Ga naar inhoud


gezocht UV oplichtend materiaal tegen diefstal


gerrit B

Aanbevolen berichten

Bij de kantine van onze sportvereniging verdwijnt steeds op raadselachtige manier geld.

Aan de hand van uitdraaien uit ons beveiligingssysteem weten we wie in het pand is geweest, maar kunnen we niet herleiden wie er soms even wat "leent" uit de kassalade.

Vandaar dat het idee is ontstaan om wat geldbiljetten in te smeren met een goedje en die gewoon strategisch in de kassa lade te leggen.

Zit er iemand met zijn handen aan dan is het moeilijk te achterhalen als een UV gemerkt biljet in de portemonnee verdwijnt, ( we kunnen moeilijk vragen om allemaal hun portemonnee even voor onderzoek te legen)

Maar als dat spul afgeeft dan is wel aan de handen te zien dat ze er aan gezeten hebben.

Wie kent spul wat je ergens op kunt smeren zodat het later met bijv. UV licht oid. zichtbaar gemaakt kan worden.

 

Ik ken de UV pen en UV spray, maar dat spul kun je niet vooraf ergens opspuiten zodat het later aan de handen terug te vinden is. Ook selecta DNA is zo'n spul maar ook dat moet je vooraf ergens opsmeren waarna het onzichtbaar opdroogt.

Maar we kunnen niet het geld van elke bezoeker gaan controleren.

Maar hangen we een UV lamp bij de uitgang en kunnen we net zoals toen in de Nieuwe Uri Geller show met Patty aan blauw oplichtende handen zien wie aan dat geld heeft gezeten dan weten wij al voldoende.

 

Wie kent zulk spul?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
Origineel bericht van: gerrit B

Vandaar dat het idee is ontstaan om wat geldbiljetten in te smeren met een goedje en die gewoon strategisch in de kassa lade te leggen.
Gerrit


Maar heeft dan niet na een maand iedereen in Nederland dat spul aan z'n handen?

Kamera op de geldlade!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kassa (nou ja kassa, gewoon een geldkistje) staat in de kantine en er zit nooit veel in soms een keer een briefje van 5 of 10 en op een drukke dag soms ook wel meer, maar dat wordt door de kantine beheerder dan meteen afgeroomd om er weer trommels snoep ed. van te kopen.

Maar meestal alleen wat klein geld voor snoep ed.

Dit kistje staat in een berging waar maar een beperkt aantal mensen een sleutel van hebben (alle groepsleiders van verenigingen die gebruik maken van het gebouw en de schoonmakers)

Het geld verwijnt nooit tijdens de openingstijden en alleen maar na sluitingtijd.

Dus het idee is om simpel aan het eind van de dag het gewone geld er uit te halen en het gemerkte geld er weer in te leggen zonder dat de andere gebruikers dat weten.

Haalt iemand dan een 5je of 10tje er uit en stopt dat weg dan is dat geld verdwenen, geeft het echter af dan kunnen we met behulp van en UV gevoelige camera achteraf vrij eenvoudig zien wie er aan gezeten heeft zonder het risico te lopen dat iedereen met blauwe handen rond loopt.

 

Wij verdenken nu wel iemand, maar kunnen het niet bewijzen en stel dat onze verdenking niet juist is dan is het wel heel erg l*llig om iemand zijn zakken leeg te laten halen terwijl hij van geen kwaad bewust is.

Loopt hij/zij met blauwe klauwen rond omdat deze op een moment dat ze niets in het geldkistje te zoeken hadden er toch in gezeten hebben dan is het een stuk eenvoudiger te bewijzen.

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wifi webcam er op zeten. Ergens anders een laptop die begint op te nemen als de camera beweging detecteert. Smile, you 're on candid camera.

Je kan dan zelfs thuis live meekijken, gewoon via internet.

Ik heb zelf zo'n camera gebruikt om te kijken welke hond er telkens in mijn tuin zijn behoefte deed. Precies een meter voor de voordeur.

 

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/Cameras

 

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb je ook een linkje naar het filmpje waar

die hond aan het kakken is ,dat lijkt mij leuker

als jou linkje

 

LOL, nee, gewist na gebruik. 40 keer de postbode, allerhande bezorgers van ongeadresseerd reclamedrukwerk, en 1 schijtende hond heb ik op mijn hdd niet nodig smile

Wel even een paar frames uitgeprint en bij het baasje langs geweest en vriendelijk verzocht wat beter op zijn hond te letten. Probleem opgelost.

 

Op mijn werk had ik op een tweede monitor wel continue het beeld van de camera er op staan. Collegae's vroegen waarvoor het was en direct werd het de "strontcam" genoemd. Ach.....

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Wifi webcam er op zeten. Ergens anders een laptop die begint op te nemen als de camera beweging detecteert. Smile, you 're on candid camera.
Je kan dan zelfs thuis live meekijken, gewoon via internet.


Moet je natuurlijk wel een telefoonlijn of ADSL oid. hebben.
Aangezien de beveiliging ook via een GSM kiezer loopt niet echt een optie.
Daarnaast moeten we dan zo'n camera kopen terwijl we de huidige camera (waar al opnamens mee worden gemaakt) bij de entree, zonder argwaan te wekken, eenvoudig kunnen vervangen.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel simpel.

 

Als iemand iets "leent" één vinger eraf, nog een keer dan

weer een vinger eraf.

 

En na een week controleer je gewoon wie er een vinger (of

meerdere) mist en hup, je hebt de dader.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Origineel bericht van: prutsie
Wifi webcam er op zeten. Ergens anders een laptop die begint op te nemen als de camera beweging detecteert. Smile, you 're on candid camera.
Je kan dan zelfs thuis live meekijken, gewoon via internet.


Moet je natuurlijk wel een telefoonlijn of ADSL oid. hebben.
Aangezien de beveiliging ook via een GSM kiezer loopt niet echt een optie.
Daarnaast moeten we dan zo'n camera kopen terwijl we de huidige camera (waar al opnamens mee worden gemaakt) bij de entree, zonder argwaan te wekken, eenvoudig kunnen vervangen.

suc6

Gerrit


Nou nou een beetje inventief zijn he.
Je zet in het achterhok een PC neer die de boel opneemt.
Een PC en een webcam heeft vast nog wel iemand te leen en de webcam kan je best wel onopvallend (ergens tegen of in het plafond) verstoppen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...