Ga naar inhoud


[Kabel] UPC verliest ruim 100.000 klanten in één jaar


iRuud

Aanbevolen berichten

Kabelbedrijf UPC heeft in het derde kwartaal enkele tienduizenden tv-klanten verloren. Het gaat met name om analoge kijkers. Met digitale tv won het 23.700 betalende klanten. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die moederbedrijf Liberty Global gisterenavond presenteerde.

 

UPC Nederland zag het aantal tv-klanten afgelopen jaar dalen van 2,067 miljoen naar 1,966 miljoen. Dat verlies speelt zich met name af onder de klanten die via de analoge kabel kijken. Met digitale tv daarentegen wint het aanhoudend terrein.

 

In twaalf maanden groeide het aantal digitale kijkers van 629.000 tot 711.000. In de drie maanden tot eind september won UPC 23.700 digitale kijkers en verloor ongeveer 40.000 analoge klanten.

 

bron: Broadcast Magazine

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De analoge klanten zullen wel digitenne hebben genomen.

 

Zo zie je dat niet alleen Canal Digitaal daar echt last van heeft. Het verlies van klanten is dus niet (of niet geheel) toe te rekenen aan het HD aanbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
En Digitenne klanten die willen geen HDTV... die willen alleen goedkoop TV kijken...


Die weten niet eens wat hdtv is vaak. En denken dat de digitale tv van digitenne helemaal geweldig is.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opzeggen van UPC is voor veel mensen toch een behoorlijke besparing op de vaste lasten.

 

Digitenne is inderdaad een goedkoop alternatief met een redelijke beeldkwaliteit, Lang niet iedereen heeft hoge eisen.

 

Er zullen ook mensen bij zijn die alleen nog maar naar de gratis zenders kijken; En dat kan zowel via de satelliet alsmede DVB-T.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

alleen nog maar naar de gratis zenders kijken

In Nederland heb je dan alleen maar Nederland 1,2 en 3 en 1 of 2 regionalen of met geluk 3 -of- je moet aan de grens van Duitsland/Belgie wonen...

Maar het toont wel aan dat misschien met goedkope SD meer te verdienen valt dan dure HD... tenminste in Nederland ;-)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wel eens meegemaakt dat vrijdagavond Ned.1/2/3 er uit lagen bij UPC.

Als je de storingslijn belde, werd men verzocht maandagochtend contact op te nemen.

En als je maandaochtend belde, ontkende men glashart dat er storing geweest was. En dit gebeurde regelematig.

Uiteindelijk (aangetekend) opgezegd, en Canaal Digitaal genomen.

Krijg ik anderhalf jaar alter een brief van UPC, dat ik niet afgesloten was en dus anderhalf jaar lang tv had gekeken (de brutaliteit!) op hun kosten, en of ik maar even wilde afrekenen.

Met de aangetekende brief en de facturen van CDSin de hand, heb ik geschreven dat ik graag een deurwaarder en eventuele rechtszaak zou afwachten.

Daarna heb ik niets meer vernomen van UPC!

Ik vind het niet raar dat men veel abonnees verliest, want wat bij de één gebeurt, gebeurt natuurlijk ook bij anderen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een gel*l zeg

 

bron A0 schrijft een maandje geleden of nog wat:

we stappen integraal over op DVB-c

een week daar na

bron B0 schrijft dat nu massaal mensen overstappen van DVB-s naar DVB-c

een week daar na

Er worden prijzen op S C H E R P gezet bij alle providers overigens! ook DVB-t

 

(tis enkel alleen tijdelijk, lijkt men vergeten te hebben)

 

bron C0 schrijft DVB-s verliest ugh klanten

bron D0 schrijft CDS (DVB-s) verliest x*ugh klanten

 

bron broadcast magazine schrijft UPC verliest analoge klanten

ja geen wonder, toch?

 

alles is in beweging en je hebt 0 zekerheid

en het is via de pers en media allemaal "gelobby"

 

dus Provider1 staat klinkklare nonsens over Provider2 te spuien

of juist harde feiten om de massa / het proletariaat ervan te overtuigen dat je moet overstappen

 

we moeten abonneren

we moeten met korting overstappen

we moeten HD+

we moeten CI+

we moeten gecertificeerd kijken

ik vraag me af of ik recHtop moet zitten als ik kijk?

 

het is een en al bullshit (al wetende dat zo'n woord niet gepast is op een publiek forum)

 

als we met z'n allen gewoon helemaal niks kijken en alle abonnementen opzeggen zijn ze (de Providers) kompleet stuk

willen we die pseudo monopolisten eens een lesje leren?

 

ZEG je ABO op...

lees een boek / kijk een oude DVD / maak de tuin winterklaar / ga wandelen.

 

ciao

 

 

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ZEG je ABO op...
lees een boek / kijk een oude DVD / maak de tuin winterklaar / ga wandelen.

ciao



Wel een goed idee voor een rustige avond en een gezond leven (wandelen) :D

Ik ben het met je eens dat je steeds een ander geluid hoort over de verschillende providers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk helemaal niet gek op dat UPC 100.000 klanten verliest. Voor Ziggo zal wel een soortgelijk aantal gelden.

 

Je kunt de TV kijkers tegenwoordig niet meer in één categorie stoppen. De tijd van analoog TV kijken + satelliet kijken is voorbij.

 

Er bestaan nu meer categorieen.

1. De oude categorie analoog kijkers (kabel)

2. De van analoog naar digitaal overgestapte kijkers (kabel)

3. Digitenne kijkers (DVB-T)

4. Satelliet kijkers, SD

5. Satelliet kijkers SD + HD

6. TV kijkers via IP (IPTV), via glasvezel of ADSL internet

 

Ben ik nog wat vergeten?

 

Alles heeft zijn prijs en eigen voor- en nadelen.

Mensen willen echter kunnen kiezen en hebben ook niet dezelfde eisen en behoeftes. De één is eerder tevreden dan de ander en zal dus overstappen naar een andere categorie.

Lijkt me vrij logisch.

De recessie zal ook nog wel wat meespelen.

De vaste maandelijkse kosten kunnen soms best oplopen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Kabelbedrijf UPC heeft in het derde kwartaal enkele tienduizenden tv-klanten verloren. Het gaat met name om analoge kijkers.


Raar bericht!
Waar gaan die analoge klanten dan analoog verder kijken? Of is dat "boeklezen" inderdaad het geval, maar daar hoor ik weer niks van bij de boekhandels, die nog steeds klagen over internet en de economische crisis.......?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitenne als alternatief voor de kabel en de schotel?

 

KPN is na het "kopen" van 1 mio. tv klanten er mee aan het stoppen (prijsverhoging en hd iptv aankondiging voor Q12010).

vervolgens de markt er klaar voor maken met een reeel verhaal in hun nieuwste reclame: digitenne is goed genoeg om op een heel klein schermpje op de wc het voetbal niet te missen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satchmo
Digitenne als alternatief voor de kabel en de schotel?

KPN is na het "kopen" van 1 mio. tv klanten er mee aan het stoppen (prijsverhoging en hd iptv aankondiging voor Q12010).
vervolgens de markt er klaar voor maken met een reeel verhaal in hun nieuwste reclame: digitenne is goed genoeg om op een heel klein schermpje op de wc het voetbal niet te missen...
de beeld kwaliteit valt wel mee er zijn zat zenders op de sat die nog minder beeld hebben zo zijn de nl en regio goed en ik heb ook nog de duitsen en dat is goed , het is geen hd dat is duidelijk , maar dat was die analoge kabel ook niet ps ik heb een dvb-t in de 46 full hd lcdtv, en ook wel hd sat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...