Ga naar inhoud


[UPC] DVB-C vraagje


NINjak

Aanbevolen berichten

idd, ik krijg een beetje het idee, dat iedereen maar zit te wachten tot iemand anders het wiel uitvindt.

 

Ben vanmiddag even aan het zoeken geweest, op het type nagra ontvangers, waarvan de Pool (boxkey.**) aangeeft, dat hij deze kan rippen.

 

En ik ben er van overtuigt dat de oplossing gewoon op internet staat, want als je ziet hoeveel mensen hun boxkey diensten aanbieden op de poolse marktplaats, dan moet het wel ergens publiek op internet staan, alleen hebben wij nog niet goed gezocht.

 

Ook op de verschillende Russische satsite´s, kan je b.v lezen dat de BOXKEY nu opgedeelt is in de 2 verschillende Flash eproms.

 

Helaas is mijn Russisch is zo goed dat ik er geen soep van kan koken, misschien kan iemand anders het wel lezen?

 

Wat ik dan wel weer interesant vindt, is het type processor en geheugen er in de UPC box zit, heeft iemand hier informatie over?

 

Gr FRed

Link naar reactie
Delen op andere sites


Petalo, je hebt niet eens een UPC box man en je zit niet in het UPC gebied. Ik denk niet dat je veel kunt bijdragen zo.

 

Ik heb 2 dumps bekeken en die string komt niet voor maar dat zegt niks. Het kan wel een ander type hardware zijn.

 

Verder zijn er verschillende systemen in omloop, bij sommige aanbieders (nagra1/2) heb je inderdaad alleen die boxkey nodig die je dan kon je inderdaad uitlezen met JTAG. Bij UPC is dat anders, veel info op het internet is achterhaald.

 

Wil niet zeggen dat er geen mogelijkheden zullen zijn, maar ik denk niet dat die Pool voor de lol lijm op die chips gaat wegbranden als het allemaal zo makkelijk was. Er zijn al wat boxen gesneuveld weet ik toevallig.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petalo
i

En ik ben er van overtuigt dat de oplossing gewoon op internet staat, want als je ziet hoeveel mensen hun boxkey diensten aanbieden op de poolse marktplaats, dan moet het wel ergens publiek op internet staan, alleen hebben wij nog niet goed gezocht.


Gr FRed


Nadat de Pool de foto's van iemand bekeken had van een UPC box schreef hij dit,

For making dump you need:

1. Hot air station with preheater - to desloder flash chip.
2. Reballing set, to make new bga balls after deslodering.
3. Some knowladge to make it...
4. External BGA flash programmer like UP&UP, personally I have UP-2008.
5. Aditional EBGA 64 adapter for this programmer.

Maar nu had ik eens gegoogeld op die programmer de UP-2008 maar die koop je niet voor de hobby om je box uit te lezen is te duur.
Ja en dan moet je nog weten waar de boxkey zich bevind. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik dus bedoel is, dat ik nog niet zo snel een arme pool van dit soort apperatuur zie kopen.

 

Vanmiddag heel wat postings gezien van deze gast, en hij is ook druk met gsm' etjes...en Jtags....hehehe

 

Dus, laat je niet te snel wat wijs maken, kijk eens verder dan je neus lang is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petalo


Dus, laat je niet te snel wat wijs maken, kijk eens verder dan je neus lang is.

Probeer jij je eigen er eerst nou maar is in te verdiepen voordat je anderen advies probeert te geven...

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de boxkey van de door UPC geleverde Philips DCR8111/03 door onze Poolse vriend laten extracten en heb eea inmiddels na enig bloed, zweet & tranen aan het werk in Windows Media Center. Helaas heb ik wel een dreambox nodig om als cardserver/decoder of hoe je het ook wilt noemen te dienen; hoewel sbox zou moeten werken op x86 linux kreeg ik het met verschillende card readers niet aan de praat: sbox herkende de nagra smartcard maar toonde de verkeerde camid en bleef in een oneindige "provider 00", "provider 01", etc loop hangen. Op een dreambox werkt het in 1x goed.

 

De boxkey die ik heb ontvangen (en dus werkt) is 16 karakters breed. Aangezien alle karakters in de range 0-F liggen vermoed ik dat het om een hexadecimale weergave van 8 bytes gaat. Als je met zekerheid wilt weten moet je even rondgooglen naar hoe sbox werkt, die accepteert hem in ieder geval in dit formaat smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd heb ik alleen het 'mainboard' opgestuurd naar Polen. Ik moest hem namelijk toch al openmaken omdat hij eerst een foto wilde zien; ik was de eerste was die dit type decoder opstuurde. Ik heb deze er toen ik hem terug ontving zelf weer ingeschroefd en heb niet echt sporen van solderen gezien, maar heb er ook niet echt op gelet. Ik zal hem van de week nog wel even open maken om eens goed te kijken.

 

Ik heb trouwens behalve een tekstbestand met Boxkey, RSA, IRD en wat andere data (?) ook 2 .bin bestanden ontvangen: een van 528 bytes en een met dezelfde bestandsnaam met de toevoeging 'full' van 4.1 MB. Zouden dit de (gedeeltelijke en volledige) dump zijn waar hij de gegevens uit heeft gehaald? Een simpele 'hexdump' op het bestand levert mij niets herkenbaars op maar misschien kan iemand met meer verstand van zaken er iets aan afleiden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb hem toch maar even helemaal uit elkaar gehaald.

 

Ik ben zelf absoluut niet bekend/handig met dit soort geknutsel, dus excuses voor de "leken" termen die ik gebruik wink

 

Als je aan de bovenkant van de "hoofd"printplaat kijkt, zie je 3 metalen "omhulsels", waarvan er 1 aan de "RF OUT" connector vast zit. Aan onderkant van de print, is op de plek waar de andere 2 "omhulsels" (dus die zonder RF OUT) zitten, een grote "vette" vierkante vlek zichtbaar, die ongeveer de contouren van de 2 metalen dingen aanhoudt.

 

Verder zaten er 2 "kussentjes" van een soort rubber als een soort bescherming op "geplakt" die er volgens mij voorheen niet waren. Er is aan in ieder geval 1 van de punten waarmee het "omhulsel" vast zit duidelijk gesoldeerd: hij is een beetje zwart uitgeslagen.

 

Kortom, het lijkt er op dat er met deze 2 "dingen" gerommeld is.

 

Als je er iets aan hebt kan ik je nog een (niet al te scherpe) foto van de plaat sturen.

 

Laat even weten of je genoeg info hebt, dan wacht ik nog even met de box weer in elkaar zetten wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het losse printje linksonder in de foto (die waar de linker rode cirkel op getekend is) los maakt, vind je de 3 metalen "dingen" waar ik het eerder over had.

 

De 2 door rode cirkels gemarkeerde onderdelen zijn trouwens niet aangeroerd; het kleine printplaatje waarop de linker rode cirkel staat heb ik niet eens naar Polen gestuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...