Ga naar inhoud


[HTPC] - Nieuw programmatje maakt bijna elke DVB (t/s/c) kaart MCE compatible.


IanPH

Aanbevolen berichten

Wat mij wel opvalt is dat wederom de ini transponderfilesniet kloppen bijv van de astra 23,5.

Opnieuw aangepast en laten scannen, werkt weer als een speer.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 133
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het is eigenlijk ook wel logisch, ze kunnen niet altijd transponderlijsten (die niet uptodate zijn) updaten. ook bij DVB Viewer Pro zie ik dit altijd.

 

Ik update ze liever gewoon handmatig volgens de manier die ik al eerder heb doorgegeven. Dit werkt gewoon beter. Ik denk alleen dat ik even een klein programmaatje schrijf die dit voor mij gaat doen.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas voor korte duur. De tuner schakelt naar mijn idee niet van 19,2 naar 23,5 graden. Weet niet of het aan de voeding ligt, is nu 400 Watt.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Satfinder getest, geregistreerde versie. Gevolg: Totaal geen signaal meer. Geen beeld in MCE en ook niet meer in Tv source. Ook niet nadat ik satfinder verwijderd had.Floppy's opnieuw geinstalleerd. Tv source ook. Dus nog geen Ned HD.

Ga maar handmatig transponders aanpassen.

 

Groet Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lujo
"Schakelt niet van 19,2 naar 23,5graden"

Is dat met een motor of diseqc van lnb naar lnb?


Is met een diseqc (simpel a en simpel b gaf het beste resultaat) als ik de pc opnieuw opstart dan wel discovery hd, ga ik dan naar rtl 4 ook prima en terug naar discovery hd krijg ik de melding geen tv signaal gevonden. Rara wat is de oorzaak. Sta op het punt om 2 nieuwe kaarten te kopen maar dan GEEN technotrend.

Martin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oxx
Hallo,
Satfinder getest, geregistreerde versie. Gevolg: Totaal geen signaal meer. Geen beeld in MCE en ook niet meer in Tv source. Ook niet nadat ik satfinder verwijderd had.Floppy's opnieuw geinstalleerd. Tv source ook. Dus nog geen Ned HD.
Ga maar handmatig transponders aanpassen.

Groet Arjan
Handmatig aangepast... had 207 kanalen op de 23.5, nu 497 incl ned 1&3 HD. t draait nog niet stabiel maar we hebben beeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

En ondertussen is DVBLink TVSource v2.1 uitgebracht:

 

Citaat:

Version 2.1 of DVBLink TVSource is available!

What's new and fixed:

- DVBLink TVSource

- Added diseqc support for AnySee satellite tuners

- Fixed CI control for TT3650 tuners (both CT and S)

- Added diseqc support for TBS 6950 and TBS 6980 tuners

- Added "Retry tuning on no signal lock" feature

- Made "Stop streaming on Idle" optional. This has caused some tuners to report "0 services found" during scan

- Added WinTVCI support

- Increased size of decoding buffer when working with ffdecsa.dll. This brings performance improvement of almost 50% (depending on CPU).

- Added new cable transponder listings and updated several existing (both sat and cable)

- UI localization in English, German, Danish, Spanish, Ukrainian, Russian and French

- User manuals in English, German, Danish, Spanish, Dutch, Russian and French

 

Nog niet geprobeerd, ik ben net bezig om het te downloaden en mijn Mediacenter te upgraden. Ik heb niet voor niets een vrije dag vandaag :P

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwe versie draaien en mijn probleem die ik had bij het bekijken van HDTV kanalen, artifacts en freezes, lijkt te zijn opgelost. Ik kijk nu al een geruime tijd naar Film 1HD en nog geen enkele issue gehad.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rare is, dat het bij mij juist erger is geworden. Voorheen had ik alleen op HD kanalen (eigenlijk beter gezegt, op H264 kanalen want dit probleem kwam ook op Film1 Action voor) artifacts, en ook alleen op m'n HTPC beneden (ATI Videokaart) en niet in m'n slaapkamer (NVidia ION). Maar nu heb ik het ook op MPEG2 SD kanalen en ook in m'n slaapkamer. Ik begrijp er niets van en krijg ook geheel geen reactie van DVBLogic hierop.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je zou kunnen proberen, als je gebruik maakt van een 32-bits installatie, is om de ffdecsa.dll uit de SoftCSA 3.0 package te kopieren naar de plugin folder van TVSource. Vervolgens even de DVBLink service of je PC herstarten.

 

Maak je gebruik van een 64-bits installatie, dan zal je Google moeten gebruiken om een 64-bits ffdecsa.dll te verkrijgen. Daarna dezelfde procedure doorlopen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

smile Bedankt voor de tip. Maar die gebruik ik inderdaad al. Ik host het pakketje dat ik via DVBLogic's forum ter beschikking stel. Of heb jij het misschien over een nieuwere/andere versie? Ik gebruik momenteel (in een 32bits omgeving) de 40KB grote versie.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon de ffdecsa.dll uit de SoftCSA download gepakt (google maar eens op softcsa 3.0 pikachu). Je zou ook kunnen proberen om de ffdecsa.dll te verwijderen, wellicht dat dit je probleem verhelpt.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die softcsa 3.0 pikachu is inderdaad het pakketje dat ik ook host. Ik heb daar ook een test programma bij zitten die laat zien hoe snel iedere afzonderlijke versie is.

Maar goed ik heb deze DLL er al vanaf TVSource 1.0 in zitten. En het probleem doet zich pas voor sinds 2.1. Ik zal het inderdaad eens testen zonder ffdecsa.dll.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...