Ga naar inhoud


[Kabel] UPC verliest ruim 100.000 klanten in één jaar


iRuud

Aanbevolen berichten

Gast calculator

Ik vind het niet zo gek dat UPC zo snel naar beneden keldert met zijn abonnees.

 

Verplichte mediaboxen die de meeste mensen een ramp vinden. Extra geld vragen voor het digitale basispakket en als klap op de vuurpijl 13 euro per maand vragen voor HD versies van bestaande zenders zoals de publieke omroep en RTL.

 

Dat vind ik echt te schandalig voor woorden en ik denk veel mensen met mij.

 

Dus het dalen zal nog wel even flink doorzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast calculator

Dan kan wel zo zijn, maar ik wacht dan liever dat ze zonder meerkosten worden aangeboden.

Als je eenmaal meer betaalt, daalt de prijs nooit meer is mijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoeba
Origineel bericht van: iRuud
Kabelbedrijf UPC heeft in het derde kwartaal enkele tienduizenden tv-klanten verloren. Het gaat met name om analoge kijkers.


Raar bericht!
Waar gaan die analoge klanten dan analoog verder kijken? Of is dat "boeklezen" inderdaad het geval, maar daar hoor ik weer niks van bij de boekhandels, die nog steeds klagen over internet en de economische crisis.......?


analoge klanten zijn de graadmeter voor een kabel bedrijf aan hoeveel klanten hij zijn diensten slijten kan. Zonder analoog geen internet of digitaal. Her kan goed zijn dat die klanten al digitaal keken, maar het laten afsluiten van je analoge verbinding is hetzelde als al je (mogelijke) diensten opzeggen

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
voor een kabel bedrijf aan hoeveel klanten hij zijn diensten slijten kan

voor een kabel bedrijf aan hoeveel klanten zij haar diensten kan slijten

persberichten zijn dus heden ten dage ook graadmeters voor het wel en wee van de maatschappij
zoals ik eerder al schreef is het gewoon pure meningsvorming en strategisch weldoordachte (alhoewel) berichtgeving die aanzet (chaos) tot acties van haar klanten maar liever nog nieuwe klanten.

balletje opwerpen en kijk eens hoeveel spelers je plots hebt.

ciao

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Dan kan wel zo zijn, maar ik wacht dan liever dat ze zonder meerkosten worden aangeboden.
Als je eenmaal meer betaalt, daalt de prijs nooit meer is mijn ervaring.


Als je wacht op CDS dan zal er eerst een transponder bij moeten komen, eerder heeft CDS geen plaats voor ze, en als je vervolgens denkt dat de kaboutertjes die transponder wel even zullen betalen dan zit je er naast. Kortom, abonnementsprijzen zullen stijgen.

En over die "schandalige" 13 euro voor het HD pakket van UPC; je weet toch ondertussen wel dat daar de huur van een HD decoder bij inbegrepen zit, diensten als UG en VoD, plus een batterij aan HD zenders incl de Nederlandse HD zenders, zenders waar de CDS abonnee voorlopig alleen maar van kan dromen?
Zo schandalig vind ik dit dus niet en ik denk met mij velen. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

het bevreemd mij dat ik in het geheugen had

want hier op sat4all gelezen

dat juist de kabel een bandbreedte heeft die eindig is

 

bandbreedte / tranponders kun je inderdaad bij dvb-s bijkopen (duurder ja)

maar kon je dan meer bandbreedte genereren op kabel?

 

ik ben verward ... door je bericht.

 

of is het zo dat je meer zenders erin pompt en dus uiteindelijk minder kwaliteit hebt op de kabel?

ciao

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het abonnement van het Settopbox-pakket gaat ieder jaar omhoog, want aan de ene kant loopt de inversteringsmaatschappij haar zakken te vullen, maar aan de andere kant zal straks SD uitgaan en alles in HD worden uitgezonden. Dat het nog wel even zal duren is wel duidelijk, ook dat alles naar 23 oost zal gaan. op de niet in eigenbeheer zenders na. Het is echter afwachten of ze dan nog bestaan, want er zit een hoop rotzooi in de lucht.

 

DVB-T zal op den duur ook wel gaan overstappen naar HD, maar die zal wel als laatste gaan waardoor ze ook de goedkoopste zijn.

 

De kabel gaat langzaam nu al over op HD, bij Ziggo moet je wel het HD-pakket nemen waarvoor je extra moet betalen, maar dat zal op denduur ook wel verdwijnen, want SD kanalen nemen ook ruimte in die de kabel liever ziet verdwijnen om de ruimte voor andere doeleinden te gebruiken.

 

HDTV is voor mij geen eerste levensbehoefte, dus ik kijk nog vrolijk naar een sherp genoeg CRT-TV.

 

CDS gaat bij mij zoals ze nu bezig zijn naar het gratis pakket, want het buitenland bied veel mooiere zenders aan.

 

Glasvezel heeft de toekomst, dus dan kunnen heel wat aanbieders gaan inpakken.

 

Kortom, ik ga voor de concurent met wat mindere beeldkwaliteit, de Nederlandse commerciële shit kan ik missen als kiespijn.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
voor een kabel bedrijf aan hoeveel klanten hij zijn diensten slijten kan

voor een kabel bedrijf aan hoeveel klanten zij haar diensten kan slijten

Ik wist niet dat kabelbedrijven vrouwelijk waren. Nouja, verklaart wel het een en ander. :D

En ik denk dat UPC toch vooral klanten zal verliezen aan Digitenne. Onderschat niet hoeveel mensen toch niet zo veeleisend zijn. CanalDigitaal is denk ik, in aantallen, geen serieuze concurrentie. Want hoeveel reclamespotjes ze ook uitzenden, vooral vrouwelijk Nederland wil domweg geen schotel aan de muur.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
En ik denk dat UPC toch vooral klanten zal verliezen aan Digitenne. Onderschat niet hoeveel mensen toch niet zo veeleisend zijn.


Vergeet ook glas niet veelal is het zo dat als er een wijk klaar is dat er gelijk een aantal overstappen, vaak moeten ze bij de aanleg al een 50% hebben anders beginnen ze niet.

Er zijn nieuwe wijken die al gelijk aangelegd zijn met glasvezel waar de kabel niet meer de grootste is.
En ja dat zijn vaak jonge veeleisende mensen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guppje29
geloof kwa aantallen dat CDS 2 of 3de is met 800.000 abbonnee's dus het is (nog) weldegelijk een goede concurent.

Om precies te zijn: CDS had in het eerste kwartaal van 2009 870.000 aansluitingen, overigens hetzelfde als in 2008 (groei 0%).

Wat betreft Digitale TV is Ziggo sinds 2007 de grootste aanbieder, gevolgd door CanalDigitaal.

Een en ander staat in het (interessante!) TNO rapport Marktrapportage Elektronische Communicatie van sept. 2009 dat ik iedereen kan aanbevelen om eens door te lezen. wink

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...