Ga naar inhoud


Panasonic TX-P42V10E en Canal Digitaal CAM?


Big fellow

Aanbevolen berichten


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Excuses... Volgens nowtv kan het werken met de oudere versies van de Aston CAM, maar dat heb ik dus niet voor elkaar gekregen. Misschien omdat ik er de laatste firmware in heb gezet (automatisch via internet)???

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst bij een klant een panasonic geinstalleerd met een schotel. We hebben een powercam gebruikt en tot op heden werkt het nog steeds.

Heb m zelf ook ff van te voren bij ons in de werkplaats getest, en de zenders werden gewoon vrij gegeven met de powercam en de seca3 kaart.

 

mvg,

 

topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

topie,

 

na heel wat speurwerk op het internet heb ik gisteren ook gelezen dat die

powercam pro HD v2 was de juiste voor de seca3 kaart van CanalDIGITAAL

maar ook .................................................................canalsat & canal+

en ook .................................................................canal digital (thor)

de alphacrypt (light en classic) was voor de betacrypt N3 kaart SKY

de CI+ (irdeto) was voor de kabelkaart van ziggo (@home casema)

de conax cam was voor de KPN digitenne kaart

 

er was steeds sprake van verschillende soorten TV's > plasma en LCD (onder andere de TX-P42V10E) bij hetgeen ik er over las

en ook de instructie om na een fabrieksinstelling het fins als land instelling te gebruiken en de duitse taal in te stellen

opdat men de dvb-s, dvb-c en dvb-t tuners zal kunnen gebruiken.

 

bovendien zou de nieuwe MULTItuner van Panasonic (zoals in de GW10) nu alle 3 tegelijk aankunnen

enkel moet je dan eventueel CI en of kaartwissel spelletje doen

 

als je al meerdere satelieten hebt en meerdere abonnementen zul je dus wel vaker naar de TV moeten lopen om de abo-kaart te wisselen.

 

of ik aan alle gevonden informatie nu 100% zekerheid zal hebben mag aangevuld worden

 

ciao

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja wink

zoals eerder al aangegeven in dit topic

er zijn menig familieleden en vrienden die het all-in-one concept prefereren

dus om een advies te kunnen geven moet je wel eens een middag blijven zoeken en speuren

 

ik betreur het echter toch wel dat Panasonic zoiets niet heel inzichtelijk maakt aan haar potentiele klanten EN helder op haar website vermeld

Duitse website en nederlandse zijn dus zeer verschillend informatief gezien

 

vooral daar steeds meer paytv en digitale tv oplossingen gewenst zijn.

ciao

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

daar ging het juist om...

anders heb je nog steeds een receiver naast de display staan... al is het enkel om te updaten

 

ik kon NERGENS een bevestiging vinden omtrent het updaten anders dan dat de kaart werkt... men kan welgevoegelijk aannemen dat men dan z'n updaten meeneemt in de werking "of het gaat"

 

dus ik denk dat je wel met powercam updates krijgt

 

de wifi is weer een ander issue dat is misschien de x-maalste vraag daarna maar er is geen enkele kennis publiek.

 

dus dat zou echt testen betekenen om een bevestiging te kunnen geven...

dus graag ieders ervaring over hetgeen mega gert vraagt plaatsen...> in dit bericht / thread

 

ciao

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
tja wink
zoals eerder al aangegeven in dit topic er zijn menig familieleden en vrienden die het all-in-one concept prefereren


Wat ik me alleen afvraag is of die mensen nooit een programma op willen nemen?

Zolang tv's nog niet voorzien zijn van ten minste een dual tuner DVR zie ik het nut van dit topic sowieso niet, behalve natuurlijk voor die enkeling die geen opnamemogelijkheid wenst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi aplle740,

 

je hebt echter momenteel wel oplossingen die als een spin-off van de losse komponenten steeds interessanter worden als all-in-one voor de consument

 

dat is op zich goed

 

dat er dan nog steeds vragen blijven bestaan naar meer en anders

is niet vreemd

en sinds ik me met audio-video bezig houd ook bijna niet te volgen als doorsnee consument vooral omdat systemen elkaar opvolgen en de loef trachten af te steken.

duidelijkheid is er niet als we als consument toch steeds twee stappen achter de ontwikkelingen aanhollen

 

wat me wel heel duidelijk lijkt is:

"je kunt" enkel zo veel uren kijken per dag

(dus tegelijk opnemen op "twintuners" lijkt grandioos, je creëert echter je eigen tijd probleem en/of keuze inzake prioriteiten)

 

maar er zijn echt volkstammen die niets opnemen en/of verzamelen

verzamelen voor wie en voor wat? (die volkstammen vindt je natuurlijk niet op een satelliet hobbyforum)

 

de grote producenten van media apparatuur hebben dus een logische vraagstelling bij ontwikkelinge van nieuwe marktconforme apparatuur welke luidt:

wil de consument dat wel?

 

ciao

 

 

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie van Panasonic.

 

Geachte heer

 

De genoemde tv is inderdaad geschikt om via schotel gebruik te maken van de ingebouwde DVB-S tuner. Deze tuner voldoet echter aan de criteria voor de Duitse markt. Updates zijn vanwege dit feit niet beschikbaar.

 

Hoewel wij vanwege bovenstaande niet kunnen garanderen horen wij goede verhalen over het gebruik van de Powercam en CanalDigital CAM (CanalDigital met nieuwe logo).

 

DVB-C en DVB-S kunnen niet tegelijkertijd gebruikt worden (zit maar 1x CI-slot op tv).

 

Met vriendelijke groet,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...