Ga naar inhoud


Ervaringen met Border Colliehond gezocht


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Het was vooral m'n bezorgdheid dat je voortdurend met dat beest moet "bezig" zijn...

Ook kennen we de gedragingen niet, als ie alleen zit voor een bepaalde periode...

Zijn wegloopgedrag enz. Want de schapenweide is niet tot bij de grond afgespannen enz...

Stel dat ie bij de hennen zit, pluimt ie die of valt ie die aan?

Na 18u en za en zo is er altijd iemand bij hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf heb ik andere honden gehad maar geen bordercollie. Mijn broer heeft nu de 2e. Het zijn schatten van honden. Erg sociaal, ze willen werken en zijn daarbij op het baasje gericht. Voor de 1e hond had hij een herder gevonden waar zijn hond af en toe met de bestaande border collie mee mocht werken. Ging direct goed. Het zit bij die beestjes in de genen om schapen bij elkaar te houden en niets competitie. Kijk maar eens naar BBC op zaterdag of zondag ochtend, regelmatig een programma over border collies met schapen. Wegens leeftijd van hemzelf en ziekte van de 2e hond komt het niet tot dit soort fantastische activiteiten.

De hond is thuis altijd blij met bezoek en willen spelen. Gewoon een prima sociale honden soort, als een kind.

 

Maar je kindje laat je ook niet de hele dag alleen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Mijn ouders hebben thuis ook een border collie en die is vaak overdag alleen thuis. Het gaat dan om periodes van max 6 uur. Ze wonen in een bosrijk gebied in een soort boerderij met een wei waar de hond ALTIJD in ligt, rent of met zijn voetbal speelt. Zo'n hond is een echt buitendier en moet je zeker niet in een bench of kooi stoppen. De hond is alleen 's nachts binnen en als het regent of als hij eet. En als je in een stad of ergens woon waar weinig ruimte is (bos/park) zou ik er zeker niet aan beginnen. Een hamster is dan een betere optie.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om eerlijk te wezen, soms weten men niet wat de consequenties zijn van huisdieren.

Wanneer je huisdieren neemt ( koopt ), betekent dat gewoon dat je daar moet voor zorgen ( voeding, aandacht, verzorging ).

Maar wanneer je dagelijks van 06:00 tot 18:00 niet thuis bent, zal je nooit een hond goed kunnen verzorgen.

Een hond heeft aandacht, beweging etc. nodig en daarbij heeft een hond ruimte nodig.

 

Dus, daarom mijn advies, schaf dan geen hond aan.

 

 

Ik heb bewust geen huisdieren, alhoewel ik een hond / kat wel leuk vind. Dit gewoon om de simpele reden, dat ik weinig thuis ben, en op zeer onregelmatige tijden werk.

 

Met vriendelijke groet, paardengek ( opgegroeit op het Friese platteland )

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...