Ga naar inhoud


Nieuwe Algemene voorwaarden CDS :-(


Codx

Aanbevolen berichten

Een nieuwbrief gekregen van Canal Digitaal met daarin de aankondiging van nieuwe voorwaarden, wat schetst mijn verbazing:

 

Soms ontvangen abonnees nog een nota terwijl ze hebben opgezegd

 

Niet bij alle abonnees zal dit het geval zijn. Maar de kans is groot dat – wanneer iemand zijn abonnement beëindigt, men nog een nota ontvangt voor de kijkperiode die na de contracteinddatum ligt. Dat zit zo: een abonnement wordt bij opzegging standaard beëindigd op basis van datum ontvangst opzegging plus één maand. Dit is een administratieve stroom. Facturatie is een financiële stroom. En beide stromen zijn niet altijd op elkaar afgestemd.

 

Kortom CDS heeft een nieuwe manier gevonden hun ex klanten nog een maandje uit te persen en rente op te strijken. Nu kun je denken ach wat maakt het uit 1 maand en je krijgt je geld toch weer terug. Maar bedenk dan hoe je het zou vinden als elk bedrijf dit voortaan zou doen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ach op alles wat aan te merken niet. je kan het ook anders dus positief beschouwen. ze zijn transparant en eerlijk vooraf over hun afwikkeling van opzeggingen. zo vlak voor kerst is dat volgens mij een prettigere manier van benaderen. smile en rente trekken? rente op courant staat op 1% van gemiddeld maandtarief van 15 euro (is al hoog ingeschat). je loopt te vulmineren over 0,15 eurocent.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satchmo
ach op alles wat aan te merken niet. je kan het ook anders dus positief beschouwen. ze zijn transparant en eerlijk vooraf over hun afwikkeling van opzeggingen. zo vlak voor kerst is dat volgens mij een prettigere manier van benaderen. smile en rente trekken? rente op courant staat op 1% van gemiddeld maandtarief van 15 euro (is al hoog ingeschat). je loopt te vulmineren over 0,15 eurocent.


Volgens mij hanteert CDS nu spelregels die in de buurt liggen van die van Ziggo. Inderdaad, dit lijkt op beroepsklagen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou in jou geval lijkt het meer op beroeps goedpraten hoor.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het huidige contract inmiddels stilzwijgend verlengd, dan is het voor een abonnee mogelijk om voor een lager zenderpakket te kiezen, dan men nu ontvangt. Indien gewenst kan een abonnee de overeenkomst ook opzeggen. Daarbij dient men rekening te houden met een opzegtermijn van (maximaal) één maand. Dit betekent dat de opzegtermijn start op het moment van opzegging. Als een abonnee op 14 september zijn overeenkomst opzegt, is de overeenkomst uiterlijk op 13 oktober beëindigd.

 

Die opzegtermijn van 1 maand spreekt me wel aan en hoort ook

bij de tegenwoordige tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xamuh8100


Die opzegtermijn van 1 maand spreekt me wel aan en hoort ook
bij de tegenwoordige tijd.

De wet VERPLICHT een opzeg termijn van 1 maand. Kortom ze zullen wel moeten. Maar dat gaat echt niet van harte hoor.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx

De wet VERPLICHT een opzeg termijn van 1 maand. Kortom ze zullen wel moeten. Maar dat gaat echt niet van harte hoor.

Zo is het: het never-nooit goed.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is helemaal niet zo vreemd dat opzeggingen en facturatie elkaar kruisen. Dat is lastig en niet zo leuk, maar het kan gebeuren. CDS geeft het toe, en ondervangt het in hun voorwaarden. Ik zie het probleem niet zo. Wat wel van belang is, is dat ze eea snel en goed rechtzetten na constatering. Ik zelf het nog nooit enig probleem gehad met CDS, en ik ben abonnee sinds 2001. Het is een beetje hobby om ze flink af te zeiken, maar ze zijn niet slechter of beter dan al hun collega's.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacobus

Het is een beetje hobby om ze flink af te zeiken, maar ze zijn niet slechter of beter dan al hun collega's.

Op fora van de kabelaars wordt eveneens steen en been geklaagd. Regelmatig uiteraard terecht, maar vaker spijkers op laag water.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
ze geven tenminste wel toe dat het dus een puinhoop is in hun administratie laugh

Als dingen elkaar kruisen, hoeft het toch niet meteen een puinhoop te zijn?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welkom in de wondere wereld van administratieve procesbesturing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...