Ga naar inhoud


Welke pluggen baksteen - beton


steventje

Aanbevolen berichten


Ik heb voor de bevestiging aan de stenen schuur gebruik gemaakt van bouwankers. Deze hebben geen pluggen nodig. Ik kan ze je aanraden, wat het spul hangt hier al tijden muurvast.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chemisch anker

 

Het chemische anker is strikt genomen geen plug maar bestaat uit een glazen ampul met daarin twee van elkaar gescheiden reservoirs met chemische substanties die tezamen een twee-componentenmassa vormen. In het steen of beton wordt een gat geboord ter grootte van dit ampul, waarna dit er in wordt gebracht. Het bijgeleverde stalen draadeind wordt er vervolgens ingeslagen en in de juiste positie gebracht. Uit het verwoeste ampul vloeien de twee componenten samen en vormen een uithardende substantie waarin het draadeind verankerd wordt. Deze plugvariant is het sterkst belastbaar. Behalve in capsules zijn chemische ankers ook als tweecomponenten injectiemortels beschikbaar, die met behulp van een kitpistool kan worden geinjecteerd in het geboorde gat. Hierin zijn 3 formuleringen te onderscheiden: polyester injectieankers (beperkte belastbaarheid, met name geschikt voor zachtere materialen zoals steen en kalkzandsteen, vinylester injectieankers voor hoge belastbaarheid en pure epoxies voor extreme belastbaarheid. Kenmerkend voor alle chemische ankers is dat deze niet onmiddellijk belastbaar zijn zoals bij stalen ankers, maar onbelast moeten blijven totdat het anker volledig is uitgehard. Deze uithardingstijd is afhankelijk van de gekozen formulering, temperatuur en externe omstandigheden zoals vocht.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

strengpers steen

 

uh websites zoeken is ook voor den ollander mogelijk.

 

en zoals Caddydriver al schreef hardheid en dichtheid van dergelijke stenen varieren van goedkoop 150€/1000st tot 650€/1000st

 

dus dan beter verhuizen Sjaak(k) ? whistle

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een keer een baksteen kapotgedraaid door het gebruik van een keilbout. Je hebt weinig invloed op de druk die de bout uitoefend op de baksteen, 1 keer te hard aandraaien en de steen breekt. Sindsdien gebruik ik chemische ankers, dat werkt echt geweldig! Op dit moment zitten mijn schotels vast in holle betonelementen, daar kun je eigenlijk alleen speciale chemische ankers voor gebruiken want er is niet genoeg 'grip' voor keilbouten. Ook nu zit alles uitstekend vast en zonder buitenwaardse druk op het beton.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik voor het vast zetten nylon 10 mm pluggen met daarbij de juiste maat schroef.Geen keilboouten deze moet je soms toch weer na trekken. Chemische ankers ken ik wel voor in een vloer maar voor in de muur weet ik niet of er niet iets uit zal lopen tijdens het monteren en voor je het weet heb je dan een lelijke streep over de muur.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is uitgelegd:

 

Fischerpluggen 10mm met Fredbouten 8mm is voor een stenen muur.

 

Keilbouten zijn voor een betonne muur.

 

Ik gebruik de eerste in combinatie met 2 meter mastjes van 8 kg en dan de schotel er nog aan.

 

Op de ander staat een antenne niets te doen, maar daardoor heb ik straks geen gezeur bij vervanging.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...