Ga naar inhoud


Welke pluggen baksteen - beton


steventje

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Jongens, jullie doen net of er een olifant aan een muur gehangen moet worden.

 

Boor gewoon 4 gaten, nylon Fisher pluggen er in, niet al te vast aandraaien en niet meer over nadenken.

 

Ook bij en storm vallen de krachten wel mee hoor.

Ik denk eerder dat het triaxje dubbel klapt bij een storm dan dat de pluggen uit de gaten gerukt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja sommige mensen hebben een DierenTuin en moeten de (Kamer)Olifant goed vast leggen anders loopt hij of zij weg.En wat keilbouten betreft deze zijn alleen geschikt voor harde muren ,beton of harde steen soorten,en natuurlijk niet in de bovenste 3 lagen van een Baksteen muur,anders loop je het risico dat de stenen los komen te zitten.Ik heb mijn RVS plaat van 10mm dik met daar op een RVS buis van 1,20m lang ook met 4 RVS 8mm op de grint tegel geschroeft,is nog nooit los gekomen met die 10mm nylon pluggen.Het is natuurlijk wel van belang dat je goede kwalitijt bouten gebruikt.EN waar mee dacht je dat de beugels waar mee de radiatoren in je huis mee vast zaten? Juist; met houdraad bouten van 8mm in 10mm nylon pluggen ,2 per beugel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat bij een schotel juist om de stotende belasting die op kunnen treden door de wind.

Een statische belasting zoals bij een radiator is wat anders.

Komt nog bij als je een mast monteerd met daar aan de schotel kan de belasting op de onderste beugel door de hevel werking die je dan krijgt best groot worden.

Ik monteer normaal de bekende aluminium beugel die ongeveer 30 cm van de muur komt, nooit geen probleem tot dat iemand deze iets hoger wou hebben we hebben er toen een buis opgezet van ongeveer 30 cm zodat hij hoger kwam maar bij de eerste storm lag alles op de grond. Bij 80 cm is de kracht op de schotel bij windsnelheid 120km (zware storm) ook ongeveer 80 kg als je dan de constructie niet goed hebt kan de kracht op een bevestigings punt al snel het dubbele zijn. Dit valt in de praktijk allemaal wel mee omdat ook niet alle schotels in de wind staan. Maar juist als je zelf een aanpassing maakt toch goed uitkijken.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Gewoon 10mm pluggen met hout draad bouten, 8mm is meer dan voldoende voor massieve baksteen


100%


In beton kun je ze ook goed gebruiken maar dan zijn de draadbouten wel verdraaid lastig aan te draaien als het allemaal goed strak zit zoals het in baksteen hoord.
Baksteen wil nog wel wat meegeven maar beton dus niet en alle benodigde ruimte voor de draadbout zal uit de nylon plug moeten komen hetgeen vies tegen kan vallen.
Vooral niet te lange bouten en een ietsje ruimer gat wil dan wel eens uitkomst bieden.
Of je gebruikt voor beton toch maar een keilbout of chemisch anker maar ook daar zijn als je er wat rekening mee houd nylon pluggen prima inzetbaar.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt niet zo dat baksteen meegeeft , maar doordat in de wat zachtere baksteen het geboorde gat wat ruimer word dan de boordikte ,kun je de houtdraadbout er iets makkelijker indraaien dan bij een in beton geboord gat .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nou, pietje precies hoor.

 

Maar om lekker in deze modus te blijven...

De ene baksteen is de andere niet en enkele moderne nieuwe doorgaans kwalitatief inferieure bakstenen zijn vaak zo poreus dat ze zeker wel meegeven als je d'r flink wat kracht op zet.

Maar goed, de term is dan wellicht verkeerd gekozen, sorry hoor ik dacht dat hetgeen ik bedoelde wel duidelijk was maar vooruit dan, vervang meegeven maar door "verkruimelen".

Ik hoop dat je dat je met die term geen probleem hebt?

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk heb ik verschillende soorten gebruikt in de loop der jaren. Laatstelijk keilbouten. Deze willen niet meer los, ook al tik ik het draad naar binnen. Ook ik heb pluggen gebruikt van een zacht gedraaid materiaal met houtdraaibouten. Alles is altijd goed blijven zitten (in de voeg!)met 1 mtr schotel.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vernielt de baksteen niet!!

Een voeg repareert gemakkelijker.

Ik meen zo'n 20 jaar satellietzenders te ontvangen met schotels van 1 mtr. Als de metsellaag te zanderig is, merk je

dat echt wel met boren. Bij storm draai ik mijn schotel niet naar de minste windvang. Blijft gewoon staan.

Meest elementaire fout? Ja, zeer waarschijnlijk, maar heeft altijd alles doorstaan en niet in de luwte!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb betonschroeven in mijn bakstenen gebruikt. Muurvast en ook zo weer los te draaien. Neem wel een variant die niet roest. Dat staat zo slordig op de muur.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jezus, hangt die schotel nu nog niet!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen onzin verkopen!

Ik citeer:

 

Citaat:
Voor middenlastbevestigingen

Voor gebruik in ongescheurd beton, massief steen , holle baksteen,

kalkzandsteen en poriso steen

Voor installatie van kozijnen, leuningen, raam luiken, verlichting en

seriemontage

 

Die dingen worden oa gebruikt om je houten schutting tegen de muur te bevestigen. Ze zijn met name bedoeld voor statische bevestiging. Voor zonweringen zouden ze daarom niet geschikt zijn.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...