Ga naar inhoud


[HTPC] - Nieuw programmatje maakt bijna elke DVB (t/s/c) kaart MCE compatible.


IanPH

Aanbevolen berichten

Bedoeld ja dat TVSource geen zenders op bijvoorbeeld de 11854MHz op de Astra 23.5 vindt?

 

Beta2 is overigens offline gehaald wegens enkele problemen met a.o. de plugins verwerking. De bedoeling is dat als je PC bijvoorbeeld in standby zet, dat DVBLink server de TVSource afsluit. Maar bij het afsluiten loopt TVSource zo ernstig vast dat ook de DVBLink server crashed. Hierdoor start de boel na wakker worden uit standby niet meer op. Ze verwachten B2.1 binnen enkele dagen ter beschikking te stellen. Ik hoop dat dat snel gebeurd.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 133
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

11854? bestaat die dan

 

en nog veel meer niet, geen enkel BBC kanaal geen ITV geen Ned1 HD en zo kan ik nog ff doorgaan.

 

een globale vergelijking:

 

- TvSource, DVBDream, DVBViewer vinden zo'n 2200 kanalen

- ProgDVB mag ik blij zijn met meer als 100 kanalen!!!

- Win7 MCE vind er zo'n 4000!!!

 

we hebben het dan over 19,2 13 23,5 en 28,5

 

 

 

AZBox Premium HD, DM600PVR, Multytenne 45 Single, Nabilo v0.8, Panasonic TH37PV70 ISF gecalibreert, Onkyo TX-SR502E, Onkyo DV-SP503E, Klipsch Quintet II + KSW-10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel TVSource (overigens is dat wel Beta 2.1.1 welke o.a. een fix voor Skystar HD2 en de PluginsHost heeft) als DVBViewer vinden bij mij 1960 kanalen (Astra 19.2 (1460) en 23.5 (500) gecombineerd). Ik heb nooit in MCE zelf m'n tuners gebruikt omdat in geen CI heb en er dan niet zoveel aan heb. Maar goed in die "magere" 1960 zitten in ieder geval alle kanalen die ik wil hebben (op z'n minst m'n officiele Canal Digitaal pakket).

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, met de Firedtv/CI-interface gaat het wel goed maar met softcsa/Hadu connectie zonder interface naar m'n cccam server en lukt niet.

Getest met de preview van Source configuration!

Ik heb het met en zonder geregistreerde mdapifilter.ax getest.

De csa files staan in Plugins en Hadu.dll/Hadu.ini ook....

Mis ik wat?

 

(deze configuratie werkt prima met dvbviewer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus de CSA.dll, FFDecsa.dll en MakroCSA.dll uit het SoftCSA archief bestand van Pikachu in een Plugins map gezet samen met Hadu.dll en Hadu.ini? Al deze bestanden moeten namelijk in dezelfde map genaamd Plugins staan. Ik gebruik zelf ACamd met NewCS 1.65 en dat werkt prima.

 

Heb je daar trouwens beta 2.1.1 voor gebruikt? 2.1 en lager hebben issues met Plugins.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, de bestanden uit het genoemde archief en de hadu files staan alle in C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink\Plugins.

Het is inderdaad de laatste versie, beta2.1.1

Kun je bevestigen dat ik ook in de preview mode met vlc beeld zou moeten hebben? Daar ga ik namelijk wel van uit...

 

Alvast bedankt voor je reactie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja in principe is het zo dat als je in de laatste tab een kanaal kiest (en voor de zekerheid zou je dan BVN kunnen proberen om te testen dat het werkt) en je drukt op preview, dat je dan met VLC UDP 127.0.0.1 poort 4000 een TV signaal moet kunnen ontvangen. Als BVN werkt kun je daarna een gecodeerd kanaal kiezen -> preview. Als je plugin (want ik ken zelf HADU niet) een icoontje in de Systray heeft moet deze ook zichtbaar worden zodra je de laatste tab kiest.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De FTA kanalen werken wel goed, overigens zou FTC een beter begrip zijn want het gaat om een DVB-C signaal.

Mijn versie van Hadu laat geen icoon in de Systray zien maar vanaf versie 0.115 blijkbaar wel.

Dat ga ik nog testen, anders kan ik ook nog kijken of acamd wel gestart wordt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat je User Account Control al op het laagste niveau?

En zie je in de takenlijst van de takenmanager ook TVSPluginHost.exe staan? Dit is het host programma die de plugins laad.

Overigens worden de iconen alleen zichtbaar als je de Preview versie of de TVSource configuratie opent en dan ook alleen als je de laatste tab opent waar je de totale kanalenlijst ziet. In de normale modus voor Media Center zijn ze zowiezo verborgen.

 

Ik heb inmiddels overigens ook vernomen dat TVSource alleen stabiel werkt als je voor FloppyDTV versie 4.5(N?) gebruikt. Ik weet niet of dat voor FireDTV ook geldt?

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IanPH
Zowel TVSource (overigens is dat wel Beta 2.1.1 welke o.a. een fix voor Skystar HD2 en de PluginsHost heeft) als DVBViewer vinden bij mij 1960 kanalen (Astra 19.2 (1460) en 23.5 (500) gecombineerd). Ik heb nooit in MCE zelf m'n tuners gebruikt omdat in geen CI heb en er dan niet zoveel aan heb. Maar goed in die "magere" 1960 zitten in ieder geval alle kanalen die ik wil hebben (op z'n minst m'n officiele Canal Digitaal pakket).


Dus ook BBC HD, Eurosport HD en NED1 HD???

AZBox Premium HD, DM600PVR, Multytenne 45 Single, Nabilo v0.8, Panasonic TH37PV70 ISF gecalibreert, Onkyo TX-SR502E, Onkyo DV-SP503E, Klipsch Quintet II + KSW-10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kaljo

Dus ook BBC HD, Eurosport HD en NED1 HD???


BBC HD weet ik niet (zit zeker op de Astra 28.2?!) maar Eurosport HD (12110 H 27500 8/9) en Nederland 3 (11856 V 27500 5/6) op de Astra 23.5 in ieder geval wel!

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh.....ja dom, dom zit op 28,2

 

Ik heb geen nederland 1 of 2 of 3 HD, zelfs niet in MCE

 

bij Eurosport HD zegt MCE zwak signaal, ligt dat aan mijn kaart of is de schotel niet 100% uitgericht? (vlgs. mij bij alle S2 HD kanalen en niet de S kanalen)

AZBox Premium HD, DM600PVR, Multytenne 45 Single, Nabilo v0.8, Panasonic TH37PV70 ISF gecalibreert, Onkyo TX-SR502E, Onkyo DV-SP503E, Klipsch Quintet II + KSW-10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruikersaccountbeheer staat op het laagste niveau. (is dan dacht ik uitgeschakeld)

De TVSPluginHost is gestart, overigens alleen met tijdens gebruik van media center. In source configuration wordt het vanzelf uitgeschakeld met de melding dat het raar gedrag kan vertonen als het actief blijft.

Als ik de server dan handmatig start crashed het progsel na het aanklikken van preview.

De firedtv versie is 4.5n en de kaart is voorzien van de laatste firmware. (voor Windows 7)

 

De preview doe ik inderdaad in het laatste tabblad (channel) aan de rechterkant. Met cam heb ik daar wel beeld, zonder cam dus niet.

Het vreemde is dat met dvbviewer dezelfde plugins prima werken.

 

Ik pruts nog wel even door, ik heb nog 18 dagen voor deze beta verloopt...

In ieder geval bedankt voor het meedenken;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...