Ga naar inhoud


[UPC] DVB-C vraagje


NINjak

Aanbevolen berichten

Is het ondertussen al iemand gelukt (of hebben ze zelf iets aangepast maar dat zal wel niet) om een DVB-C kaart in een pc met/voor UPC aan de praat te krijgen?

 

Ik ga nl. een betere HTPC/SAT/KABEL (later nog even doorstrepen wat het niet gaat worden) pc bouwen en zat er aan te denken om evt. digitale tv van UPC. te nemen.

 

Als is het niet mogelijk dan moeten we nog maar "even" bij CDS blijven (zolang we in UPC gebied wonen).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
  • Moderator

Als je weet welke flash gebruikt is (simpel want staat meestal op de chip) en je weet waar precies alle JTAG pinnen te vinden zijn dan lijkt het mij idd mogelijk om een dump te kunnen maken van de flashrom. Dit dumpen kan met bijv Jkeys.

 

Dat is het makkelijkste gedeelte.

Nu heb je een bin of hex file en daar wordt het nogal lastig. In die flashchip zit nl je hele firmware en vaak ook de settings. En natuurlijk de boxkey.

 

Om die boxkey tussen de bytes te herkennen moet je of het adres weten waar de key staat of gaan disasmblen. Dus met even een JTAG progje ben je er nog niet. Of iemand moet deze stappen al gedaan hebben en een kant en klaar programmaatje geschreven hebben die de key laat zien. Of zo'n progje meteen op een upload gezet wordt lijkt me niet waarschijnlijk want zo'n progje kan ook een commerciele kant hebben.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit zelf niet in het UPC gebied, ik weet alleen dat een vergelijkbaar systeem word gebruikt in polen.

 

zoek maar eens op jkeys en xsatclub of zo.

je moet dan een parallel of serial jtag interface hebben, die kun je kopen voor een paar euro. Waarschijnlijk moet je wel soldereren.

 

offsets zijn volgens mij ook wel te vinden op internet. Ik kan je echter verder niet helpen, maar de theorie is vrij logisch.

Natuurlijk alleen doen als je weet waar je mee bezig bent.

 

zie deze guide

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proberen jullie ook wel eens dingen of zit iedereen te wachten op de kant en klare oplossing? Ik lees namelijk niets over eventuele pogingen en het resultaat van die pogingen zodat anderen ook weten dat iets niet meer geprobeerd hoeft te worden. Het Chelloo forum heeft bijvoorbeeld een topic over een verborgen status menu van de Media box waarin o.a. de CA-Status wordt getoond met wat serienummers. Heeft al eens iemand geprobeerd om die serienummers hexadecimaal of decimaal op te voeren als boxkey?

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=30045.0

 

Ook meen ik mij te herinneren dat iemand op het Chelloo forum wel eens een topic had gemaakt over een data interface via de scart aansluiting waarmee allerlei interne informatie te voorschijn kon worden getoverd en misschien ook serienummers oplevert waarvan er één mogelijk de boxkey zou kunnen zijn. Uiteraard zal er niet in het vet gedrukt staan "boxkey: ...", dus zal het neerkomen op het uitproberen van die nummers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Proberen jullie ook wel eens dingen of zit iedereen te wachten op de kant en klare oplossing? Ik lees namelijk niets over eventuele pogingen en het resultaat van die pogingen zodat anderen ook weten dat iets niet meer geprobeerd hoeft te worden. Het Chelloo forum heeft bijvoorbeeld een topic over een verborgen status menu van de Media box waarin o.a. de CA-Status wordt getoond met wat serienummers. Heeft al eens iemand geprobeerd om die serienummers hexadecimaal of decimaal op te voeren als boxkey?

Die CA status van een Chello decoder op een UPC gebruiken als boxkey ?
Ik denk dat je weinig van Nagravision2 begrijpt.
Het moet wel degelijk de boxkey zijn, en die is uniek per decoder.

Origineel bericht van: ArChie
Ook meen ik mij te herinneren dat iemand op het Chelloo forum wel eens een topic had gemaakt over een data interface via de scart aansluiting waarmee allerlei interne informatie te voorschijn kon worden getoverd en misschien ook serienummers oplevert

Via SCART ?
Het zou mij hoogst verwonderen dat daar iets meer dan beeld- en geluidsinformatie uitkomt.

Neen, ik denk dat de enige manier om het systeem op iets anders te doen werken is via het inlezen van de boxkey en de RSA key.
Maar het spreekt vanzelf mocht iemand dat kunnen uitlezen, en ze krijgen het systeem draaiende, dat ze wel gek moeten zijn om dit kenbaar te maken.
Want ongetwijfeld leest UPC mee.
En als ze weten dat het systeem gekraakt is, dan zullen ze ongetwijfeld snel een kaartwissel doen.
En dan ben je weer helemaal terug naar af.

Ik vraag mij trouwens nog iets af.
Stel dat je het kraakt (Telenet of UPC, het komt op hetzelfde neer), hoe houd je dat geheim ?
Op de een of andere dag komt er bezoek die er enigszins iets van kent, en ziet dat je NED2 HD draait op je Dreambox 8000, of gewoon dat je UPC kaart in je Dreambox zit.
Je moet het kunnen verzwijgen voor je vrouw/vriendin en kinderen.
Lijkt mij niet zo evident voor een toestel dat hoogstwaarschijnlijk gewoon in de living staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guppje29
chelloo is een forum
daar wordt niet de chello internet modem mee bedoeld


Je regeert op @Doman die schrijft toch duidelijk UPC mediabox ik zie nergens internet modem staan. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Die CA status van een Chello decoder op een UPC gebruiken als boxkey ?
Ik denk dat je weinig van Nagravision2 begrijpt.
Het moet wel degelijk de boxkey zijn, en die is uniek per decoder.

Ik heb inderdaad geen ervaring met Nagravision2. Wat ik er wel van begrijp is dat die boxkey uniek is per ontvanger en op die CA Status pagina staan een tweetal unieke nummers, namelijk het nummer van de smartcard en het nummer van de Mediabox. Zo vreemd vind ik mijn vraag dan niet of iemand al eens wat geprobeerd heeft met dat uniek Mediabox nummer dat daar getoond wordt. Als het niet werkt, dan weten we in ieder geval dat dat niet het goede nummer is.

Citaat:
Neen, ik denk dat de enige manier om het systeem op iets anders te doen werken is via het inlezen van de boxkey en de RSA key.
Maar het spreekt vanzelf mocht iemand dat kunnen uitlezen, en ze krijgen het systeem draaiende, dat ze wel gek moeten zijn om dit kenbaar te maken.
Want ongetwijfeld leest UPC mee.
En als ze weten dat het systeem gekraakt is, dan zullen ze ongetwijfeld snel een kaartwissel doen.
En dan ben je weer helemaal terug naar af.

Ik vraag mij trouwens nog iets af.
Stel dat je het kraakt (Telenet of UPC, het komt op hetzelfde neer), hoe houd je dat geheim ?
Op de een of andere dag komt er bezoek die er enigszins iets van kent, en ziet dat je NED2 HD draait op je Dreambox 8000, of gewoon dat je UPC kaart in je Dreambox zit.
Je moet het kunnen verzwijgen voor je vrouw/vriendin en kinderen.
Lijkt mij niet zo evident voor een toestel dat hoogstwaarschijnlijk gewoon in de living staat.

Je doet net alsof het overnemen van een boxkey in een CAM iets illegaals is. Je kraakt toch niet de encryptie of iets dergelijks en je hebt nog steeds de smartcard van UPC nodig in combinatie met die boxkey. Enige verschil is dat je niet de smartcard in de Mediabox van UPC gebruikt, maar dat je die smartcard in een ander apparaat met (soft)CAM gebruikt en de Mediabox in een kast stof staat te vergaren. Geen idee waarom dat verzwegen zou moeten worden. Bij Ziggo gebruikt men een camkey om ervoor te zorgen dat je de smartcard alleen in door Ziggo toegelaten ontvangers kan gebruiken. Die camkey is echter ook overgenomen in de AlphaCrypt of wordt gebruikt bij softCAM's. Tot nu heb ik nog nergens gelezen dat er iemand is opgepakt en over het gebuik van de AlphaCrypt of softCAM's wordt toch ook niet geheimzinnig gedaan door de meesten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...