Ga naar inhoud


[HTPC] - Nieuw programmatje maakt bijna elke DVB (t/s/c) kaart MCE compatible.


IanPH

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik dit zo mag brengen maar ik ben al enige tijd gebruiker van software welke het mogelijk maakt om via DVBViewer middels een software brug in MCE naar (Vista of Win7) LiveTV te kunnen kijken.

 

Deze brug heet DVBLink en werkt mooi maar heeft wel wat haken en ogen. Zo heeft DVBViewer nog wel eens een spontane vastloper en gebruikt het soms onnodig veel CPU tijd. Daarnaast is het nogal lastig om DVBViewer zo te configureren dat het goed samen werkt met DVBLink. Neemt niet weg dat ik na een hoop uitzoek werk al ruime tijd heel mooi gebruik kan maken van MCE (en zelfs zonder gemopper van de vrouw des huizes laugh ).

 

Momenteel ben ik bezig met het testen van een beta programma van de makers van DVBLink en dat heet TVSource. Het leuke is dat je nu geen DVBViewer meer in de achtergrond hoeft te draaien. TVSource praat direct met je hardware en met behulp van bijvoorbeeld ACamd kun je op een legale wijze toch de commerciele kanalen ontvangen.

 

Het werkt eigenlijk redelijk eenvoudig, je scant met TVSource de kanalen, kiest de kanalen uit die je in MCE beschikbaar wilt hebben en vervolgens simuleert het programma een MCE compatible satelliet-tuner. Nu kun je dus je hele media center op 1 schil draaien die je waarschijnlijk toch al op je PC hebt staan. Gewoon de standaard meegeleverde Media Center software van Windows 7 of Windows Vista met TVPack 2008.

 

Juist omdat Media Center vast onderdeel van Windows is geworden wil ik dit graag met jullie delen. Het is leuk om te proberen en als het niets is kun je altijd weer knutselen (sorry, phun intended :D) met Media Portal wink

 

Voor de mods, ik heb geen binding met DVBLogic of iets dergelijks maar ik vindt het wel mooie software waar men Media Center ten volle mee kan benutten. Ik heb geen links oid geplaatst maar als mijn bericht toch in strijd is met de boardregels, dan hoor ik het graag.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 133
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Doe eens een getailleerde beschrijving van wat ik allemaal nodig heb om te kunnen kijken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=42&t=6378

 

Hier staat Beta1 van TVSource. Over enkele dagen wordt Beta2 verwacht. Alle Beta's worden in het forum gepost. Beta1 heeft wat problemen zoals sommige kanalen die niet gevonden worden en de plugin impletentatie is nog niet 100%

 

Wat je nodig hebt is het volgende:

 

- Windows 7 of Windows Vista met TVPack 2008

- DVB-(s/c/t) tuner kaart met BDA drivers

- TVSource

- Voor eventueel gebruik van plugins is softcsa nodig.

- Plugins (zoals ACamd bijvoorbeeld)

 

Hoe werkt het:

 

- Met TVSource scan je alle kanalen in

- Vervolgens wijs je kanalen die je in MCE beschikbaar wilt hebben toe via de TVSource configuratie.

- Daarna start je de DVBLink server

- Vervolgens doe je in MCE de TV Setup

- Je kiest de DVBLink tuner

- Je kiest een willekeurige satelliet en maakt de TV Setup verder af

- Daarna ga je naar Extra's in MCE en kies je de DVBLink synchronisatie tool

- Na de synchronisatie (enkele seconden werk) kun je LiveTV starten en kijken.

 

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaren via PC naar satelliet gekeken, met DVBViewer rechtstreeks (terzijde : nu gebruik ik Dreambox 8000, mijn gerief verkoop ik op een_of_andere_veiling_site)

MCE heb ik ook geprobeerd, en hoewel ik het een grafisch prachtige schil vind, zitten er toch een paar beperkingen op die mij ervan weerhielden om DVBLink te gebruiken.

Let wel, die beperkingen zijn niet de fout van de makers van DVBLink, die prachtig werk geleverd hebben, maar van Microsoft dat geen logische manier van doen heeft wat tunerbeheer betreft.

 

Het gaat namelijk over dit punt :

Bij MCE (om het even welke versie) is een tuner ofwel onbenut of bezet.

Bij een analoge tuner is dat logisch, je kunt immers met één analoge tuner niet tegelijk opnemen van VT4 en kijken naar VTM.

Bij een digitale tuner kan dat echter wél, maar MCE houdt daar geen rekening mee.

Dus als je van BBC4 en BBC1 tegelijk wilt opnemen, gaat dat niet met één tuner, dan heb je er al 2 nodig.

Als je dan bijv. standaard hebt ingesteld dat je 5 minuten voor een programma begint, al begint met opnemen en tot 15 minuten erna, om zeker te zijn dat je een programma helemaal hebt, dan heb je dus 2 tuners nodig als je 2 opeenvolgende programma's op eenzelfde zender wilt opnemen.

 

DVBViewer op zichzelf is wel slim genoeg om dat te weten, en als jij opneemt van BBC4 kun je zonder problemen naar BBC1 switchen, en desnoods nog eens opnemen, en dan naar BBC2 switchen.

Dat alles zonder dat een tweede tuner ingezet wordt.

 

En hoewel de mensen van DVBLink veel kunnen, kunnen ze natuurlijk die beperking in MCE niet omzeilen.

Zolang dat niet kan, kan MCE nooit een goede oplossing zijn voor mij, wegens deze "tunerverkwisting".

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar heb je gelijk in. Als dat een criterium is, dan is MCE geen optie. Maar goed MCE is dan ook nog maar 1 jaar satelliet TV compatible. Misschien dat dat ooit nog gaat komen alhoewel is dat van Microsoft dan weer niet verwacht.

 

Aan de andere kant is, zeker op satelliet, deze mogelijkheid toch echt beperkt aangezien bijvoorbeeld de nederlandse kanalen redelijk verspreid over de transponders zitten.

 

Als je RTL4 kijkt dan kun je bijvoorbeeld al niet iets van SBS6 of Nederland1 opnemen omdat al deze kanalen op een andere transponder zitten. In dat opzicht lijkt me dit ook meer iets voor thirdparty ontwikkelaars.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens is Beta2 vandaag beschikbaar gekomen. Deze staat in hetzelfde forum, als downloadable attachement (of voor de taal puristen onder ons als binnen te halen bijlage).

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai Xp Mediacenter.

Heb windows vista en 7 al geprobeerd maar alleen problems.

Moet een ander moederbord enzo hebben maar zit er nu nog niet in.

Waarom alleen dat stomme Vista????????????????????????

Laten ze eens wat voor Xp maken man dat zouden meer mensen blij maken.

 

Gr Cb1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk omdat Windows XP inmiddels al een wat verouderd product is (MCE2005 is wat mij betreft geen vergelijk met MCE van Win7). Ik draai nu al weer 2 jaar MCE (waarvan 1 jaar MCE van Win7) en het bevalt mij prima.

 

Ik weet niet op welke problemen je doelt en of dat inderdaad met je moederbord te maken heeft. Maar MCE van Win7 draait bij mij zeer stabiel, tuurlijk zijn er dingen die wel beter kunnen maar dat is Microsoft eigen denk ik. Zo vind ik de Media Database erg traag.

 

En ik heb vanavond zitten testen met Beta2 van TVSource en ook dat draait tot dus ver (met een 2 tuner systeem incl ACamd) heel goed.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de volgende getest:

DbvDream----->OK

DvbDreambox----->OK (Dm600)

 

Ben nu met TvSource aan 't scannen en voorzie nu al problemen net als met dvbdream als je hem standalone gebruikt.

Ik heb pas een Anysee E30 S2 Plus gekocht, Dvbdream scant niet alles (BBC-HD niet terwijl MCE win7 dit wel doet!) en doet alleen maar FTA. Probleem is denk ik dat de Anysee een ingebouwde SoftCam heeft?

 

 

 

AZBox Premium HD, DM600PVR, Multytenne 45 Single, Nabilo v0.8, Panasonic TH37PV70 ISF gecalibreert, Onkyo TX-SR502E, Onkyo DV-SP503E, Klipsch Quintet II + KSW-10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals verwacht het werkt dus niet als de smartcard in de Anysee zit. Ik vind het maar raar, een Dreambox biedt een al gedecodeerd signaal aan aan de dvblinkserver en dat gaat goed terwijl er bij de Anysee eigenlijk precies hetzelde gebeurd en dat werkt dan niet.

 

Acamd krijgik niet op gang maar dat komt omdat ik geen idee heb waar ik de files moet neerzetten, heb van alles geprobeerd maar ik zie op m'n Dreambox(daar draait de CCCamserver) dat er géén client aktief is.

In DvbDream lukt dit dan weer wel, maar daar is duidelijk waar de files geplaatst moeten worden.

 

Kan iemand mij vertellen waar ik de files moet zetten in DVBLink???

 

AZBox Premium HD, DM600PVR, Multytenne 45 Single, Nabilo v0.8, Panasonic TH37PV70 ISF gecalibreert, Onkyo TX-SR502E, Onkyo DV-SP503E, Klipsch Quintet II + KSW-10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IanPH
Waarschijnlijk omdat Windows XP inmiddels al een wat verouderd product is (MCE2005 is wat mij betreft geen vergelijk met MCE van Win7). Ik draai nu al weer 2 jaar MCE (waarvan 1 jaar MCE van Win7) en het bevalt mij prima.

Ik weet niet op welke problemen je doelt en of dat inderdaad met je moederbord te maken heeft. Maar MCE van Win7 draait bij mij zeer stabiel, tuurlijk zijn er dingen die wel beter kunnen maar dat is Microsoft eigen denk ik. Zo vind ik de Media Database erg traag.

En ik heb vanavond zitten testen met Beta2 van TVSource en ook dat draait tot dus ver (met een 2 tuner systeem incl ACamd) heel goed.



Ten eerste kon ik al van win vista en win 7 niet booten.
Hier heb ik een apparte dvd voor moeten maken met de opstart boot van win xp.
Dit is gelukt.
Na win 7 te hebben geinstalleerd merkte ik ditect al dat de boel meer hakkelig loopt als met win xp.
Gewone tv loopt goed met progdvb maar stereoscopic player loopt onder win7 heel slecht en onder xp super.
Daarom zou ik dit alles onder winxp willen draaien want dan loopt alles wel.
Ben er mee eens dat win xp een oudere versie is maar om me heen en op internet hoor je toch steeds weer dat men winxp voor vista prefereerd.
Ik draai op deze gewone pc wel win7 en met succes alleen de htpc heeft hier moeilijkheden mee.
En hoeveel moeite zou het zijn om een programma voor zowel vista/7 als voor xp mogelijk te maken.


Gr Cb1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

Heb in de TVSource een map Plugins gemaakt en daar ACamd ingezet, Dreambox geeft aan dat er 1 client aktief is dus ACamd draait.

 

Als ik in MCE afstem op bv. SBS6 geeft ie alsnog aan: Service is gecodeerd?????

 

FFdecsa erbij gezet, maakt geen verschil???

 

AZBox Premium HD, DM600PVR, Multytenne 45 Single, Nabilo v0.8, Panasonic TH37PV70 ISF gecalibreert, Onkyo TX-SR502E, Onkyo DV-SP503E, Klipsch Quintet II + KSW-10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...