Ga naar inhoud


Nederland 1 HD wordt (tijdelijk) Nederland HD?


GHP

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Amager95
Hoe gaat dat in Zweden? Is de publieke omroep SVT en de commerciele zender TV4 er een beetje opgebrand op de uitzendkwaliteit?
SVT World is nu met de Eurobird 9A een stuk beter te ontvangen en zendt ook in 16:9 uit.


De Zweedse zenders worden in heel hoge kwaliteit over satelliet uitgezonden. Hoge bitrates, ook voor SD uitzendingen. Tijdens de uitzending van regionale programma's (voornamelijk nieuwsberichten) zie je de kwaliteit wel sterk teruglopen. Je hebt dan wel 11 regio-uitzendingen die in de plaats van SVT1 of 2 uitgezonden worden, elk met hun eigen programma. Ik kijk zelf altijd Nordnytt, en dan is NL1,2 en 3 net ietsje scherper als je daarmee vergelijkt. Tijdens de gewone programma's is het beeld superieur. De HD uitzendingen zijn (wat een aantal mensen hier op het forum zullen betreuren) in de 720P standaard... Net als de Duitse publieke omroep, TV4 heeft gekozen voor 1080i. Ik kan ze beide niet vergelijken, omdat je voor TV4 HD abonnee moet zijn van het HD pakket of anders van het familiepakket (krijg je HD er bij), maar om alleen dat pakket te abonneren voor TV4 HD en nog 2 andere zenders die ik interessant vindt, is gewoon te duur.
Net zoals overal zijn er maar erg weinig native HD programma's te zien op svtHD... ik volg de Noorse reeks "Himmelblå" en ook de Zweedse reeks "Andra Avenyn", allebei ik HD. Dat is echt kijkplezier.

De Zweedse omroepen investeren dus wel veel in een goede kwaliteit, maar daar staat wel een prijskaartje tegenover. Je betaalt voor het Lokal paket, zeg maar de publieke omroepen, en een aantal commerciele 99 Kr per maand (ca. 10 euro) en dan per kwartaal nog een flink bedrag (169 Kr) voor het huren van de smartcard.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Sverige

De Zweedse omroepen investeren dus wel veel in een goede kwaliteit, maar daar staat wel een prijskaartje tegenover. Je betaalt voor het Lokal paket, zeg maar de publieke omroepen, en een aantal commerciele 99 Kr per maand (ca. 10 euro) en dan per kwartaal nog een flink bedrag (169 Kr) voor het huren van de smartcard.

Een hele eerlijke, nuttige toevoeging van je verslaglegging. Er wordt immers regelmatig in dit forum geroepen dat uitzendstraten in de meeste landen om ons heen (veel) beter geregeld zijn: Duitsland, Frankrijk, Engeland. Grote landen die hun kijkers en luisteraars pittige belastingen (luister-en kijkgeld) in rekening brengen om satelliet en dvb-t zo ruimhartig aan te bieden als zij doen.
Dat laatste wordt vaak vergeten als men klaagt over de Nederlandse situatie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS maakt ook weer reclame voor hun HD abonnement van 19.95 euro per maand, met als noot, de meeste gratis HD zenders.

 

Allemaal leuk en aardig, maar die gratis HD zenders kunnen mij gestolen worden, daar kijk ik nimmer nooit niet naar.

 

CDS... ach, heb er al teveel woorden aan vuil gemaakt, maar ik las ergens op dit forum dat ze per november ook de andere PO zenders in HD gaan uitzenden. Ben heel benieuwd hoe ze dit klaar willen spelen.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn inderdaad mogelijkheden... maar tot op heden is gewoon gissen wat CDS gaat doen. Als zijn er geen extra transponder bij gaan huren, dan is omzetten van de themazender transponder de enige oplossing, omdat bijna iedereen die de themazenders kijkt ook HD kijkt. De mensen die alleen het themapakket hebben... tja... die hebben dan pech gehad.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GHP

oplossing, omdat bijna iedereen die de themazenders kijkt ook HD kijkt. De mensen die alleen het themapakket hebben... tja... die hebben dan pech gehad.

Dat weten we nog niet, want CDS was toch bezig te bedenken welk aanbod die krijgen?
Ik zou het ook onfatsoenlijk vinden die klanten plotseling af te schrijven.Ik heb begrepen dat dat ook niet gaat gebeuren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...