Ga naar inhoud


[UPC] DVB-C vraagje


NINjak

Aanbevolen berichten


 

Hallo,

Even een vraagje @matchless.

Naast de scart pluggen in de DCi52... zit een plekje voor een

plugje, neem aan dat het usb is, maar dan een USB die vertikaal staat??

 

Weetje welke pinnen de 2 middelste zijn, TD en RD, of RD en TD,

of kan ik gewoon de horizontale versie aanhouden, neem aan dat het dan om de vierkante versie gaat, B.?

 

Vond dit met google .

 

Neutrik USB Chassisdeel (Zwart)

 

Omkeerbare USB omvormer (Type USB A en USB B) nodig voor het integreren van computer gerelateerde apparaten in een audio video systeem, maar ook voor audio netwerken zoals M-LAN, Cobra Net etc. Zwarte D-behuizing

 

Prijzig rond 9,00 euro, knip wel af van een kabeltje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ha chello..

 

Ik heb even op de dci52 gekeken en daar moet je nog wat onderdelen bij solderen.

 

In de dci62 zit de USB er standaard op.

 

Je zal iig op de lege positie RU1 en RU2 een weerstand moeten zetten (ik gok op 33 ohm) en je zal een voedings spanning op de usb moeten maken.

Want deze wordt normaal gevoed via IU2 en IU3. Welke onderdelen deze zijn zou ik nog op de dci62 kunnen nakijken maar dat ik nu (nog) niet.

 

wbt de usb connector.

 

Waarom pak je niet een usb verlengkabeltje? Dan soldeer je de draden op de print. Pak je een usb connector die je bij sommige PC mobo's krijg heb je gelijk een schroefverbinding om aan je kast vast te maken.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan je niet met 100% zekerheid zeggen omdat er al een USB apparaat op aangesloten is nl de kabelmodem.

 

En dat de kabelmodem USB is weet ik wel 100% zeker. Maar dat is idd geen garantie dat de andere usb poort ook werkt maar dat is juist de hobby.

Proberen en klooien om erachter te komen of je meer uit zo'n doosje kan krijgen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless
Ha chello..

Ik heb even op de dci52 gekeken en daar moet je nog wat onderdelen bij solderen.

In de dci62 zit de USB er standaard op.

Je zal iig op de lege positie RU1 en RU2 een weerstand moeten zetten (ik gok op 33 ohm) en je zal een voedings spanning op de usb moeten maken.
Want deze wordt normaal gevoed via IU2 en IU3. Welke onderdelen deze zijn zou ik nog op de dci62 kunnen nakijken maar dat ik nu (nog) niet.

wbt de usb connector.

Waarom pak je niet een usb verlengkabeltje? Dan soldeer je de draden op de print. Pak je een usb connector die je bij sommige PC mobo's krijg heb je gelijk een schroefverbinding om aan je kast vast te maken.


Dat van het kabeltje, heb ik ook aan zitten denken, heb er inmid- dels iets, is een dubbele conn. ASUS USB /MIR rev 1.11.plaatje

Maar moet het een USB A zijn of B?? Maakt waarschijnlijk niet echt uit, want 2 x A, zou een soort USB cross cable zijn, nulmodem idee.
Maar goed, doe het liever in 1 keer goed, ook gezien de kwetsbaar heid om er meermaals aan temoeten solderen.

B plug is het makkelijkst, een gat boren, en de plug erin lijmen ,met 2 componenten lijm. kan ook beide, is wel handig.

Bestaan er bufferchips voor USB, zou een 74LS07 kunnen?



Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

de voedings spanning afzekeren met iets van 200mA.

 

Normaal is een USB gezekerd met 500mA maar je wilt veilig werken en alleen maar loggen/monitoren.

 

En de weerstandjes zullen 99% zeker tussen de 22~30 ohm zitten.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...