Ga naar inhoud


Ouwe gregorian dish met motor, kan ik hier nog wat mee ?


adrie66

Aanbevolen berichten


Gast Drs. IJzerbout

Inderdaad, goed advies.

 

Er zijn hier op het board users die zweren bij zo´n Gregorian dish.

 

Ik persoonlijk minder...maar dat is helemaal mijn eigen mening.

 

De polariser, dat is het tussenstuk met die zwarte draad er aan is niet meer te gebruiken. Maar de toeter (= feedhoorn) moet je blijven gebruiken.

 

Ik zelf gebruik Invacom quattro LNC´s 0,3 dB met flens. Deze bevallen me erg goed.

Een flensaansluiting die je nodig hebt heet C120

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te zien op foto 2 , heb je er een weinig voorkomende set eindschakelaars op zitten .

Tekenend daarvoor is de "clip" op de tandenschaal en de extra draden die uit de motor komen .

De motor is een 36 volt type welke door o.a een V-box aangestuurd kan worden , deze moet dan wel geschikt zijn (of gemaakt woden) voor een 3 draads pulsgever ( + 5 V / gnd en puls)

 

Zoals eerder gemeld kan de polarizer en lnb eraf , en iets moderners erop .

Zelf ( en anderen) hebben er een door mij aangepaste Inverto Black Ultra op gezet .

 

post-368-1318260353,4053_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de motor even getest op een accu, werkt nog prima, alles ziet er nog goed uit. Er zitten twee clips op de tandenschaal, en de twee extra draden die uit de motor komen gaan naar een klein elementje die deze clips kunnen detecteren zodat de schotel niet te ver kan doordraaien volgens mij.

Zit er over te denken om maar een positioner te kopen en de schotel gemotoriseerd te gaan gebruiken.

Wou meteen wat spullen gaan bestellen, :een invacom single flens lnb en een positioner, nu moet ik kiezen tussen een MOTECK v-BOX 11 en een ASTON SATSEEKER DS 200

weet iemand het verschil hiertussen

Ik heb overigens 3 dreamboxen (500,7020 en 7025)

Link naar reactie
Delen op andere sites

(CITAAT)Wou meteen wat spullen gaan bestellen, :een invacom single flens lnb en een positioner, nu moet ik kiezen tussen een MOTECK v-BOX 11 en een ASTON SATSEEKER DS 200

weet iemand het verschil hiertussen

Ik heb overigens 3 dreamboxen (500,7020 en 7025)

 

Je kunt ook een quad flens lnb er opzetten. Gezien het aantal dreamboxen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al 2 vaste schotels staan met 7 lnbs waaronder een quad lnb op 16 oost, ik heb bulgaarse onderhuurders die ook nog twee sat tuners gebruiken.

Deze schotel wil ik gebruiken op de tweede sat tuner van de om wat beter signaal te krijgen op 23, 28 en 16 oost en gewoon een beetje spelen :-)

Ik kwam deze motor ook tegen, is dat wat ? DIGIPOWER / MOTECK motor diseqc h-h sg 2100 A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fibo motor verwijderen bedoelt U. denk ik vergeet niet dat er een asje gedraait moet woreden en 2 beugels.

Zoals U het hier aangeeft is het even doen helaas als ik de foto zie en het asje met de roets erom heen denk ik bijna voor 90% zeker dat deze as er wel uit geperst moet worden.

En dat gaat niet met een hamer en een paspen .

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...