Ga naar inhoud


Is deze maatschappij ziek ?


Gene 1225

Aanbevolen berichten


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: hummiesat
Maar om je een plezier te doen, en mezelf ook, gaat Soktic zonder verdere discussie in mijn ignore list.


En hier sluit ik mij bij aan, gezien de in dit topic en eerdere topics geplaatste opmerkingen...

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gene 1225
Net gehoord op het VRT-nieuws :
France Telecom : door de reorganisatie die de werknemers boven het hoofd hangt zijn er al 23 ( gelukte ) zelfmoorden gepleegd en ook nog eens 12 ( mislukte ) pogingen sinds begin vorig jaar.
Voorlopig heeft men nu de herstructurering uitgesteld : alsof dat de werknemers zal geruststellen .
Wanneer stopt de waanzin van deze prestatiemaatschappij ?


Heet dit nu "reguliere afvloeiing "?

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan volgens mijn niet alleen een gegeven zijn dat geldt voor France Telecom alleen , alleen door de grootte van dit bedrijf vallen de hoge cijfers wel erg op , maar er moet meer aan de hand zijn .

We hebben spijtig genoeg geen gegevens over de impact van al die reorganisaties , die nu al zo'n twintig jaar bezig zijn in de industrie , op de menselijke geest en de gevolgen daarvan .

Je kan niet blijven sollen met mensen : iedereen in op een bepaald moment breekbaar .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gene 1225
Dit kan volgens mijn niet alleen een gegeven zijn dat geldt voor France Telecom alleen , alleen door de grootte van dit bedrijf vallen de hoge cijfers wel erg op , maar er moet meer aan de hand zijn .
We hebben spijtig genoeg geen gegevens over de impact van al die reorganisaties , die nu al zo'n twintig jaar bezig zijn in de industrie , op de menselijke geest en de gevolgen daarvan .
Je kan niet blijven sollen met mensen : iedereen in op een bepaald moment breekbaar .


Het is overal maar reorganiseren, steeds omgooien enz. Komt er weer een nieuwe manager en die zegt dat het weer anders moet. Zo gaat het maar door. Wordt de reorganisatie ingang gezet dan verdwijnt de manager, komt er een manager a.i. en daarna weer een manager, die opnieuw begint.
Het lijkt wel of het gaat om het reorganiseren als doel en niet als middel.
Er worden klauwen vol met geld weggegooid aan gouden handdrukken, in huren van tijdelijke krachten, en aantrekken van nieuwe mensen. En het gaat maar door dit spelletje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

BLijkbaar is dit de nieuwe manier van werken met mensen. Bij ons op het werk is het belangrijk winst te maken. Dit is natuurlijk normaal waarom heeft men anders een bedrijf. Echter op een bepaald moment wordt er beslist om over te gaan op een ander magazijn systeem. Resultaat is dat alles wat nog in de schuif ligt bij ons aan materiaal dient te worden weggegooid. Navraag of het werknemers geen materiaal dat werd weggesmeten moogt meenemen naar huis. Kreeg met een antwoord dat die niet toegelaten is en hetzelde is als stelen. Leven de natuur en de afvalberg. Nadien wil ze dan tegen ons beweren dat wij de oorzaak daarvan zijn dat er in het magazijn zware verliezen zijn. Een baas durf dan nog te zeggen dat wij de oorzaak zouden zijn als het bedrijf het niet haald.

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker. Het kost allemaal zo veel geld en er wordt dan nadien niets mee gedaan. Het kan ook het tegenovergestelde zijn. Nu op deze moment zijn er geen stukken in voorraad en moeten we soms maanden wachten voor we iets kunnen herstellen. Soms gaat het zelf zo ver dat we toestel opofferen voor andere te herstellen.

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denken we nu echt nog dat we uit deze graaicultuur vandaan komen???

Ik zal echter wel de laatste zijn die hier zelfmoord om pleegt.

Dan geniet iedereen ook nog omdat ze je dan geen uitkering ook meer hoeven te geven.Dat gun ik ze nu net niet.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort toestanden doen mij altijd aan dit verhaaltje denken:

 

Een man in een luchtballon is verdwaald.

 

Hij zakt wat en ziet op de grond een vrouw lopen.

 

Hij roept haar toe:"Ik heb vrienden van mij beloofd hen over een uur te ontmoeten, maar ik heb geen idee waar ik ben". De vrouw roept terug:"U bevindt zich in een ballon op tien meter hoogte en u zit tusen de 51 en 52 gr noorderbreedte en tussen de 5 en 6 gr westerlengte".

 

"U bent een technicus", zegt de man. "Inderdaad, hoe weet u dat"? vraagt de vrouw.

 

"Wel", zegt de man, "u hebt een technisch perfecte uitleg gegeven, maar ik weet niet wat ik met die informatie moet doen en heb nog steeds geen idee waar ik me bevind. In alle eerlijkheid, u hebt mij niet veel geholpen en mij bovendien nog kostbare tijd doen verliezen".

 

 

"U bent een manager", zegt de vrouw. "Inderdaad, hoe weet u dat?", vraagt de man.

 

"Wel, u weet niet waar u zich bevindt, noch waar u naar toe moet. Een grote massa lucht heeft u gebracht waar u nu bent. U heeft een belofte gedaan waarvan u geen idee heeft hoe u die moet nakomen. Nu verwacht u dat de mensen die onder u staan, uw problemen oplossen.

 

Het feit is dat u in dezelfde situatie verkeert als vijf minuten geleden, Alleen is het nu opeens mijn fout!!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vroeger had je bazen die wisten wat het bedrijf produceerde en ook alles ervan wist..Vandaag de dag heb je veel managers die soms niets eens lijken te weten welk product het bedrijf maakt , laat staan hoe het gemaakt wordt of enige kennis van zaken hebben anders dan managen en powerpoint....( in kleur whistle). Zij managen een hele fabriek of organisatie zonder echt te luisteren naar de mensen die alles af weten van het proces, cq product, want zij zijn de manager....Ondertussen gaat een bedrijf naar de kl..en en daarna hoppen ze via linkendin naar het volgende slachtoffer , want ze waren tenslotte manager bij dat vorige bedrijf cry.... en zo gaan we verder... vind je het gek dat de mensen aan de de bodem zelfmoord plegen

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

WE, de gewone arbeiders......zijn een NUMMER geworden. We worden als het moet als oud vuil bij de straat gezet, ja, oke met een kleine schadevergoeding waarvan je de helft weer meteen naar de belasting kan afdragen.

 

Bedrijven hebben GEEN sociale functie meer, in goede tijden zijn we welkom, in 'slechte tijden' mag (of moet)U gaan....

 

In vele gevallen zijn alleen de aandeelhouders belangrijk, en NIET de werknemers die voor het rendement van die aandeelhouders zorgen...

 

Groet van Ronald, een ervaringsdeskundige.......

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is deze maatschappij ziek?

 

tja vanuit zo'n vraagstelling kun je enkel (ook na aanleiding van wat er "net gehoord werd op VRT-nieuws") concluderen dat iets mis is!

 

maar dat is niet de maatschappij

(welke maatschappij trouwens, waar vindt je zelf van, waartoe je behoort)

 

dat is het probleem, tot wat of bij wie behoor je? (identiteitscrisis)

 

je kunt beter meer lezen over geschiedenis, economie en sociologie dan standte pede je eigen meningen ventileren.

 

vooral meningen zijn goud geld waard in een markt economisch georienteerde maatschappij waar het altijd over de overtreffende trap gaat > 54% van de ondervraagde is meer dan 47% van de ondervraagde

een grote fout van "NU" om de menig gelijk te stellen aan waarde.

 

>waarde< is enkel verkeerd uitgelegd aan de consument, daar de verkoper van het spul dat zogenaamd waarde heeft, een andere prioriteit heeft.

hij wil rijk (wealthy <> welstand) worden ten opzichte van anderen gemeten aan zijn inspanning... > met de minst mogelijke inspanning zo rijk mogelijk worden dus.

 

dan vraag ik me zelf of dergelijke verkopers van spul ook een echte inspanning leveren?

en

dan vraag ik me zelf of een werknemer / medeburger zich inspant voor iets dat de maatschappij helpt verbeteren of dat hij/zij voor iemand die zichzelf helpt verbeteren inspant.

 

in een dergelijke afweging is het niet een zieke maatschappij maar een ziekelijke visie van enkelen als antwoord op de vraag waarom we hier rond huppelen.

 

om te weten wat ik waard ben, of een ander, daarvoor hoef ik geen getallen te weten / financieel of de groep waar toe ik behoor.

dat vraagstuk is allengs achterhaald.

 

ciao

 

 

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch is het niet altijd zo slecht. Mijn vorige werkgever was daarin schitterend. Wanneer deze extra capaciteit nodig had vroeg hij aan ons of er vrijwilligers waren. Diegene die zich opgaven werden later beloond met een etentje en een klein feestje al beloning. Heel het bedrijf had daar een familieband. Tot deze werden overgenomen door een nederlandse firma. De baas was op een pensioen leeftijd gekomen en wou zijn bedrijf niet zien ondergaan. Spijtig genoeg is de familiesfeer verdwenen en ook veel personeel. Wat mis ik die tijd.

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...