Ga naar inhoud


Waarom vooruitbetalen bij overnemen apparatuur?


alx

Aanbevolen berichten

Ik vind dit een onzin topic. Als je spullen koopt via marktplaats moet je NATUURLIJK vooruit betalen, wat verwacht je dan? Dat de verkoper zo dom is om het zonder betaling op te sturen. Als verkoper heb ik een hekel om allerlei (tokkie) figuren over de vloer te krijgen terwijl ik het ook via de post kan doen. Ik zet er dus vaak bij dat het opgestuurd wordt.

 

Ik kijk er heel simpel tegen aan: Niemand verplicht je om het te kopen. Misschien is er iemand in de buurt waar je langs mag komen dan koop je het daar toch... Als dat niet tot de opties behoort moet je gewoon niet zeiken of ga je maar naar een normale winkel als je 100% garantie wilt.

 

Ik heb verder nooit problemen gehad bij opsturen van artikelen. Bij aankoop ben ik ooit opgelicht voor 25 euro op mp. Tja dan heb ik zoiets van jammer maar dat risico nam ik om goedkoper uit te zijn. Daar kan je dan wel druk over maken maar het was en is je eigen keus.

 

Niet zeuren dus, de verantwoording ligt bij jezelf.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dit vind ik dus een onzinposting. Mijn stelling is:dat je ieder voor de helft de onzekerheid neemt. Niet één partij!

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Wij hebben onlangs iets besteld bij die Tommie van T.V. en zitten al een maand op het product te wachten, zij waren wel veel sneller met het afschrijven.

We hebben gebeld, geen response, gemaild, geen response.

Mijn vrouw behoorlijk over de rooie en ik heb maar mijn advocaat opdracht gegeven om i.i.g. het adres, c.q. de naam van de perso(o)n(e)n achter het bedrijf te komen. En dat om wisselgeld van 130 euro of zoiets... maar ja het is principe he...

Dus dit gebeurt zowel bij grote, bij kvk geregistreerde handelaren als kleine jongens... Hoort erbij en je kan er niet veel meer aan doen dan balen en eventueel langsgaan als je een adres weet.


130 euro storneren!!

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan helaas niet bij eenmalige machtiging.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nog kan het fout gaan.

 

Ik kocht zo een boormachine en de verkoper brengt hem netjes naar het postkantoor en stuurt mij direct het verzendbewijs per e-mail.

Raakt het pakket kwijt bij tante post.

 

En wat zegt die dan?

"in de postwet staat dat als een pakket kwijt raakt (lees hiervoor één van onze mederwerkers dat pakket achterover drukt) dan zijn wij niet aansprakelijk.

En als je het verzekerd verstuurd dan moet je aantonen dat wat in het pakket zat ook daadwerkelijk die waarde had.

 

Tja en hoe doe je dat met een gebruikt iets?

Dus er wordt ondanks de extra verzekering nog niet betaald.

 

Het blijft dus altijd een kwestie van vertrouwen en daarom wil ik meestal vooraf de naw gegevens hebben en deze ook kunnen kontroleren. Hebben ze een geheim nr. oid. of staat er een andere naam op dat adres dan is het jammer dan maar gaat de koop niet door.

Dan is zoals het op die grote veilingsite geregeld is al een heel stuk beter geregeld dan via de ander veilingsites, daar wordt een verkoper achter zijn vodden gezeten als hij niet levert, maar denk dat het daarom bij die anderen ook gratis is terwijl je voor die grote als verkoper moet betalen.

 

Maar is dat voor hier ook geen optie? Nu roept hier de verkoper vaak van "product is verkocht mag op slot", maar pas een verkoop topic te sluiten als juist de koper aan geeft dat e.e.a volgens afspraak is afgehandelt?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

/quote "Waar staat het dan dat het een eenmalige machtiging was??" /unquote

 

 

Dat staat er ook niet. Maar je geeft vaak wel een af.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
130 euro storneren!!


Inderdaad @alx heeft gelijk geld wat je zelf overgemaakt hebt kun je niet storneren.
Dat gaat alleen op als iemand anders geld van je rekening afschrijft. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ronaldinho-
Daarom vindt ik het ook belagenlijk dan je niet van te voren de inhoud mag checken alvorens je betaal..


Dan ben je dus tevreden met de huidige situatie, je kunt de inhoud niet checken alvorens betaald te hebben...toch?

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Dit vind ik dus een onzinposting. Mijn stelling is:dat je ieder voor de helft de onzekerheid neemt. Niet één partij!

De verkoper bepaald zelf hoe hij zijn product/object in de markt zet, niet jij. Deal with it!

Je loopt zielig te doen omdat je je zin niet krijgt. Er zijn toch genoeg alternatieven, je kunt het bij een andere mp aanbieder kopen bij je in buurt of je gaat naar een winkel. Wat wil je met deze discussie bereiken?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's natuurlijk grote onzin.

 

Als overal net dat ene ding wat iemand zoekt te koop is kan ie gewoon bij de buren aankloppen en ga je niet

bijvoorbeeld van Leeuwarden naar Tilburg rijden, dus je stelling over een andere mp aanbieder gaat manco.

 

Als koper moet je bij verzending en vooruitbetaling maar het vertrouwen hebben dat je hetgeen wat je denkt te

hebben gekocht ook krijgt en niet een ingepakte baksteen.

En bij betaling achteraf loopt de verkoper het risico dat ie kan fluiten naar zijn centen.

 

Alx heeft hier dus wel degelijk een punt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

De verkopende partij stelt de regels, als je het er niet mee eens bent jammer dan moet je je business elders zoeken waar de regels jou wel aanstaan.

 

Begrijpelijk dat Alx liever achteraf betaald, dat zou ik ook wel graag willen maar zo werkt het helaas niet (overal).

 

De verkopende partij loopt ook risico's ondanks dat jij vooruit betaalt, mocht het pakketje niet aankomen (of de ontvanger zegt dat het niet aangekomen is) dan is de verkopende partij de klos, de verzending geschiedt op risico van de verkopende partij, tenzij anders is overeengekomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigfoot
Ik snap je dilemma wel, het blijft inderdaad een kwestie van (kunnen) vertrouwen. En helaas hebben we hier op sat4all niet zo'n mooi beoordelingssysteem als op de bekende Aemerikaanse veilingsite.

Via sat4all heb ik zelf nooit vooraf geld overgemaakt bij grote transacties, tenzij ik de verkoper al redelijk goed kende. Het helpt natuurlijk wel als je zelf al lang meeloopt hier, dan is de kans groter dat de tegenpartij akkoord gaat met "eerst sturen, dan betalen".

Maar sat4all kan wel eigen regels opstellen voor de handel via dit board. Voorbeeld: als je minder dan X jaar lid bent, dien je bij aankoop voorruit te betalen en bij verkoop eerst het product te versturen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je je aangevallen voelt.

Je bent ook onbeschaafd in je uitingen.

Ik denk dat je een verkoper -pur sang- bent en en risicoverdeling niet ziet zitten.

Er zijn oneerlijke kopers en oneerlijke verkopers en soms

heeft het niets met oneerlijkheid te maken maar met een

onjuiste voostelling van zaken.

Wat ik probeer te bereiken? Een verdeling van het risico!

Waarom stuur jij je artikelen niet op zonder vooruitbetaling

of rembours? Het werkt toch ook de andere kant op?

 

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
Origineel bericht van: Sjattuh
Wij hebben onlangs iets besteld bij die Tommie van T.V. en zitten al een maand op het product te wachten, zij waren wel veel sneller met het afschrijven.

We hebben gebeld, geen response, gemaild, geen response.

Mijn vrouw behoorlijk over de rooie en ik heb maar mijn advocaat opdracht gegeven om i.i.g. het adres, c.q. de naam van de perso(o)n(e)n achter het bedrijf te komen. En dat om wisselgeld van 130 euro of zoiets... maar ja het is principe he...

Dus dit gebeurt zowel bij grote, bij kvk geregistreerde handelaren als kleine jongens... Hoort erbij en je kan er niet veel meer aan doen dan balen en eventueel langsgaan als je een adres weet.


130 euro storneren!!


Ja dat zou ik ook gedaan hebben als de termijn niet al was verstreken... Mijn vrouw wist dat ze naar Noorwegen en aansluitend naar NL zou gaan en dan de spullen op zou pikken. Helaas deed ze dit pas een maand later en we hebben er niet aan gedacht eerder te controleren of de artikelen al waren gearriveerd...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...