Ga naar inhoud


Rebox wensen en fouten


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: catw
Rebox RE9000 HD PVR
kanalen die ingescand zijn op tuner twee kan ik niet bekijken, ik heb 2 schotels en alles op tuner een kan ik wel bekijken wil ik b.v. overschakelen van 1 (ned1) naar 500 (bbc op tuner twee) dan krijg ik "geen signaal op tuner een", heeft iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn, hij verspringt dus niet naar de zender die met tuner twee is ingescand.

Verder las ik dat eer een wensenlijst bijgehouden zou worden van mij mag daar bij komen dat als je de receiver van de stroom afhaalt de gegevens opgeslagen blijven, indien je nu de stroom er af haalt zijn alle gegevens ook weg en kan je alles weer opnieuw instellen (dit niet meer met de laatste software uitgetest v81)


staat de antenne instelling op seperate
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Gerrit1967
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
muv de hd zender van canaldigitaal, die is weg en blijft weg


Om dan voor eens en altijd alle gegevens te hebben raad ik je aan een site als Kingofsat of Lyngsat bij de favorieten te zetten kun je zelf alle freqs opzoeken.
Hier alle freqs van CDS heb je wel signaal op NL HD als er een PILOT funktie op je ontvanger zit dan die UIT zetten. laugh


met dank, dat helpt zeker, maar helaas niet voor dit probleem.
ik heb een fastscan op canaldigitaal gedaan, en ook handmatig gezocht, en geavanceerd gezocht, op astra 23,5 (hij vindt dat overigens astra 1E, zal wel...) op 11856 V 27500 DVB-S2 QPSK FEC 5/6 VPID 517 APID 90 en niets komt er boven water. Ook met de gegevens van de nieuwe RTL4 HD komt er niets boven water.
Is er soms een reden waarom juist die transponder op astra 3 niet door mij ontvangen kan worden? er wordt overigens wel ruim 70% signaalsterkte aangegeven met die gegevens.
alles wat ik invoer op 11856 geeft ServiceFout.
ik snap er niets van.
de rest op astra 1 maar ook op astra 3 werkt goed.

overigens een leuke die ik nergens had gelezen: de bovenste kaartgleuf, die het officieel niet doet, doet het prima met mijn cds-kaartje (wel even het dekseltje eraf trekken), en de franse kaart in de onderste gleuf doet het ook, en het begint erop te lijken dat ze het ook samen doen, wat bij de oude software niet het geval was, eea hing toen de decoder op (maar toen zat 1 van de 2 in een aston cam want er was dus maar één gleuf functioneel)


was al bekend dat de 2e kaartlezer het doet met de nieuwe software


waar was dat bekend? niet op de downloadpagina van rebox in elk geval, dus ik heb iets gemist.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb deze rebox gekocht omdat ik dacht dat ik nu mooi uit was met twee tuners dus leuk elke schotel op een tuner maar ja super miskoop dus zou ik nu zeggen met alle gegevens die ik nu ervaar mijn gegevens zijn dat ik alles kan scannen maar daarna kan ik niet,met de afstand bediening, schakelen tussen 1 op tuner een en 500 op tuner twee en zo voor alles wat op tuner een is ingescand en alles wat op tuner twee is ingescand. Super balen en een regelrechte miskoop denk ik dan maar.

 

Gelukkig heb ik mijn andere receiver nog maar ja ik had graag alles in een gehad, en werkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stefan.wolfrum

 

ik heb een fastscan op canaldigitaal gedaan, en ook handmatig gezocht, en geavanceerd gezocht, op astra 23,5 (hij vindt dat overigens astra 1E, zal wel...) op 11856 V 27500 DVB-S2 QPSK FEC 5/6 VPID 517 APID 90 en niets komt er boven water. Ook met de gegevens van de nieuwe RTL4 HD komt er niets boven water.

 

Ik had hier het zelfde probleem , 23,5 opnieuw laten scannen maar niets geen beeld. toen de ontvanger uitgezet ook de stekker er uit, 30 sec gewacht (waarom weet ik niet) toen de stekker er weer in opstarten van de ontvanger en daar is RTL4 HD. misschien dat je hier iets mee kunt.

 

Hans

 

kump nog we.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw

Verder las ik dat eer een wensenlijst bijgehouden zou worden van mij mag daar bij komen dat als je de receiver van de stroom afhaalt de gegevens opgeslagen blijven, indien je nu de stroom er af haalt zijn alle gegevens ook weg en kan je alles weer opnieuw instellen (dit niet meer met de laatste software uitgetest v81)


De mijne is al een paar keer van het net afgehaald, maar alle instellingen en zenders blijven gewoon staan.
Ik heb de mijne wel op stand-by power "uit", staan.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Een commercial skip van bijvoorbeeld: 1,2,3 en 4 minuten zou ik veel handiger vinden dan de huidige van maximaal 30 seconden. Commercials bij rtl 4 bijvoorbeeld duren soms wel 5 of 6 minuten.


ja, dat is ook weer zoiets. blijkbaar weet iedereen wat dat is en hoe het werkt. ik niet dus.
dus de vraag is, hoe werkt dat, en wat heb ik eraan?
de handleiding geeft van sommige , maar niet alle, opties aan hoe ze werken, maar niet wat je eraan hebt en wat je wel en niet gevaarloos kunt instellen. Over andere opties zegt de handleiding helemaal niets.
dat begint al bij de scanopties van de satellieten. als ik automatisch scan op astra 3 (en dus dan niet wil scannen op astra 1, want ik kies voor astra 3) dan scant-ie toch astra 3 + astra 1.
wil ik dat niet moet ik handmatig scannen maar dan scant-ie alleen de polarisatie die gekozen is, dus voor H en V moet ik tweemaal scannen. Waarom wordt ik geacht dat al op de lagere school geleerd te hebben?
Mijn eigen interpretatie van de term automatisch astra 3 is toch effe anders...

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nu een paar weken de rebox 8000.

Wat nog een zeer storende fout is dat sinds de firmware V81 de rebox bij het voor het eerst opstarten op een dag deze moeite heeft het signaal te vinden. Ik maak gebruik van een satelliet schotel (buitengebied). Naar een paar minuten is het beeld ok. Soms lukt het niet om het signaal te decoderen en moet ik één keer de ontvangen hetstarten. Hebben anderen hier ook last van?

Verder is het een zeer goed idee om een grote lijst te maken met alle bugs en wensen voor de rebox 8000/9000.

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wolkje
Hier nu een paar weken de rebox 8000.
Wat nog een zeer storende fout is dat sinds de firmware V81 de rebox bij het voor het eerst opstarten op een dag deze moeite heeft het signaal te vinden. Ik maak gebruik van een satelliet schotel (buitengebied). Naar een paar minuten is het beeld ok. Soms lukt het niet om het signaal te decoderen en moet ik één keer de ontvangen hetstarten. Hebben anderen hier ook last van?
Verder is het een zeer goed idee om een grote lijst te maken met alle bugs en wensen voor de rebox 8000/9000.


Nooit last van. Het duurt alleen soms wat langer bij zender zoeken dat hij aangeeft dat een transponder signaal heeft.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wolkje
Hier nu een paar weken de rebox 8000.
Wat nog een zeer storende fout is dat sinds de firmware V81 de rebox bij het voor het eerst opstarten op een dag deze moeite heeft het signaal te vinden. Ik maak gebruik van een satelliet schotel (buitengebied). Naar een paar minuten is het beeld ok. Soms lukt het niet om het signaal te decoderen en moet ik één keer de ontvangen hetstarten. Hebben anderen hier ook last van?
Verder is het een zeer goed idee om een grote lijst te maken met alle bugs en wensen voor de rebox 8000/9000.


kun je aangeven wat de signaal sterkte is ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

misschien weten jullie gelijk het antwoord op onderstaande:

 

ik heb net een film op willen nemen, van ruim 2 uur, en daarbij had ik 2 rariteiten.

eerst had ik de film geprogrammeerd via epg, stond netjes in timer, 3 minuten voor aanvang

krijg ik het schermpje dat de opname wordt voorbereid,

en toen een scherm opname mislukt op het begintijdstip.

????hoezo, waarom?? geen nadere uitleg.???

ik druk snel op rode ronde knop en opname start netjes, rode vlakje in display van opname

(dus geen timeshift)

na 1 uur 30 minuten houdt de opname vanzelf op, terwijk de film nog bezig is.

???waarom dat nu weer, ik vind in de handleiding hier geen beperking op???

druk weer op rode knop en neemt verder op totdat ik op stop druk

(volgens mij is dat overigens de knop met het enkele blokje, itt wat de handleiding zegt (dubbele blokje))

ik vind netjes de 2 bestanden op de schijf en zal ze wel aan elkaar knopen, maar de twee vragen

zijn dus zaken die mij (onaangenaam) verrassen.

wat kunnen de antwoorden zijn? hoe voorkom ik beide problemen?

 

mvg en dank voor de hulp

 

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
Hoi
misschien weten jullie gelijk het antwoord op onderstaande:

ik heb net een film op willen nemen, van ruim 2 uur, en daarbij had ik 2 rariteiten.
eerst had ik de film geprogrammeerd via epg, stond netjes in timer, 3 minuten voor aanvang
krijg ik het schermpje dat de opname wordt voorbereid,
en toen een scherm opname mislukt op het begintijdstip.
????hoezo, waarom?? geen nadere uitleg.???
ik druk snel op rode ronde knop en opname start netjes, rode vlakje in display van opname
(dus geen timeshift)
na 1 uur 30 minuten houdt de opname vanzelf op, terwijk de film nog bezig is.
???waarom dat nu weer, ik vind in de handleiding hier geen beperking op???
druk weer op rode knop en neemt verder op totdat ik op stop druk
(volgens mij is dat overigens de knop met het enkele blokje, itt wat de handleiding zegt (dubbele blokje))
ik vind netjes de 2 bestanden op de schijf en zal ze wel aan elkaar knopen, maar de twee vragen
zijn dus zaken die mij (onaangenaam) verrassen.
wat kunnen de antwoorden zijn? hoe voorkom ik beide problemen?

mvg en dank voor de hulp


Het tweede kan ik wel verklaren. Je kunt waarschijnlijk ergens instellen dat een handmatige opname maximaal 1.5 uur duurt.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je, dat is een goede gedachte.

ik heb het hele menu bekeken maar kan die niet vinden, dat is het suffe nou net.

ik vind wel een maximale time-shift-tijd maar die staat op 120 min en dat lijkt me 2 uur te wezen.

raadsel nog niet opgelost, ik zoek verder,

maar als iemand het weet houd ik me aanbevolen.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...