Ga naar inhoud


Nederland 1 HD wordt (tijdelijk) Nederland HD?


GHP

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: Amager95
ZEKER EEN REDEN OM GEEN ABONNEMENT TE NEMEN OP HD


De nederlandse HD zender zit niet in het HD pakket... geen abo nemen op het HD pakket biedt geen soelaas, je blijft het ontvangen.

Maar goed, CD is gezwicht voor de voetbal maffia en daar zullen we het mee moeten doen.


Het gaat er om dat ik er geen cent aan uit zal geven aan het HD pakket van CDS. Zij maken toch ook al reclame met allerlei FTA HD zenders van ARD, ZDF, ARTE en BBC alsof zij dat op de satelliet aanbieden.
Dus al een HD zender toevallig in het pakket zit van CDS, nou ja, kan daar niets aan veranderen. Maar dat is ook alles.

En ja je hebt gelijkt: CDS is gezwicht voor de voetbal maffia. Maar goed dat voor voetbal alles moet wijken ben ik mijn hele leven al gewend.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: digitaal kijker
beter zou zijn ze alle3 doorgeven dan 1 kanaal met schakellingen tijdens een bepaalde HD uitzending.


Als we alle berichten mogen geloven, duurt dat niet lang meer.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: cheapwatcher
Als we alle berichten mogen geloven, duurt dat niet lang meer.


Het enige dat bekend is, dat het "op termijn" gebeurt.

En voor mij als kijker is die termijn zondag avond aanstaande, voor deel 2 van de Beagle!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: cheapwatcher
Als we alle berichten mogen geloven, duurt dat niet lang meer.


Het enige dat bekend is, dat het "op termijn" gebeurt.

En voor mij als kijker is die termijn zondag avond aanstaande, voor deel 2 van de Beagle!


denk het niet...

"Boer zoekt vrouw" op NL 1 toch? :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Deze wijziging past ook helemaal in ons streven om abonnees zoveel mogelijk programma’s in HD aan te bieden.


Zo veel mogelijk programma's in HD aanbieden betekent volgens mij alle (Nederlandse) kanalen welke in HD beschikbaar zijn doorgeven en niet 1 kanaal schakelen tussen alles wat mogelijk HD is. Daar vindt ik maar weinig "zoveel mogelijk" aan.

Ik vindt deze actie van Canal Digitaal helemaal niet zoveel bijzonders.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Boer Zoekt Vrouw? Was die in HD..?????

Nee, niet in HD. Maar wel zeer hoge beeldkwaliteit. Dat was echt genieten van het mooie Nederlandse landschap.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch is het raar dat CDS niet de hoofdzender Nederland 1 doorgeeft van de NPO. Ook vreemd dat de NPO dat gewoon maar toelaat. Kennelijk is de NPO dus nog alleen primair uit op voetbal uitzenden.

De rest wordt "vergeten". Maar ze triomferen wel altijd over hoe belangrijk de zender Nederland 1 is. Blijkt dus nergens uit.

 

Sowieso is het raar dat de NPO het toelaat dat maar 33,3 % van haar zenders zo door laat geven in HD. Het uitzenden gebeurt wel onder de naam van de NPO en die van CDS die slechts een intermediair is. Kennelijk zit de NPO daar niet mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95

Sowieso is het raar dat de NPO het toelaat dat maar 33,3 % van haar zenders zo door laat geven in HD. Het uitzenden gebeurt wel onder de naam van de NPO en die van CDS die slechts een intermediair is. Kennelijk zit de NPO daar niet mee.


Dat heb je bij de kabel ook. Ik kreeg laatst weer eens een folder om toch maar de kabel te nemen... de Zeeuwse kabel heeft in het speciale HD pakket... juist... ook alleen maar NL1-HD.
Het is dus niet alleen canaldigitaal die slechts 33% van de zenders in HD aanbiedt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Origineel bericht van: Amager95

Sowieso is het raar dat de NPO het toelaat dat maar 33,3 % van haar zenders zo door laat geven in HD. Het uitzenden gebeurt wel onder de naam van de NPO en die van CDS die slechts een intermediair is. Kennelijk zit de NPO daar niet mee.


Dat heb je bij de kabel ook. Ik kreeg laatst weer eens een folder om toch maar de kabel te nemen... de Zeeuwse kabel heeft in het speciale HD pakket... juist... ook alleen maar NL1-HD.
Het is dus niet alleen canaldigitaal die slechts 33% van de zenders in HD aanbiedt.


Ja, maar het is ook dezelfde NPO.

Hoe gaat dat in Zweden? Is de publieke omroep SVT en de commerciele zender TV4 er een beetje opgebrand op de uitzendkwaliteit?
SVT World is nu met de Eurobird 9A een stuk beter te ontvangen en zendt ook in 16:9 uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
de Zeeuwse kabel heeft in het speciale HD pakket... juist... ook alleen maar NL1-HD.
Het is dus niet alleen canaldigitaal die slechts 33% van de zenders in HD aanbiedt.


Maar ga je nu een kleine lokale kabelaar vergelijken met het 800.000 abonee's tellende landelijk opererende CanalDigitaal?

Alle grote kabelaars in NL (Ziggo, UPC, Cai) geven NL1-/2-/3-HD door. KPN glasvezel inmiddels ook.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...