwens voorbeeld dumps op forums (niet upc) maar van exact hetzelfde systeem. Leef je uit zou ik zeggen ;)

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok die getallen heb ik van meerdere dumps, wat moeten we er mee doen?

 

Ik heb ook de uitkomst dus kan kijken of het klopt. Mag ook via PM ;)

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...