Ga naar inhoud


[Stekkerdoos] Wie weet de naam van deze schroeven ?


SatBaron

Aanbevolen berichten

Hier heb ik een 3-punts stekkerdoos met schakelaar die defect is (kan deze niet meer uitschakelen).

Nu wil ik hem open maken, maar er zitten 6 st. (voor mij abnormale) schroeven aan de onderkant wat men met een specifiek stuk gereedschap dient te openen.

[Zie bijlage]

 

a- wie weet hoe deze schroef-uitvoering heet ?

b- wie weet of zo'n stuk gereedschap ergens tekoop is ?

 

Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Daar kan je lang naar gaan zoeken.

Dat zijn fantasie machineschroeven, die bedoeld zijn om eenmalig vastgedraaid te worden.

 

Ik heb hier ook nog zo'n stekkerblok met defecte schakelaar liggen.

 

Ik denk, dat wanneer je al zo'n schroevedraaier kan vinden, die duurder is als een nieuw blok.

 

Uitboren is misschien een oplossing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Rudie, dat gaat niet lukken met een Dremel. Die schroeven zijn en 4mm in doorsnede. Het gat zal een mm of 6 zijn.

 

Enigste oplossing is een gaatje van en 2mm een mm of 4 inboren (gecentreerd) en dan met een boortje die net zo groot is als het gat de kop eraf boren.

 

Daarna het spul uit elkaar halen en wat er nog aan schroefmateriaal inzit uitboren met de dikte iets groter als het schroefdraad.

 

Hierna kan je nieuw draad erin tappen of gebruik maken van een parker.

 

Ik zou verder geen andere oplossing zien, of je moet met klei en afdruk maken en dan weer een malletje en die volgieten met tin met een snede erin. Maar dat is een monikkenwerk en doe ik nooit weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toe maar, 6 reakties in zo'n korte tijd.

Alle 6 personen hartelijk bedankt!! voor het meedenken.

 

Nou de poort [lees stekkerdoos] is nu dan eindelijk open !

één van jullie (rudie1956) bracht mij op het idee om met een miniboortje aan de gang te gaan.

Tegenover één van de drie inkepingen heb ik met een 1 mm. boortje een ondiep gaatje geboord.

Ik had n.l. nog zo'n verbouwd schoevendraaiertje liggen uit de Nokia's tijd en met dat 2-tands schoevendraaiertje kon ik precies tussen een inkeping en het geboorde gaatje en zo kon ik alle zes de schroeven eruit draaien.

Het ironische van het geheel was wel nadat de stekkerdoos open was, dat de schakelaar weer perfect funcioneerde.

Deze zat kennelijk klem tegen het huis aan waardoor die niet verder meer naar beneden kon uitschakelen.

Dus verder zonder schade gemaakt te hebben kan de blokkendoos (maar nu met normale) schroeven weer dicht.

 

Mijn dank is groot aan jullie !

Met vriendelijke groet,

SatBaron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn normale bitjes voor te koop.

 

Een bitje met 2 puntjes, niets bijzonders.

 

Laten we het allemaal niet te ingewikkeld maken.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Con, maar ik ging uit van 3 inkepingen.

 

Ik heb zo'n doos van een 199 delige bitset van een Doe-het-zelf toko.

 

Zitten die bitjes met 2 puntjes ook in, en nog meer dubieuze gevallen.

 

Maar weer een probleem de wereld uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-Con,

 

Ja Con, dat weet ik, maar als je goed gelezen zou hebben, dan zou ik daar totaal niets aan hebben gehad, tenzij er een 3-punts bitje bij had gezeten.

En een 2-punts bitje in zoverre alleen maar voor de Nokia's. Maar daar had ik al eens een schroevendraaiertje voor verbouwd.

 

Nu in dit geval ging het om (zoals Kimble al suggereerde) van 3 inkepingen en als je dan zoiets gaat kopen dan kan je beter meteen een nieuwe stekkerdoos aanschaffen en misschien nog wel 3 stuks voor de prijs van zo'n tooltje.

Maar des-al-niettemin toch bedankt voor jullie reakte.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik zag maar 2 gaatjes, sommigen betitelen dat

met een snake-eye bit.

 

Stomtoevallig heb ik deze "snake-eye" bitjes deze week voor

een collega moeten bestellen, vandaar.

 

Je hebt geluk dat er geen "hufterproef" schroeven zijn

gebruikt, dit zijn schroeven die je maar één kant op kunt

draaien. Een weg terug is er niet.

 

HG CC

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Een weg terug is er niet


Zoals al eerder in deze thread gemeld, gaatje boren. Daarna zijn de schroeven er met een linkse tap zo uit te draaien.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Citaat:
Sorry, ik zag maar 2 gaatjes, sommigen betitelen dat
met een snake-eye bit.


Wordt het misschien tijd voor een ,,,



Ik hoop dat je een bril bedoeld want ik heb een baard. . . .

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...