Ga naar inhoud


Rebox wensen en fouten


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Het zou voor erg veel gebruikers inderdaad erg handig zijn als de importeur de aangepaste handleiding (versie 81) op de site zou zetten. Zijn met die versie inderdaad nogal wat functies toegevoegd. Om dat allemaal door te proberen te ontdekken is voor een gebruiker van de ontvanger erg lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: amrabed
Ik heb de handleiding zeker doorgelezen en telkens als ik iets raars tegenkom pak ik het er weer bij.
Dus vraag ik me af waarom jij je dan afvraagt of ik de handleiding raadpleeg ?.

Mijn opmerking was niet gerelateerd aan jouw Divx vraag maar aan het daaropvolgende onderwerp m.b.t. de taalweergave.
Je geeft nu wel een reactie maar daaruit komt nog niet naar voren wat jouw bevindingen t.a.v. dit laatste onderwerp zijn.
Heb je de instellingen gecontroleerd en functioneert de taalweergave van de opname nu wel?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: amrabed
Ik heb de handleiding zeker doorgelezen en telkens als ik iets raars tegenkom pak ik het er weer bij.
Dus vraag ik me af waarom jij je dan afvraagt of ik de handleiding raadpleeg ?.

Mijn opmerking was niet gerelateerd aan jouw Divx vraag maar aan het daaropvolgende onderwerp m.b.t. de taalweergave.
Je geeft nu wel een reactie maar daaruit komt nog niet naar voren wat jouw bevindingen t.a.v. dit laatste onderwerp zijn.
Heb je de instellingen gecontroleerd en functioneert de taalweergave van de opname nu wel?



Mijn instellingen waren inderdaad verloren gegaan na zo'n reset.

eerder had ik ook aangegeven dat mijn beeld stoort en het geluid piept, ook dit lag aan mijn aansluiting ( F-connector zat los )dit hersteld, heb nu geen problemen met beeld en of geluid, dit ziet er keurig uit. ( dit dus ook recht gezet ) .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog een aanvullende wens.

Dat de ontvanger in een 'diepe' stand-by gezet kan worden is uitstekend omdat dan het opgenomen vermogen < 1W zakt.

Overdag vindt ik de 'diepe' stand-by wel lastig omdat dan na het opnieuw aanzetten de actuele EPG verloren gaat en het opstarten beduidend langer duurt.

Het zou helpen als je bij het uitzetten van de ontvanger de keuze kreeg om deze in een 'gewone' dan wel in een 'diepe' stand-by te zetten.

 

Overigens zou deze wens voor mij niet meer persé noodzakelijk zijn als de actuele EPG ook in de 'diepe' stand-by behouden zou blijven.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij ook nog een vermoedelijke bug en wel met de instellingen van Wi-Fi.

Zolang de RE-9000 aanstaat (in bedrijf) dan blijft de instelling Netwerkinstelling – Connection Type op ‘Wi-Fi’ staan en kan ik via WLAN b.v. gebruik maken van FTP.

Schakel ik de RE-9000 echter volledig uit (dus in een diepe stand-by) en daarna weer aan, dan kan ik via WiFi geen verbinding meer maken.

De oorzaak hiervan is dat de Netwerkinstelling – Connection Type nu weer op Ethernet staat en ik de instelling eerst weer handmatig naar WiFi moet wijzigen.

Wellicht is dit probleem al bekend en wordt dit bij de volgende upgrade aangepast.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke keer weer een verrassing wat er gaat gebeuren met de rebox. Vanavond een programma geprogrammeerd met epg. Daarna terug naar live en het hoofdmenu oproepen om de timeropname even te controleren. Hoofdmenuscherm verscheen was echter leeg. Daarna zat de ontvanger vast. Reageerde niet meer op de afstandsbediening en alleen weer met een harde reset te gebruiken. Waarom geen idee. Moet zeggen was wel al ongeveer 2 weken goed gegaan zonder vastlopers. Gebruik de rebox niet echt intensief voor gewoon kijken echter wel als pvr en afkijken van opgenomen programma's. Deze ontvanger nu ongeveer 3 maanden in mijn bezit, maar hij kan mij niet echt overtuigen. Teveel onvoorspelbare missers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Origineel bericht van: cheapwatcher
Er is een nieuwe zenderlijsteditor uitgekomen. Het is nog wel een test versie en alleen in het Duits, maar het ziet er goed uit.

Zoek even naar het volgende bestand om hem te downloaden:
PolarEdit_OCTAGON_1008_1018_Setup_V0.1.3



Door gebruik te maken van het programma PolarEdit_OCTAGON_1008_1018_Setup_V0.1.3 kan ik nu wel schakelen tussen tuner één en tuner twee, met behulp van dat programma heb ik mijn probleem voor de rebox 9000 hd kunnen vinden en op die wijze de zenderinstellingen kunnen aanpassen. Door de tuners van False op True te zetten. Iets waar je met DrEditHD nooit achter gekomen zou zijn omdat het programma dat niet aangeeft.


Ik heb die instelling nu ook ingesteld, maar ik had vanochtend weer geen beeld.
Dit gebeurd ook als de machine vanuit standby (1 watt) opgestart word.
Als ik in het menu de lnb-spanning even uit en en weer aan schakel, heb ik weer beeld crazy

ik zie m.b.v. het programma, dat bij 0/12 volt switch de waarde 0 is. Is dit correct en waar dient deze instelling voor?

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
kan men een topic openen dat iedereen kan aanpassen, zodat we één unieke lijst kunnen maken, dat helpt het overzichtelijk te houden.

wat mij betreft:
LIJST
1. service fouten weg
2. slots en cams die aanwezig zijn goed laten functioneren en allemaal tegelijk. anders heeft deze hardware geen zin.
3. handleiding die actueel is en uitlegt waar de opties toe dienen, dat mist een beetje.
4. disecqprobleem (las ik boven, ik herken het niet)
5. geen fouten in de .ts file bij opname, zodat bewerken op de pc met programma een foutloos resultaat oplevert.
6. (aan u)

knip en plak die lijst anders bij jullie opmerkingen...


ik heb dit nog even naar boven gehaald, mede dankzij de nuttige tips van velen hier en mijn leverancier, en rebox zelf, houd ik nog deze twee wensen over om te verbeteren:

2. slots en cams die aanwezig zijn goed laten functioneren en allemaal tegelijk. anders heeft deze hardware geen zin.
3. handleiding op internet zetten die actueel is en uitlegt waar de opties toe dienen, dat mist een beetje.

dus eigenlijk is er best veel op z'n of haar pootjes terechtgekomen de laatste tijd.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog even een opmerking.

Volgens mij zijn er geen 'Service fouten'.

Als alle zenders in de kanalenlijst van de juiste functionerende transpondergegevens zijn voorzien zal je geen zogenaamde Service fouten tegenkomen.

Uiteraard ben ik het er mee eens dat de omschrijving fout is want die zou in feite moeten worden gewijzigd in zoiets als 'zender niet beschikbaar'.

Maar nogmaals, deze melding zal niet verschijnen als de zenderlijst correct is ingevuld.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Misschien nog even een opmerking.
Volgens mij zijn er geen 'Service fouten'.
Als alle zenders in de kanalenlijst van de juiste functionerende transpondergegevens zijn voorzien zal je geen zogenaamde Service fouten tegenkomen.
Uiteraard ben ik het er mee eens dat de omschrijving fout is want die zou in feite moeten worden gewijzigd in zoiets als 'zender niet beschikbaar'.
Maar nogmaals, deze melding zal niet verschijnen als de zenderlijst correct is ingevuld.

Ik krijg toch regelmatig een foutmelding. Als ik de zender selecteer, dan blijft deze lang op zwart staan en na een 20 seconden komt er pas beeld.Op dit moment altijd alleen bij Veronica, NGC Wild en nog een paar zenders. Overige zenders zappen goed. Ik snap eigenlijk niet zo goed waar dit probleem vnadaan komt, wat verschil is tussen deze zender en andere zenders? Ik heb wel een TVV kaart en een CD kaart er tegelijk inzitten.. Is toch echt een bug waarbij ik van hoop dat het snel gefixt wordt. Eerdere firmware's heb ik hier geen last mee gehad (Gebruikte toen wel een kaart)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: Jürgen
Misschien nog even een opmerking.
Volgens mij zijn er geen 'Service fouten'.
Als alle zenders in de kanalenlijst van de juiste functionerende transpondergegevens zijn voorzien zal je geen zogenaamde Service fouten tegenkomen.
Uiteraard ben ik het er mee eens dat de omschrijving fout is want die zou in feite moeten worden gewijzigd in zoiets als 'zender niet beschikbaar'.
Maar nogmaals, deze melding zal niet verschijnen als de zenderlijst correct is ingevuld.

Ik krijg toch regelmatig een foutmelding. Als ik de zender selecteer, dan blijft deze lang op zwart staan en na een 20 seconden komt er pas beeld.Op dit moment altijd alleen bij Veronica, NGC Wild en nog een paar zenders. Overige zenders zappen goed. Ik snap eigenlijk niet zo goed waar dit probleem vnadaan komt, wat verschil is tussen deze zender en andere zenders? Ik heb wel een TVV kaart en een CD kaart er tegelijk inzitten.. Is toch echt een bug waarbij ik van hoop dat het snel gefixt wordt. Eerdere firmware's heb ik hier geen last mee gehad (Gebruikte toen wel een kaart)


wat je tussen haken zet zou volgens mijn eigen ervaring weleens cruciaal kunnen zijn, haal die haken maar weg.
ik heb zelf ook de ervaring, en daar ook over gepost, dat meerdere kaarten weleens tot interferentie kunnen leiden, op z'n zachtst gezegd.
met de nieuwste versie (81) werkt het goed als de twee kaarten in de conax-sleuven kunnen, en in mijn geval is dat zo, zij het dat dan de franse tv alleen in sd ontvangen kan worden (ik heb een cds-kaart en een franse kaart).
voor de franse tv heb ik ook een cam op basis van viaccess 3 en als ik de cds-kaart in de conax en de franse in de cam gebruik, dan heb ik ook zoiets, en op termijn slaat het hele ding vast.
Maar: elke kaart alleen werkt wel prima, het zit 'm dus in de interactie tussen die twee.
Hier zit volgens mij een software bug.

Iets anders is het feit dat rebox op z'n site, en iedereen aapt dat braaf na, stelt dat de 9000 een zeer snelle zapper zou zijn.
Nou ligt dat natuurlijk aan je norm, want de kreet heeft geen aboslute waarde, maar mijn norm is mijn vorige ontvanger, een aston xena 1800 hd (die dus alleen sd aan kan, hd staat voor harddisk),
en afgezien van het gemis van hd had die twee op dit moment ongeëvanaarde voordelen boven de rebox: die aston zapt veel sneller en hij kan goed overweg met de twee kaarten, zelfs met 4!

ik vermoed dat het wat trage zappen van de rebox en de interactie tussen de twee kaarten weleens met elkaar te maken zouden kunnen hebben, het is ongetwijfeld een softwareprobleem. Wat mijn gedachte versterkt is het feit dat ze de eerste releases met een geblokkeerde conax gleuf hebben gewerkt, dat geeft toch aan dat er daar in de buurt iets niet helemaal jofel zit. Maar het geeft ook de hoop dat het oplosbaar is, want van geen enkele andere ontvanger ken ik dit verschijnsel. Dus wat anderen kunnen, zouden ze bij rebox ook moeten kunnen, lijkt me.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: Jürgen
Misschien nog even een opmerking.
Volgens mij zijn er geen 'Service fouten'.
Als alle zenders in de kanalenlijst van de juiste functionerende transpondergegevens zijn voorzien zal je geen zogenaamde Service fouten tegenkomen.
Uiteraard ben ik het er mee eens dat de omschrijving fout is want die zou in feite moeten worden gewijzigd in zoiets als 'zender niet beschikbaar'.
Maar nogmaals, deze melding zal niet verschijnen als de zenderlijst correct is ingevuld.

Ik krijg toch regelmatig een foutmelding. Als ik de zender selecteer, dan blijft deze lang op zwart staan en na een 20 seconden komt er pas beeld.Op dit moment altijd alleen bij Veronica, NGC Wild en nog een paar zenders. Overige zenders zappen goed. Ik snap eigenlijk niet zo goed waar dit probleem vnadaan komt, wat verschil is tussen deze zender en andere zenders? Ik heb wel een TVV kaart en een CD kaart er tegelijk inzitten.. Is toch echt een bug waarbij ik van hoop dat het snel gefixt wordt. Eerdere firmware's heb ik hier geen last mee gehad (Gebruikte toen wel een kaart)


wat je tussen haken zet zou volgens mijn eigen ervaring weleens cruciaal kunnen zijn, haal die haken maar weg.
ik heb zelf ook de ervaring, en daar ook over gepost, dat meerdere kaarten weleens tot interferentie kunnen leiden, op z'n zachtst gezegd.
met de nieuwste versie (81) werkt het goed als de twee kaarten in de conax-sleuven kunnen, en in mijn geval is dat zo, zij het dat dan de franse tv alleen in sd ontvangen kan worden (ik heb een cds-kaart en een franse kaart).
voor de franse tv heb ik ook een cam op basis van viaccess 3 en als ik de cds-kaart in de conax en de franse in de cam gebruik, dan heb ik ook zoiets, en op termijn slaat het hele ding vast.
Maar: elke kaart alleen werkt wel prima, het zit 'm dus in de interactie tussen die twee.
Hier zit volgens mij een software bug.

Iets anders is het feit dat rebox op z'n site, en iedereen aapt dat braaf na, stelt dat de 9000 een zeer snelle zapper zou zijn.
Nou ligt dat natuurlijk aan je norm, want de kreet heeft geen aboslute waarde, maar mijn norm is mijn vorige ontvanger, een aston xena 1800 hd (die dus alleen sd aan kan, hd staat voor harddisk),
en afgezien van het gemis van hd had die twee op dit moment ongeëvanaarde voordelen boven de rebox: die aston zapt veel sneller en hij kan goed overweg met de twee kaarten, zelfs met 4!

ik vermoed dat het wat trage zappen van de rebox en de interactie tussen de twee kaarten weleens met elkaar te maken zouden kunnen hebben, het is ongetwijfeld een softwareprobleem. Wat mijn gedachte versterkt is het feit dat ze de eerste releases met een geblokkeerde conax gleuf hebben gewerkt, dat geeft toch aan dat er daar in de buurt iets niet helemaal jofel zit. Maar het geeft ook de hoop dat het oplosbaar is, want van geen enkele andere ontvanger ken ik dit verschijnsel. Dus wat anderen kunnen, zouden ze bij rebox ook moeten kunnen, lijkt me.

Ik heb maar meteen even Rebox gemaild, dat ik dus ook de zaak gefixt wilhebben smile Ook ik heb eigenlijk de laatste tijd ook steeds meer vastlopers bij het zappen of kijken. 1x per week..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij treedt deze probleem ook vaak op, zo kun je zappen zonder probleem en dan opeens komt het "Service fout" of wat ik ook vaak heb "Gecodeerd kanaal" dit is vaak verholpen door een kanaal op of neer te zappen en soms pas na een reboot

 

Ik heb maar 1 kaart in gebruik (CANALDIGITAAL) in de interne CARD READER

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat had ik ook steeds bij versien 61, vooral bij hd zenders, sinds 81 is dat over.

wel was het rare, zie een eerdere post van mij, dat bij het installeren van 81 ik een automatische scan moest doen en ook heb gedaan, en er toen oude frequentiegegevens van nederland hd en rtl4 hd in het systeem waren gekomen.

bekijk eens bij zo'n zender die service fout geeft of de frequentiegegevens nog wel kloppen met de huidige situatie, ik heb ze toen helemaal van de ontvanger gedelete en opnieuw gescanned, en toen was het goed.

het is me nooit duidelijk geworden hoe dat kon, bij scannen zou je toch de nieuwste gegevens moeten binnenhalen van de satelliet, maar iemand heeft me gelemd dat bij sommige scannen van de rebox, en zeker bij de cds-scan, er helemaal niet wordt gescanned en alleen een file met gegevens wordt geladen...

indien dat zo zou zijn, dan zou die file dus de verouderde gegevens bevatten.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...