Ga naar inhoud


[HTPC] - Nieuw programmatje maakt bijna elke DVB (t/s/c) kaart MCE compatible.


IanPH

Aanbevolen berichten

Jongens kan iemand misschien uitleggen waarvoor die ffdecsa.dll dient?

Wat moet die ffdecsa.dll voorkomen en in welke situaties is die nodig, want als ik het goed uit jullie berichten lees is die ffdecsa.dll niet altijd nodig en wordt ie niet standaard geinstalleerd?

 

@ Niels Wagenaar: Ben je helemaal overgegaan op een Windows HTPC en geen Linux meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 133
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: lujo
Jongens kan iemand misschien uitleggen waarvoor die ffdecsa.dll dient?
Wat moet die ffdecsa.dll voorkomen en in welke situaties is die nodig, want als ik het goed uit jullie berichten lees is die ffdecsa.dll niet altijd nodig en wordt ie niet standaard geinstalleerd?


ffdecsa staat voor F*cking Fast Descrambler for CSA

CSA staat voor Common Scrambling Algorithm en is de methode waarmee DVB signalen versleuteld worden. (let op: de methode is dus altijd gelijk, de sleutels verschillend dus per versleutel methode (Irdeto, Conax, Seca etc)

Dus je hebt ffdecsa nodig als je versleutelde dvb signalen wilt bekijken op een PC.

Naast ffdecsa zijn er nog andere libs die ook csa kunnen decoderen, maar deze zijn minder goed/snel/uitgebreid/bekend.

Het is gemaakt in 2003/2004 door fatih89r en er zijn kleine aanpassingen op gedaan om het ook te laten werken met nieuwe CPU's, compilers etc. Oorsprongkelijk was het gemaakt voor Linux, en later is er een windows versie gemaakt. En dat is dus de ffdecsa.dll geworden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast picmaster

Hoi !

Ik heb gezocht naar softcsa 3.0 pikachu en vele downloadlinks gevonden, zip en rar formaat.

Ik heb er in totaal een 6 tal geprobeerd, en telkens bleken die zip of rar files beschadigd, of toch allesinds niet te openen via de gewone winrar of winzip.

 

Wat moet ik gebruiken om die files te kunnen extracteren?

Alvast bedankt !

Steve

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Picmaster:

 

Aangezien ik niet weet of ik direct mag linken naar mijn server heb ik je een PM gestuurd met een link naar een goede package.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn trial periode is verlopen, nu overweeg ik om dit programma te kopen. Op de site staat ook "DVBLink TVSource Connected Edition" als ik het goed begrijp dan is dit DVBLink TVSource en DVBLink Server Network Pack? Dit zou best interessant voor mij zijn, of moet ik dan op de client pc's alsnog een lecentie kopen?

Iemand ervaring hiermee?

 

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je registreert feitelijk dan 2 licenties, 1 voor TVSource en 1 voor Network Pack. Deze staan op 1 PC geinstalleerd.

 

De Network Pack Client software is zonder licentie op de andere PC's te installeren en te gebruiken. De enige beperking is het aantal tegelijk te gebruiken clients. Die is beperkt tot het aantal beschikbare tuners in je TVSource PC (en die beperking heeft weer niets te maken met je licentie). Je kunt overigens wel op meerdere clients tegelijk naar dezelfde zender kijken, maar (nog) niet naar een andere zender op dezelfde transponder.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren gemerkt dat decoderen van gecodeerde zenders na 10 uur "kijken" opeens stroef verloopt. Ik weet niet of dat aan ACamd plugin lag of aan DVBLink 3.0 versie.

 

Zijn er mensen die ook soorgelijke problemen hebben als HTPC paar uur "gewerkt" heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je echt 10 uur achter elkaar? Of als je bij elkaar 10 uur hebt gekeken? 10 uur achter elkaar staat hij bij mij zelden aan. Maar 10 uur gebruik haal ik zeker wel. Mijn setup worden soms weken tot maanden niet herstart.

Met RC1 zit al zeker ruim over de 10 uur heen (bij elkaar opgeteld).

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel echt 10 uur achter elkaar :-)

Heb echt niet 10 uur zitten kijken maar bij mij staat de tv heel vaak aan ook als ik niet kijk, macht der gewoonte.

 

Ik heb hem nu vanaf 05:00 ook aanstaan om te zien of dit probleem zit weer zal voordoen.

 

Gisteren had ik 3.0 beta 2, nu (voor 05:00 uur) heb ik 3.0 RC1 geinstalleerd.

 

Nog een vraagje:

 

Hoe hebben jullie ervoor gezorgd dat radio zenders echt onder radio knop in mediacenter komen?

Ik heb als tip SlickRadio http://slicksolutions.eu/slickradio.shtml gekregen maar vraag me af of er niet nog andere oplossingen zijn.

Maar dat voorkomt niet dat de radio zenders nog steeds onder TV knop blijven.

Ik heb mijn mediacenter zo schoon en zo goed als mogelijk gesorteerd vandaar dat ik dit "probleempje" wil oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb radio "gewoon" onder LiveTV staan. Ik zou niet eens weten of ik wel een radio knop heb!?

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ja ik heb deze draaien! EPG met XMLTV is sterk verbeterd. Daarnaast zijn er aanpassingen doorgevoerd om artifacts bij HD kanalen icm Mantis DVB-S2 tuner (Skystar HD2 en Cinergy S2) te verhelpen. Het is bij mij iets verbeterd. Maar zeker niet weg helaas.

 

Overigens werkt 3.0 met de licentie van 2.1. Dus je kunt zonder meer upgraden!

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal nog wel even zien.

Alles draait prima op het moment en ik gebruik geen xmltv, ik gebruik de stream van de satelliet en dat bevalt goed.

(Ik downloade de epg eerst maar dat gaf veel problemen)

 

Daarnaast heb ik een Tevii-kaart... dus een update mbt HD icm met skystar en cinergy kaarten is bij mij nvt.

 

Maar toch bedankt voor de update! smile

 

Mvg,

Andries

 

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...