Ga naar inhoud


[HTPC] - Nieuw programmatje maakt bijna elke DVB (t/s/c) kaart MCE compatible.


IanPH

Aanbevolen berichten

Windows 7 draait als een speer, HD geen probleem. Alleen de premium kaarten worden niet herkent. Geen drivers beschikbaar dus gaat nie werken. Nu dus budgetkaarten van technotrend erin, dit zou moeten gaan werken binnen MCE van windows 7. De testversie van tvsource laat op mijn htpc dus nog even op zich wachten totdat de kaarten geïnstaleerd zijn en werken.

 

Fijne dagen voor éénieder.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 133
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb één probleempje met de W7 MCE + TV-source en acamd.

Als ik de htpc uit slaapstand haal met de afstandsbediening, dan wil het wel eens gebeuren, dat als ik tv wil kijken de melding krijg Service is gecodeerd. Vervolgens moet ik de HTPC geheel opnieuw opstarten voordat acamd weer verbinding maakt met de cardreader en het probleem dus verholpen is.

Is dit bekend en/of weet iemand een oplossing?

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels iets verder. Heb de kaarten werkend met progdvb nu. TVSource op de pc alleen kan de config niet rondkrijgen. Als ik de pdf file volg slaat het programma vast. Dit gebeurt bij de stap wanneer ik de dvb tuner moet kiezen. Zag al dat de skystar 1, hauppauge nexus s ed er niet tussen staan. Zal dus voor mij echt ophouden met de premium kaarten.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Earthfinder
Ik heb één probleempje met de W7 MCE + TV-source en acamd.
Als ik de htpc uit slaapstand haal met de afstandsbediening, dan wil het wel eens gebeuren, dat als ik tv wil kijken de melding krijg Service is gecodeerd. Vervolgens moet ik de HTPC geheel opnieuw opstarten voordat acamd weer verbinding maakt met de cardreader en het probleem dus verholpen is.
Is dit bekend en/of weet iemand een oplossing?

Mvg,
Andries


Kan je wel FTA zenders bekijken?
Dit om te kijken of je DVBLink Server wel aanstaat.

Laat je je kaartje rechtreeks door ACamd uitlezen of gebruik je een dreambox of NewCS als server?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skystar
Inmiddels iets verder. Heb de kaarten werkend met progdvb nu. TVSource op de pc alleen kan de config niet rondkrijgen. Als ik de pdf file volg slaat het programma vast. Dit gebeurt bij de stap wanneer ik de dvb tuner moet kiezen. Zag al dat de skystar 1, hauppauge nexus s ed er niet tussen staan. Zal dus voor mij echt ophouden met de premium kaarten.

Martin


Is het niet toevallig zo dat de kaarten in gebruik zijn door een ander programma? Misschien dat je dat zou kunnen uitsluiten.

Zie: http://www.dvblogic.com/tvsource.php

Supported hardware:

- FireDTV, FloppyDTV (including CI support)
- Hauppauge WinTV Nova (S and HD S2), WinTV HVR (all models)
- Pinnacle PCTV
- Prof Red and Prof Revolution
- Technotrend Budget (including CI support)
- Technisat SkyStar2, SkyStar HD, HD2, SkyStar USB2 (including CI support)
- Terratec Cinergy (including CI support)
- Twinhan (including CI support)
- Azurewave (including CI support)
- Anysee (including CI support)
- TeVii
- Genpix
- All other cards having BDA drivers


Supported clients:

- Windows Vista with TV Pack or Windows 7 MediaCenter
- Windows MediaCenter Extenders
- Hardware and software UPNP clients (Sony Playstation 3, Power DVD 9, Nero ShowTime 4 and others)


Jouw kaarten staan er ook tussen toch?

Misschien ook even kijken of je kaarten ondersteund worden met behulp van een tooltje: http://www.dvblogic.com/download/DVBLinkTVSourcePreview.zip
Link naar reactie
Delen op andere sites

@lujo: De FTA-kanalen doen het wel. En ik maak rechtstreeks gebruik van Acamd. Zonder Newcs.

Het lijkt erop, dat de usb-poort of de reader niet goed uit slaapstand komen... Maar ja, hoe verhelp ik dat?

Ik heb een Phoenix USB card reader.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft het te maken dat ACamd versie 0615 na 256 filters op stop gaat.

 

Zie antwoord van appiemulder:

 

"ACamd, bij de MD-API engine gaan na 256 filter start acties ACamd op stop, dit probleem is opgelost in volgende versie. (gebruik voor nu 614)"

 

Maar je kan nu ook versie 0168 uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

Mijn EPG in W7 MCE is niet helemaal compleet.

De meeste kanalen worden prima voorzien van de gids-gegevens, alleen de regio-kanalen en BVN niet.

Enig idee hoe dit kan en hoe dit is op te lossen?

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Earthfinder
@lujo: De FTA-kanalen doen het wel. En ik maak rechtstreeks gebruik van Acamd. Zonder Newcs.
Het lijkt erop, dat de usb-poort of de reader niet goed uit slaapstand komen... Maar ja, hoe verhelp ik dat?
Ik heb een Phoenix USB card reader.


Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik gebruik nu de alphacrypt module maar deze geeft om het half uur behoorlijk wat blokken op mijn scherm.

Martin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik probeer een transponder-file te maken. Dat is aardig gelukt volgens mij, maar als ik deze in de map met transponders plaats. Vindt TVSource de transponder niet. Het gaat om Astra 23.5 tp22 op fq12129 ivm NED3 HD.

 

Hieronder de inhoud van het transponder-bestand:

 

[sATTYPE]

1=0022

2=Astra 1G

 

[DVB]

0=1

1=12129,V,27500,,S2

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

Ben ook al een tijdje bezig om mijn transponderlijsten aan te passen omdat dvb logic v2 i.c.m. floppydtv s2 de nederlandse HD zenders niet vindt.

Aansluitend op een bericht van Martin ben ik eens in de tranponderlijst (c:/programfiles/DVBLink2/sources/Naam van je tv kaart/Transponders) gedoken. Vond daar een lijst met bestandjes met een vier-cijferige code = sat positie. 0192 is dus 19,2gr oost. Open je zo'n bestandje dan krijg je een lijst met freq's,H/V S2 en dergelijke. Helemaal onderaan staat www.mixesoft.com die satfindersoft aanbiedt. http://www.fastsatfinder.com/fsf.html

Ben bang dat de transponderlijsten in DVBLogic niet up to date zijn en daarom de HD zenders niet gevonden worden

Ik ga dit ns ophalen en kijken of ik dan meer kanalen vindt

 

Als het werkt volgt bericht, groet Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval download ik gewoon de nieuwste lijsten vanaf de King of sat website en deze gewoon opslaan in de Source\TVSource\Transponder folder. Vervolgens de boel aanpassen en het volgende veranderen:

 

- Modulation: ",DVB-S,QPSK" vervangen voor "" (niks dus)

- Modulation: "S2, 8PSK" vervangen voor "8PSK"

- Modulation: "S2, QPSK" vervangen voor "NBC-QPSK"

- FEC: "91" vervangen voor "9a"

 

Even saven en opnieuw scannen (wijzigingen zijn direct actief als je even van satelliet wisselt). Op deze manier kun je dus redelijk vlot nieuwe transponderlijsten importeren.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik gebruik dvblink tv source en sinds kort een dual lnb voor 19,2 en 23,5 graden. Helaas lukt het me niet om binnen dvblink beide sats te ontvangen alleen 19,2 kan ik gebruiken. Heeft iemand binnen dvblink de goede instellingen? Ik heb ze allemaal al geprobeert zonder resultaat. Niet helemaal onbelangrijk ik werk met Technotrend s2300 kaart onder BDA driver.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...