Ga naar inhoud


[HTPC] - Nieuw programmatje maakt bijna elke DVB (t/s/c) kaart MCE compatible.


IanPH

Aanbevolen berichten

@IanPH:

Hartelijk dank voor al je hulp. De HTPC icm TVsource werkt perfect. Is behoorlijk snel. Het zappen duurt wel wat langer dan op mijn Philips DSX6072. Maar dat neem ik op de koop toe.

Acamd werkt ook uitstekend met mijn Phoenix cardreader. Volgens mij komen de CD-updates ook goed door. Tenminste, ik was gister een opgenomen film aan het kijken en in tussentijd zag ik de lampjes van mijn cardreader even flink oplichten. Ik neem aan, dat de abo-verlengingen van CD gewoon werken via Acamd?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 133
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij mij in ieder geval wel. Ik zie m'n datum elke week weer verschuiven. Staat nu op 09-02-2010.

 

Maar ben blij dat het allemaal gelukt is smile

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een tijdje het draadje gevolgd te hebben denk ik erover om een goedlopende htpc met XP MCE 2005 te laten draaien op win 7. Mijn HTPC heeft de specs dus dat zal wel loslopen. Enige voorwaarden is wel dat windows 7 met de tv kaarten (Hauppauge nexus-c en nexus-s)overweg kan. Zodoende kan ik deze gebruiken icm tvsource binnen win7 onder MCE gedeelte. Iemand die hier ervaring mee heeft of mij kan vertellen of dit überhaupt gaat werken? Op de site kon ik niets vinden over het feit dat het wel of niet zo gaan werken.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook TVSource geinstalleerd en het werkte ok totdat ik mijn computer in slaapmodus bracht en daarna na enkele seconden liet ontwaken.

 

Ik krijg nu als melding geen TV-signaal, zowel op FTA als op gecodeerde zenders.

Dus ik denk dat na het ontwaken TVSource verbinding met mijn satelliet kaartje kwijtraakt. Hoe zou ik dit kunnen oplossen en kua de rest zonder problemen hun HTPC in slaapmodus zetten en ontwaken zonder dat jullie beeld verliezen?

 

Na ontwaken heb ik even DVB Viewer getest en met die kon ik wel FTA als gecodeerde zenders bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer als admin eens de configuratie file te openen.

Deze stopt en herstart de server als je er weer uit gaat.

Misschien staat die wel stop.

En heb je tvsource gekocht of zit je met de trial te werken?

Anders eens kijken tot hoe lang je trial loopt.

Staat op de configuratie.

Kortotm ik denk dat de server van dvblink stop staat.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat TVSource eerder wordt opgestart (het is een windows service die door Windows wordt gestart en gestopt als de PC in standby wordt gezet) dan je kaarten na wakeup geinnitialiseerd zijn. Je kunt daarvoor een register sleutel instellen zodat TVSource even wacht met je tuner aanspreken.

 

Hieronder een reg-file waarmee TVSource 5 seconden wacht:

 

5 seconden reg-file

 

Gebruik aub wel de allerlaatste TVSource 1.0.2.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IanPH
Om te beginnen moet je er 100% zeker van zijn dat de ini files van KingofSat zijn aangepast aan het format van TVSource. Je kunt de transponder files niet zomaar overschrijven (dat heb ik al ten tijde van DVBViewer geleerd, elk programma gebruikt z'n eigen transponder file format, ook al lijkt de inhoudt vrijwel hetzelfde).

Daarnaast ken ik de Powercam niet, maar om de kanalen uberhaubt te vinden heb je de decodering niet nodig. NederlandHD zou dus in elk geval in je lijst moeten komen als je 11856 V 27500 5/6 scant met een DVB-S2 kaart.

Probeer het anders eens met de originele transponder lijst van TVSource. Die werkt bij mij ook prima!


Hey Ian,

Ik ben er uit, op een Amerikaanse site gevonden, de transponder beschrijving in de *.ini aanpassen.

,S2 veranderen in ,NBC doet voor mijn DE Floppy DVB-s2 ruim extra 250 zenders incl. Nederland HD vinden. Voor de volledigheid heb ik dit bericht ook hier geplaatst.

Alles loopt nu als een zonnetje, TV-source 1.02, Win7 MCE en mpeg4 HD zenders.

Nu eindelijk is alles 100% werkend, pfffff.

Gr. Martin

Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat 5 seconden reg-file zal ik gaan uitproberen.

 

Ik heb gisteren nieuwste versie van TVSource gedownload en geinstalleerd, versie 1.0.2 is dat dacht ik. Ik heb dus nog 19 dagen over (Trial).

 

DVBLinkSrv.exe stond inderdaad uit. Na restart van Windows werkte het weer, dus ik zal later kijken of 5 seconden reg-file ook oplossing biedt als HTPC uit de slaapstand komt. Dat vind ik namelijk erg belangrijk.

 

Nog wat vragen:

 

1. (IanPH?) Weet je of Butter Team nog nieuwere versie als

newCS 1.65 voor Windows heeft uitgebracht? Ik dcaht dat ze gestopt zijn met het ontwikkelen van newCS voor Windows.

Draai je zelf newCS (welke versie?) op Windows of Linux server?

 

2. Stabiliteit? Ik vraag me af hoe stabiel jullie HTPC is. Dus of je dagen/weken/maanden geen omkijken naar hebt?

Of gebeurt het vaak dat je bijvoorbeeld ACamd of newCS toch om de paar dagen moet restarten of TVSource?

Dus als je wat opneemt en je HTPC staat in slaapstand dat ie netjes ontwaakt, opneemt en daarna terugkeert in slaapstand?

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontwikkeling van NewCS gaan gestaag door alleen worden er geen compiles voor Windows meer gemaakt. Dat is ook niet nodig als het gaat om de stabiliteit van NewCS (tenminste niet volgens mijn ervaring). Ik draai dus ook 1.65 op m'n Windows XP servertje. Die server (heb het net even gechecked) staat al 127 dagen onafgebroken aan (doe er eigenlijk ook vrijwel niets op dan m'n website, mailserver en m'n prive cardserver op draaien).

 

De stabiliteit hangt van veel factoren af. Ik ben iemand die veel test en experimenteert. Als er een nieuwe beta uitkomt staat ie er op om te testen (binnen kort komt er van DVBLogic een nieuw product met Networked DBA drivers, dan ben ik een van de eerste die daarmee aan de slag gaat). In dat geval is stabiliteit soms (afhankelijk van de beta) niet super. Maar op de HTPC in de kamer van m'n dochter staat TVSource 1.0.2 en die werkt 99.9% (tja het blijft Windows he) probleemloos. Eigenlijk nog stabieler dan de Humax 5400 die ik in m'n slaapkamer heb. Dus wat mij betreft kan het echt heel stabiel werken ja.

 

Overigens zet in m'n HTPC's steeds in slaap en worden ze doorgaan niet opnieuw opgestart, behalve voor Windows updates oid.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken wat die NetworkedBDA drivers inhouden. Dus Media Center krijgt eindelijk de mogelijkheid wat MediaPortal al een tijdje had. Dus dat je al je tuners in één PC/server kan installeren en dat Media Center pc's via netwerk connectie met die server maken en op die manier tv beelden kunnen streamen.

 

Als dit stabiel werkt dan zou dit een prima oplossing zijn. Een klein, zeer stil HTPC zou in de woonkamer al voldoen.

 

Eindelijk oplossing voor iets wat Microsoft heeft laten liggen om HTPC tot een volledig succes te maken.

 

Weet iemand misschien of TVSource in staat is motor van een schotel aan te sturen? Heb het al eerder gevraagd maar misschien dat mijn vraag over het hoofd is gezien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lujo
Weet iemand misschien of TVSource in staat is motor van een schotel aan te sturen? Heb het al eerder gevraagd maar misschien dat mijn vraag over het hoofd is gezien


Die had ik over het hoofd gezien. Maar helaas is alleen simple DiSEqC (momenteel) met maximaal 4-poorts switches mogelijk. Of er plannen zijn om daar in de toekomst verandering in te brengen weet ik niet.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus nog steeds in testfase. Uitproberen enz.

 

Ik heb dus paar dagen NewCS op dreambox gedraaid en met behulp van Acamd als plugin van TvSource connectie met dreambox gemaakt. Dat ging goed en had ik geen problemen.

 

Nu ben ik anderhalf dag aan het testen met Smargo Smartreader Plus, Acamd en TVSource. ACamd leest in dit geval rehtreks het kaartje op COM4.

 

In het begin werkt dat. Echter laat ik de configuratie een tijdje (paar uurtjes) zo staan, bijvoorbeeld op Ned 2 en kom ik dan terug dan lijkt het niks aan de hand. Ned 2 wordt gewoon gedecodeerd, want ik kan die zender bekijken.

 

Ga ik echter zappen naar Ned 3, Rtl 4 of welke andere zender dan ook (behalve FTA zender zoals BVN) dan krijg ik melding dat die zender gecodeerd is.

Enige wat ik kan doen is via services DVBLink Server stoppen en dan weer starten. Dit terwijl onder services gewoon staat dat DVBLink Server aanstaat/gestart is.

Media Center kan gewoon aan blijven. Als ik dan weer ga zappen naar ander zender dan wordt die zender weer gedecodeerd en heb ik weer beeld.

 

Mijn vraag is of dit aan de ACamd of TVSource ligt?

 

Verliest TVSource na verloop van tijd connectie met de plugins zoals ACamd, waardoor alleen restart van service helpt, want op zich blijft TVsource gewoon werken aangezien ik FTA kanalen kan bekijken.

 

Of gebeurt er iets vreemds met ACamd waardoor die niet meer met het kaartje communiceert? Maar alleen restarten van DVBLink Server is genoeg zodat er weer communicatie platsvindt. Ik hoef dus het kaartje niet uit Smargo Smartreader Plus te halen en weer erin te stoppen.

 

Wie zou weten wat de boosdoener is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lujo
Ik ben dus nog steeds in testfase. Uitproberen enz.

Ik heb dus paar dagen NewCS op dreambox gedraaid en met behulp van Acamd als plugin van TvSource connectie met dreambox gemaakt. Dat ging goed en had ik geen problemen.

Nu ben ik anderhalf dag aan het testen met Smargo Smartreader Plus, Acamd en TVSource. ACamd leest in dit geval rehtreks het kaartje op COM4.

In het begin werkt dat. Echter laat ik de configuratie een tijdje (paar uurtjes) zo staan, bijvoorbeeld op Ned 2 en kom ik dan terug dan lijkt het niks aan de hand. Ned 2 wordt gewoon gedecodeerd, want ik kan die zender bekijken.

Ga ik echter zappen naar Ned 3, Rtl 4 of welke andere zender dan ook (behalve FTA zender zoals BVN) dan krijg ik melding dat die zender gecodeerd is.
Enige wat ik kan doen is via services DVBLink Server stoppen en dan weer starten. Dit terwijl onder services gewoon staat dat DVBLink Server aanstaat/gestart is.
Media Center kan gewoon aan blijven. Als ik dan weer ga zappen naar ander zender dan wordt die zender weer gedecodeerd en heb ik weer beeld.

Mijn vraag is of dit aan de ACamd of TVSource ligt?

Verliest TVSource na verloop van tijd connectie met de plugins zoals ACamd, waardoor alleen restart van service helpt, want op zich blijft TVsource gewoon werken aangezien ik FTA kanalen kan bekijken.

Of gebeurt er iets vreemds met ACamd waardoor die niet meer met het kaartje communiceert? Maar alleen restarten van DVBLink Server is genoeg zodat er weer communicatie platsvindt. Ik hoef dus het kaartje niet uit Smargo Smartreader Plus te halen en weer erin te stoppen.

Wie zou weten wat de boosdoener is?

ACamd, bij de MD-API engine gaan na 256 filter start acties ACamd op stop, dit probleem is opgelost in volgende versie. (gebruik voor nu 614)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Appiemulder: Bedankt, ik zal ook 614 uitproberen.

 

 

Weet iemand misschien of het met TVSource versie 2 mogelijk is om meerdere zenders van dezelfde transponder tegelijk te kijken/opnemen met één kaartje.

 

Als ik meerdere HTPC's heb en één server met één satellietkaartje:

 

1. Is het mogelijk dat ik met HTPC 1, HTPC 2, HTPC 3 tegelijk kijk naar: Ned 1, Ned 2, Ned 3?

 

2. Of dat ik met HTPC 1 kijk naar Ned 1 en tegelijk iets aan het opnemen ben op Ned 2 en/of Ned 3?

 

Het is dus een mogelijkheid wat MediaPortal server heeft en ik ben benieuwd of dit door TVSource versie 2 ook voor Windows Media Center tot de mogelijkheid gaat behoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...