Ga naar inhoud


Legaal NL satellietzenders in het buitenland kijken,


Golfdiesel

Aanbevolen berichten

Je kan als Nederlander in het buitenland geen abonnement afsluiten bij CanalDigitaal om de NL zenders te kunnen kijken. Dit heeft onder andere te maken met de rechten.

 

Hoe kan het dan zo zijn dat je in bungalowparken in Duitsland gewoon de NL zenders te zien krijgt die via de satelliet binnen komen? Worden hier uitzonderingen voor gemaakt?

Als het een speciale regeling is dan is het eigenlijk discriminatie omdat je dan als bedrijf wel een abo kan krijgen en als prive persoon niet.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

als het park van een nederlands bedrijf is kunnen die legaal een abonnement afsluiten, maar dat mag volgens de regels niet in Duitsland gebruikt worden, maar ja omzet is omzet dus het zal CD een zorg zijn waar het kaartje gebruikt wordt.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoe kan het dan zo zijn dat je in bungalowparken in Duitsland gewoon de NL zenders te zien krijgt die via de satelliet binnen komen?


dat kan dus niet.
dus niet legaal.

technisch kan alles
dat weten we natuurlijk

maar men heeft geen licenties om buiten de landsgrenzen canalDIGITAAL te mogen kijken

ciao

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou dus betekenen dat "landelijke groene parken" (mag de naam niet direct noemen denk ik) illegaal bezig is.

Ze hebben het gewoon op de website staan "2 flatscreen TV's met Nederlandse zenders"

Wij hadden vorige week:

NED1 t/m 3

RTL 4, 5 en 7

NET5

SBS6

 

Veronica, Discovery en NGC waren niet te zien, of dit iets met rechten te maken heeft weet ik niet.

Ze werken met een lokaal analoog kabelnet en er waren 37 zenders beschikbaar in totaal. De modulator zal dan aardig vol zitten denk ik dus veel meer zenders zullen er niet bij kunnen.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Dat zou dus betekenen dat "landelijke groene parken" (mag de naam niet direct noemen denk ik) illegaal bezig is.


Dat is een juiste constatering.

Heb een tijd in Duitsland gezeten, het hotel waar ik werkte had ook Nederlandse zenders. Deze kaarten stonden dus ook op een Nederlands adres geregisteerd.
Ik ken daar meer hotels die exact dezelfde constructie hanteren.

Tja, wie zou dat dan ook moeten controleren?
Lijkt me ook een behoorlijk lastige opgave.
De kijk en luisterdienst langs alle deuren in Europa, we komen even naar uw TV kijken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de regels in de algemene voorwaarden van CDS mag het niet.

Maar die regels zijn alleen in Nederland rechtsgeldig dus die parken hoeven niet bang te zijn de CDS politie op hun dak te krijgen. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Volgens de regels in de algemene voorwaarden van CDS mag het niet.
Maar die regels zijn alleen in Nederland rechtsgeldig dus die parken hoeven niet bang te zijn de CDS politie op hun dak te krijgen. laugh


Die kaart staat geregistreerd op een NL-adres.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de RTL zenders zijn ze niet altijd verkeerd bezig.

 

RTL zenders hebben namelijk een Luxemburgse zend licentie en zijn dus ook te ontvangen via DVB-T free to air.

Nederland 1 tot 3 zitten in Duitsland ook op de kabel (niet overal en soms ook niet al de drie)

 

Net 5, SBS 6 en Veronica zijn een ander paar mauwen.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664

Die kaart staat geregistreerd op een NL-adres.


Precies dus ze krijgen van niemand last de Nederlandse justitie kan ze niet vervolgen in Duitsland.
En de Duitse justitie zal ze ook geen haarbreed in de weg leggen. Zoiets onbenulligs zal geen enkele prioriteit hebben. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: 1664

Die kaart staat geregistreerd op een NL-adres.


Precies dus ze krijgen van niemand last de Nederlandse justitie kan ze niet vervolgen in Duitsland.
En de Duitse justitie zal ze ook geen haarbreed in de weg leggen. Zoiets onbenulligs zal geen enkele prioriteit hebben. laugh


Vervolging door de Nederlandse of de Duitse justitie ?
Voor zover ik de zaken begrijp, houdt het gebruiken van een CD- of TVV-kaart buiten de landsgrenzen een niet nakomen van een contractuele verbintenis in. Een contract is een bindende afspraak tussen twee partijen, in dit geval tussen abonnee en CD/TVV. Het probleem ligt volgens mij volledig binnen de civiele of burgerlijke sfeer en er zal m.i. nooit een strafrechtelijk gevolg mogelijk zijn. Het niet nakomen van contractuele verplichtingen wordt behandeld door de burgerlijke rechtbanken (die eventueel schadeloosstellingen toekennen), en niet door de strafrechter, want het is enkel deze laatste die "vervolgt", dus een straf oplegt van zodra er een wet overtreden is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet dat CDS dit oneigenlijk gebruik heel erg vindt... uiteindelijk zijn deze buitenlanders de enige klanten die niet kunnen weglopen naar een andere provider en heeft CDS (wat dat betreft) wel heel honkvaste klanten. Ik denk dat je nog zou schrikken van het aantal smartcards dat in het buitenland rondzwerft.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hotels en parken kopen normaal gesproken niet één kaart met een normaal abonnement, maar een zakelijk abonnement voor meerdere gebruikers/deelnemers.

Als deze parken gewoon een normaal abonnment kopen en die (zelfs in het buitenland) verdelen onder meerdere gebruikers is dat gewoon illegale sharing (net zoals cardsharing).

Ik kan mij dus niet voorstellen dat dit zonder medeweten van CDS gebeurt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

CenterParcs zit in Rotterdam, nou ja, het hoofdkantoor.

 

CenterParcs heeft geen huisjes, want die zijn over het algemeen van een Engelse inversteringsmaatschappij. CenterParcs huurt de huisjes weer terug en zo ontstaat er een belastingtruuk.

 

CenterParcs heeft er een groot belang bij een zakelijk contract aan te gaan met CDS omdat de parken in een onbewoonde omgeving zitten waar geen kabel is.

 

CDS is daar denk ik heel blij mee, de rechten worden onderling geregeld.

 

Het gaat er dus om dat de rechten goed geregeld zijn, dat is bij een buitenlandse particulier anders. De uitzendrechten zijn voor nederland betaald, zakelijk spreek je over een grotere groepsafname. Als ze voor elke particulier in het buitenland apart de rechten moeten gaan regelen, dan vliegt de prijs door administratie flink omhoog. Daarnaast heeft CDS haar eigen zaakjes niet eens goed op orde, dus zullen ze dat eens goed op moeten lossen, al heb ik daar zo mijn bedenkingen bij.

 

Wie weet gaat er toch nog wat moois uit de M7 komen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canaldigitaal bezit alleen uitzendrechten voor de benelux.

Het is dus voor Canaldigitaal onmogelijk om legaal een abonnement te verkopen buiten de benelux. Juist voor Canaldigitaal zelf is het risico veel groter, ze zouden hun uitzendrechten kwijt kunnen raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...