Ga naar inhoud


[HTPC] - Nieuw programmatje maakt bijna elke DVB (t/s/c) kaart MCE compatible.


IanPH

Aanbevolen berichten

Als je taskmanager oproept (CTRL+Shift+ESC) staan daar de taken DVBLinkSrv.exe en TVSPluginHost.exe wel bij?

"Geen TV signaal" is namelijk eerder een melding dat de DVBLink Server (nog) niet draait of dat je wel de TV-setup in MCE hebt gedaan maar nog niet bij Extra's de channel synchronisation hebt uitgevoerd.

 

Als je problemen hebt met decoderen zul je namelijk de melding "Service is gedecodeerd" krijgen!

 

Ben je geen problemen gehad bij het scannen van de kanalen?

Heb je het eerst geprobeerd met de DVBLink TVSource Preview?

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 133
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb op de kanalen van Astra 19.2 inmiddels beeld. Ik had MCE geopend als Admin. Dat was kennelijk niet de bedoeling met TV kijken.

Rest mij op dit moment nog een viertal vragen:

 

1. Alleen op de regio-zenders op Astra 23.5 heb ik nu nog steeds "Geen TV signaal". Terwijl deze wel goed gescand zijn. Via ProgDVB heb ik hier wel gewoon beeld.

 

2. Als ik een volledige herstart doe, en ik ga TV kijken, dan duurt het even voordat de gecodeerde kanalen gedecodeerd zijn... Wel 5 - 10 seconden. Erg vervelend. Ik gebruik een Phoenix USB card reader en de baudrate staat op 9600 via NewCS 1.65. Kan het daar aan liggen? Als ik de HTPC uit slaapstand laat komen duurt het wel even voordat alles is opgestart en er signaal is maar daarna gaat het prima.

 

3. Als ik mijn CD-smartcard in de reader laat zitten, en volledig opnieuw opstart (met de kaart er dus in) start NewCS niet goed op. Als ik de kaart er even uit haal en terug duw en NewCS opnieuw opstart, dan is het in orde.

 

4. Is het ook mogelijk om vanuit het W7MCE-venster NewCS opnieuw op te starten zonder naar het bureaublad terug te moeten?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Earthfinder:

 

Heb je in Windows het User Account Control op het laagste niveau gezet?

Raar dat de 23.5 kanalen het niet doen. Het is alsof ze met de verkeerde DiSEqC signalen worden aangeroepen.

Wat betreft NewCS, ik gebruik thuis een dedicated server hiervoor die nooit uit gaat (omdat het m'n mail en webserver is, zou dat ook niet handig zijn). Dus het probleem zoals jij die omschrijft komt mij niet bekend voor.

Gebruik je ook ACamd? Want die kan ook direct met je Smartcard praten! Dan heb je NewCS niet nodig. Misschien werkt dat stabieler.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@IanPH:

Dat met de Astra23.5 heb ik inmiddels een verklaring voor. M'n HTPC is doorgelusd via mijn Philips DSX6072. Als ik die uitzet terwijl die op een kanaal van Astra19.2 stond, dan kan ik alleen kanalen van die satelliet zien. Zet ik 'm uit terwijl ie op een zender van Astra23.5 stond, kan ik alleen zenders van Astra 23.5 kijken op de HTPC. Beetje vreemd. Want ProgDVB heeft er helemaal geen problemen mee.

Hoe moet ik Acamd instellen, zodat ie direct met de cardreadeer communiceert?

Ik dacht dat dat altijd via NewCS of CCCam moest...

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om ACamd direct op de kaart te gebruiken moet je NewCS natuurlijk afsluiten. Dan ga je naar de plugins map en haal je daar cardclient.conf weg en daar maak je, als je die nog niet hebt, acamd.ini aan en opent die met notepad. Daarin zet je:

 

[ACamd]

Com1=1

 

=1 staat voor COMM1 maar als je op een andere commpoort zit bijvoorbeeld COMM4 dan zet je daar Com1=4 neer. Vervolgens sla je dit op. Als je nu ACamd gebruik zal hij direct met de kaart aan de commpoort praten.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels het Diseqc-probleem ietsje duidelijker.

Als ik met MCE op een Astra 19.2-zender begin en dan naar een Astra 23.5-zender ga, is het oké. Als ik dan terug ga naar een Astra 19.2-zender, dan is er "Geen TV signaal" meer. Op geen enkele zender van Astra 19.2. Het lijkt er op dat de diseqc-wisseling niet helemaal lekker gaat.

Wellicht ter info: Ik heb een TeVii S470 S2 satelliet kaar. Bij de scan met TVsource vind ik moeilijk/geen S2 kanalen.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@IanPH:

Diseqc-probleem is opgelost na een volledig nieuwe installatie van W7. Nu geen enkel probleem meer.

 

Je vertelde dat acamd dmv een acamd,ini bestand direct met de cardreader op de com-poort (com3) kan praten. Dit lukt mij niet echt. Ik heb een acamd.ini met de gegevens erin die je had gepost. Maar er gebeurt niet zo veel.

Er staan bij mij alleen een acamd.dll en een cardclient.conf in de plugins-map. (en evt. die acamd.ini en dan zonder cardclient) is dat voldoende?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ian,

 

Ik heb een vraag aangaande TVSource, ik heb een officiele registratie en een draaiende TV-source 1.01.

Echter mis ik na een volledige scan nog steeds Nederland HD op 11854 op de 23.5 Astra.

Wat doe ik niet goed, het is toch zo dat in i.c.m. een Floppy S2 incl. CI met off. CD kaart in een Powercam geen Acamd hoeft te draaien om deze HD zender te ontvangen?

De HD zenders Duitsland (mpeg-2) doen het uitstekend en worden dus ook gevonden.

Vanzelfsprekend zou ik ook NED-HD en Eurosport HD willen integreren in Win7 MCE.

 

Wil jij mij verder helpen, s.v.p.,

 

groetjes Martin

 

 

ps ik gebruik de laatste/verse *.ini 19.2 +23.5 van de KingofSat website.

Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen moet je er 100% zeker van zijn dat de ini files van KingofSat zijn aangepast aan het format van TVSource. Je kunt de transponder files niet zomaar overschrijven (dat heb ik al ten tijde van DVBViewer geleerd, elk programma gebruikt z'n eigen transponder file format, ook al lijkt de inhoudt vrijwel hetzelfde).

 

Daarnaast ken ik de Powercam niet, maar om de kanalen uberhaubt te vinden heb je de decodering niet nodig. NederlandHD zou dus in elk geval in je lijst moeten komen als je 11856 V 27500 5/6 scant met een DVB-S2 kaart.

 

Probeer het anders eens met de originele transponder lijst van TVSource. Die werkt bij mij ook prima!

 

Maar als je bijvoorbeeld DVBViewer gebruikt, vind je dan wel NederlandHD, Discovery HD, NatGeo HD, MyZen.tv, Een HD en BraveHDTV op die transponder?

 

Je hebt trouwens inderdaad ACamd niet nodig voor het gebruik van een CI-module. ACamd is meer om het mogelijk te maken om zonder CI-module met je officiele kaart CD te kunnen kijken. Hiervoor zul je je CD kaart dan wel via een seriele Phoenix interface aan moeten spreken.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@IanPH:

Volgens mij het laatste probleem(pje) om te tackelen.

De epg werkt in eerste instantie maar voor een paar NL-kanalen.

Maar voor de meeste kanalen, werkt de epg alleen als ik al even naar het kanaal heb gekeken en dan ook nog alleen de now-next-functie.

 

Is dit op te lossen en zo ja, hoe?

oh ja, twee posts eerder had ik nog een vraagje over acamd.

 

Mvg,

Andries (earthfinder)

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Andries:

Via de MCE EPG kun je voor alle standaard nederlandse kanalen in elk geval EPG krijgen. (Ned1,2,3,RTL4,5,8,SBS6,Net5,Veronica,Een,Ketnet/Canvas). Voor alle andere kanalen waar je geen EPG voor hebt kun je gebruik maken van de Now/Next uit de stream, of als je ergens een XMLTV bestand vandaan kunt halen kan TVSource die voor je in het EPG signaal stoppen.

 

Wat betreft ACamd, zou ik naar de Source Configurator gaan en dan in de TVSource config waar je de kanalen kunt zoeken naar het laatste scherm gaan (waar je op preview kunt drukken). Als het goed is zie je dan het ACamd icoon rechtsonder verschijnen. Dan kun je daarmee het ACamd scherm zichtbaar maken en daar zit in de pulldown menu's compoort instellingen. Dan kun je die instellen en direct zien wat ACamd ermee doet!

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@IanPH:

Als ik de htpc opstart en ik druk dan op de "gids-toets" van de ab dan zijn alleen RTL7 en de Duitse zenders voorzien van epg-info. De overige zenders geven "Geen informatie beschikbaar". Totdat ik even naar een bepaalde zender heb gekeken, dan is de epg-info er wel.

 

Die tip voor Acamd zal ik morgen even proberen.

 

Sowieso nog bedankt voor al je hulp tot nu toe. :-)

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Inmiddel de HTPC keurig werkend. Alleen zo rond 10.20u gaat ie automatisch aan. Ik vermoed dat dit is ivm een epg-scan. Je zou verwachten dat ie dan tzt weer uit gaat. Maar na 15 minuten nog steeds aan. Hoe lang moet zo'n epg-scan duren?

 

2. Ik gebruik Windows 7 MCE (32bits) icm DVBLink TVSource 1.0.1 en een TeVii S470-S2-kaart + Phoenix USB cardreader + acamd.

Kan alles bekijken ook de Duitse HD-zenders. Echt mooi beeld. Alleen het wisselen tussen kanalen vind ik enigszins traag. Dat duurt ongeveer 1,5 seconden. Is dit op één of andere manier te versnellen?

 

3. Heeft het zin om over te schakelen op W7-64bits? Of maakt dit niets uit?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Earthfinder
1. Inmiddel de HTPC keurig werkend. Alleen zo rond 10.20u gaat ie automatisch aan. Ik vermoed dat dit is ivm een epg-scan. Je zou verwachten dat ie dan tzt weer uit gaat. Maar na 15 minuten nog steeds aan. Hoe lang moet zo'n epg-scan duren?


Ik gebruik daarvoor MCE Standby tool. Die schakelt de PC netjes uit na enige tijd van idleness na een EPG scan of een scheduled recording.

Origineel bericht van: Earthfinder
2. Ik gebruik Windows 7 MCE (32bits) icm DVBLink TVSource 1.0.1 en een TeVii S470-S2-kaart + Phoenix USB cardreader + acamd.
Kan alles bekijken ook de Duitse HD-zenders. Echt mooi beeld. Alleen het wisselen tussen kanalen vind ik enigszins traag. Dat duurt ongeveer 1,5 seconden. Is dit op één of andere manier te versnellen?


Dat is sneller dan de meeste satellietontvangers! Maar nee dat is wel zo'n beetje het snelst haalbare.

Origineel bericht van: Earthfinder
3. Heeft het zin om over te schakelen op W7-64bits? Of maakt dit niets uit?


Nou ik denk niet dat je er wat HTPC betreft veel winst uit zult halen. En over het algemeen kom je dan toch weer een hoop (vaak driver gerelateerde) andere problemen tegen.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...