Ga naar inhoud


[HTPC] - Nieuw programmatje maakt bijna elke DVB (t/s/c) kaart MCE compatible.


IanPH

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: CB1
@IanPH

Bedankt , het wrkt.

Gr Cb1


Heel mooi, toch wat over het hoofd gezien dan?
Nu maar afwachten op de final release.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 133
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ok, ik heb het ook aan de praat gekregen maar loop nog tegen 2 zaken aan:

 

1: De HD kanalen van Ziggo willen niet open gaan, ik krijg wel geluid maar geen beeld.

 

2: Ik snap niet helemaal hoe ik de kanalen met de tv gids kan mappen, kan mijiemand dit in het kort uitleggen?

 

Verder is het een super tool!!

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hd kanalen werken hier wel super.

Misschien mis de codec voor hd tv nog.

Gebruik hier een ffdshow pack.

Tv gids mappen weet ik ook nog niet want ik ben nog niet tevreden dat ik op sommige kanalen een klein beeldje heb met boven onder links en rechts zwarte balken.

Ook de normale 4:3 uitzendingen die worden via de normale ontvanger netjes fullscreen op de tv gezet maar deze gewoon met zwarte balken links en rechts.

Dit moet ik nog uitzoeken.

Maar goed wijk af van de topic.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CB1

Welke Windows gebruik jij? Want ik Windows 7 heeft het zonder meer, geen zin om codecs te installeren. Zeker niet voor MCE aangezien Microsoft in Win7 ervoor heeft gekozen om hun eigen codec ten aller tijde in hun eigen programma's (MCE, MP) te forceren. Alleen met tools als Win7DSFilterTweaker kun je voor bepaalde formaten een andere codec forceren. Maar dat is alleen voor bijvoorbeeld AVI of MKV, voor LiveTV gebruikt Win7 altijd de eigen DTV codec. Ik heb dit zelf gedaan omdat CoreAVC voor MKV bestanden veel efficienter was dan de Microsoft DTV codec. De MS DTV Codec is volledig afhankelijk van hardware acceleratie of een zeer snelle processor. Als beide missen zul je zeker problemen krijgen met HD weergave. Vooral met onboard videokaarten heb ik die ervaring!

 

Overigens kun je ook in MCE ervoor kiezen om 4:3 weergave fullscreen in te stellen. Druk daarvoor in MCE7, 1 of 2 keer naar links (op toetsenbord of MCE afstandsbediening) en dan heb je als het goed is de mogelijkheid om verschillende beeldverhoudingen te kiezen. Overigens is dat voor alle zender, en wordt dat helaas niet per zender onthouden.

 

Bij MTV NL heb ik trouwens ook altijd rondom balken. Echt belachelijk maar dat ligt niet aan MCE maar aan MTV zelf!

 

Wat betreft de gids, bedoelen jullie het configureren daarvan in MCE zelf, of tijdens het synchroniseren van de kanalen met de DVBLink tool?

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mappen van gids info in MCE gaat als volgt (makkelijkst om met de muis en toetsenbord te doen).

 

- Ga naar de gids

- Kies het kanaal dat je wilt aanpassen

- Druk met de rechtermuis op de naam/nummer van dat kanaal

- Kies voor (wordt zo aangevuld..)

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Kies voor kanaalinstellingen

- Kies vervolgens Gegevens bewerken

- Zoek de gegevens voor het kanaal en druk op enter

 

herhaal dit voor elk kanaal.

 

(ik kon bovenstaand bericht niet editen vandaar hierin ge vervolg)

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ianph

 

 

Ik gebruik ook Windows7 ultimate.

Ik dacht dat hij mijn geinstalleerde codecs gebruikte maar dat is dus niet zo.

Ik installeer wel codecs omdat ik met stereoscopic player ook 3d films met een bril bekijk.

Deze wil wel codecs zien.

Ik gebruik hier ffdshow in omdat je hier ondertitels kunt instellen.

Ook download ik als het mogelijk is alleen hd 3d films.

Maar goed windows7 mce werkt goed ook met hd.

In ieder geval het beeldformaat wisselen werkt inderdaad alleen jammer dat er geen auto functie in zit.

Mijn tv heeft dit wel maar deze instelling werkt niet op mijn dvi aansluiting.

Dan beperkt het menu zich tot 4:3 en 16:9

Goed we sleutelen door.

Ik gebruik (ik hoop dat ik het melden mag) tvsource met dvb link.

Ben hier lang mee aan het knutselen geweest maar het werkt goed.

Alleen is het nu nog 17 dagen geldig en het is nog in probeerfase.

Ik zie tussen de officiele progjes die je bij hun kunt bestellen deze nog niet tussen staan.

Wat als mijn 17 dagen om zijn?

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht dat er binnen 14 dagen (want dan verloopt mijn TVSource installatie) wel een nieuwe beta of release candidate verschijnt. Ik heb eigenlijk niet eerder gehad dat m'n beta verliep voordat er een nieuwe beta (en daarmee een nieuwe trail periode) begint. Pas als de final release komt dan kun je, als TVSource bevalt, registreren.

 

Wat betreft de beeldverhoudingen. Als MCE zelf staat ingesteld op 16:9 dan zullen alle 16:9 uitzendingen (Nederlandse kanalen) fullscreen zijn en alle 4:3 kanalen (o.a. MTV en discovery bij mij) met zwarte balken links en recht worden weergegeven, MCE houdt zich gewoon netjes aan de beeldverhouding informatie die in het signaal wordt meegezonden. MTV NL is daar een uitzonderlijk geval. Die schijnen het nodig te vinden om in de normale 4:3 uitzendingen al balken boven en onder te plaatsen ipv in 16:9 formaat uit te zenden (lekkere verspilling van beeldkwaliteit). Tja dan denk MCE dat het 4:3 is en zal je de meegezonden balken boven en onder plus de zwarte balken van MCE links en rechts hebben. Dat ziet er stom uit, maar is eigenlijk de schuld van MTV.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als je de release versie (1.0.1 inmiddels) gebruikt heb je de SoftCSA niet meer nodig. Je maakt in de C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink\Sources\TVSource en map aan genaamd Plugins en daar zet je dan bijvoorbeeld ACamd.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IanPH
Tja dan denk MCE dat het 4:3 is en zal je de meegezonden balken boven en onder plus de zwarte balken van MCE links en rechts hebben. Dat ziet er stom uit, maar is eigenlijk de schuld van MTV.

Tja, je kunt natuurlijk manueel van beeldverhouding veranderen in MCE, maar dat is omslachtig.
2 jaar geleden heb ik hier met behulp van Autohotkey daar wat macro's voor gemaakt (in een latere versie heb ik ook de gekleurde knoppen geherprogrammeerd).
Volgens mij moeten die macro's nog altijd werken, of het zou moeten zijn dat de keyboard shortcuts niet meer werken.

http://thegreenbutton.com/forums/t/45810.aspx

Je kunt dan in Mediacenter met je afstandsbediening snel swappen tussen de verschillende zoom modi door op # te duwen, en Teletekst ondertiteling aan/af te zetten via *.

Ik blijf het overigens bizar vinden dat een dergelijke truuk nog altijd nodig is om snel te kunnen zoomen.
Met Vista en Windows 7 en de ontwikkeling van nieuwe afstandsbedieningen zou je toch denken dat ze een ZOOM knop als standaard zouden ontwikkeld hebben...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...