Ga naar inhoud


Rebox wensen en fouten


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

kan men een topic openen dat iedereen kan aanpassen, zodat we één unieke lijst kunnen maken, dat helpt het overzichtelijk te houden.

 

wat mij betreft:

LIJST

1. service fouten weg

2. slots en cams die aanwezig zijn goed laten functioneren en allemaal tegelijk. anders heeft deze hardware geen zin.

3. handleiding die actueel is en uitlegt waar de opties toe dienen, dat mist een beetje.

4. disecqprobleem (las ik boven, ik herken het niet)

5. geen fouten in de .ts file bij opname, zodat bewerken op de pc met programma een foutloos resultaat oplevert.

6. (aan u)

 

knip en plak die lijst anders bij jullie opmerkingen...

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
@jurgen: dat andere artikel over die servicefout krijg ik niet boven water met de zoekfunctie, heb je een draadje?

Daar staat in feite niet meer in dan dat ik hierboven ook al aanhaalde en het komt er op neer dat als je een Servicefout krijgt dit geheid te maken heeft met een foutief ingestelde zender / kanaal.

T.a.v. de vraag over het beschikbaar stellen van de juiste gegevens van de Nederlandse CD HD zenders.
Ik veronderstel dat je een HD abo hebt want anders blijven er niet veel CD HD NL zenders over waar je naar kunt kijken.
Wellicht is het handig om eerst een Fastscan uit te voeren want dan worden alle CD (ook HD) zenders achterin in de zenderlijst geplaatst en dan kun je eerst even testen welke zenders je nu wel en welke je niet kunt kijken.
Daarna de lijst met DrEditHD bewerken en op de juiste plaats zetten.
Als je wilt kan ik je ook per e-mail (wel eerst e-mail adres via PM doorgeven) een zenderlijst (alleen ASTRA 19,2 & 23,5) opsturen want daarin staan bijna alle HD zenders op volgorde, kun je in elk geval controleren of je die inderdaad kunt zien.
Je kunt immers daarna weer vrij snel je eigen zenderlijst via een USB stick terugzetten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank, zie email.

ik heb de versie 81 uitgevoerd volgens 'voorschrift', dus zoals dat op de website van rebox wordt aangeraden, incl fastscan en reset.

toch zijn of toen de oude gegevens blijven staan of net daarna zijn de instellingen aangepast, één van de twee, zodat het LIJKT of versie 81 de boosdoener is maar die is dat dus niet.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog iets opmerkelijks:

sinds versie 81 staat het geluid van de hd-zenders via 2 nieuwe opties in het geluidsmenu (betreffende Dolby en HDMI)standaard zo hard dat het niet eens met de geluidsregeling dragelijk te krijgen is.

zijn er meer die dat hebben?

als ik beide opties op uit zet is alles weer normaal, maar dan vraag je je af waarom die opties zijn toegevoegd.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog e.e.a aan het verbouwen thuis , maar zal proberen om komende week alle reactie`s tot een samenvatting te brengen en een totale lijst hierop te zetten.

(een paar punten zijn inmiddels met jullie reactie`s toch weer opgelost, zal bovenaan een goede handleiding met alle optie`s zetten laugh )

@ Ton, als jij er mogelijkheden voor heb om er een topic van te maken graag, zit om bovenstaande reden niet zo uitgebreid in mijn tijd, en daarbij weet je misschien beter als ik om de verschillende omschrijvingen van wensen en fouten tot een lijst te produceren (weet weinig van de electronica en SW)

Wat me wel handig lijkt om de wensen die erbij staan maar toch mogelijk bleken te zijn het antwoord in het rood erachter te zetten.

Zie wel of dit gelukt is zoniet zal ik van de week alle reactie`s verzamelen en bundelen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
@jurgen:
Daar staat in feite niet meer in dan dat ik hierboven ook al aanhaalde en het komt er op neer dat als je een Servicefout krijgt dit geheid te maken heeft met een foutief ingestelde zender / kanaal.



Het klopt niet helemaal, hij geeft Servicefout ook bij kanalen die goed zijn ingesteld, want als je even weg zapt en weer terug gaat heb je beeld en soms moet je de Rebox uitzetten en weer aan om beeld te krijgen.

en al een paar keer de melding gecodeerd kanaal op zenders van CDS waar op ik geabonneerd ben, ook hier moet je eerst weg zappen en terug of Rebox uit en aan om beeld te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mee eens, zelfde probleem bij mij.

muv de hd zender van canaldigitaal, die is weg en blijft weg en omdat ik teveel verschillende theoretische gegevens van die zender heb weet ik even niet of er een instelfout in zit, zoals bij de astra en anixe, die het nu met de gegevens van jullie weer goed doen.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
muv de hd zender van canaldigitaal, die is weg en blijft weg


Om dan voor eens en altijd alle gegevens te hebben raad ik je aan een site als Kingofsat of Lyngsat bij de favorieten te zetten kun je zelf alle freqs opzoeken.
Hier alle freqs van CDS heb je wel signaal op NL HD als er een PILOT funktie op je ontvanger zit dan die UIT zetten. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gijcy
Ik zou het wel cool vinden als ik via de utp aansluiting van mn re-8000hd een netwerkschijf of een nas als opslagmedium zou kunnen gebruiken


Dit kan al met de laatste firmware. Ik heb m'n synology gekoppeld en kan daarvanaf mp3's enzo afspelen. Je kan er ook naar opnemen, maar dat doe ik naar de interne schijf.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher

Dit kan al met de laatste firmware. Ik heb m'n synology gekoppeld en kan daarvanaf mp3's enzo afspelen. Je kan er ook naar opnemen, maar dat doe ik naar de interne schijf.


Cheapwatcher, kun je ons uitleggen hoe je de koppeling met het NAS tot stand gebracht hebt?

Rebox RE-9000HD, Triax 88cm multifeed

4 x Dual LNB Smart Titanium, 2 x Triax DiSEqC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LionKing_NL
Origineel bericht van: cheapwatcher

Dit kan al met de laatste firmware. Ik heb m'n synology gekoppeld en kan daarvanaf mp3's enzo afspelen. Je kan er ook naar opnemen, maar dat doe ik naar de interne schijf.


Cheapwatcher, kun je ons uitleggen hoe je de koppeling met het NAS tot stand gebracht hebt?


Via het menu kun je dit opgeven bij de opslag manager. Je moet daar het ipadres + de juiste share naam opgeven. En eventueel een username/password.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
muv de hd zender van canaldigitaal, die is weg en blijft weg


Om dan voor eens en altijd alle gegevens te hebben raad ik je aan een site als Kingofsat of Lyngsat bij de favorieten te zetten kun je zelf alle freqs opzoeken.
Hier alle freqs van CDS heb je wel signaal op NL HD als er een PILOT funktie op je ontvanger zit dan die UIT zetten. laugh


met dank, dat helpt zeker, maar helaas niet voor dit probleem.
ik heb een fastscan op canaldigitaal gedaan, en ook handmatig gezocht, en geavanceerd gezocht, op astra 23,5 (hij vindt dat overigens astra 1E, zal wel...) op 11856 V 27500 DVB-S2 QPSK FEC 5/6 VPID 517 APID 90 en niets komt er boven water. Ook met de gegevens van de nieuwe RTL4 HD komt er niets boven water.
Is er soms een reden waarom juist die transponder op astra 3 niet door mij ontvangen kan worden? er wordt overigens wel ruim 70% signaalsterkte aangegeven met die gegevens.
alles wat ik invoer op 11856 geeft ServiceFout.
ik snap er niets van.
de rest op astra 1 maar ook op astra 3 werkt goed.

overigens een leuke die ik nergens had gelezen: de bovenste kaartgleuf, die het officieel niet doet, doet het prima met mijn cds-kaartje (wel even het dekseltje eraf trekken), en de franse kaart in de onderste gleuf doet het ook, en het begint erop te lijken dat ze het ook samen doen, wat bij de oude software niet het geval was, eea hing toen de decoder op (maar toen zat 1 van de 2 in een aston cam want er was dus maar één gleuf functioneel)

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Origineel bericht van: LionKing_NL
Origineel bericht van: cheapwatcher

Dit kan al met de laatste firmware. Ik heb m'n synology gekoppeld en kan daarvanaf mp3's enzo afspelen. Je kan er ook naar opnemen, maar dat doe ik naar de interne schijf.


Cheapwatcher, kun je ons uitleggen hoe je de koppeling met het NAS tot stand gebracht hebt?


Via het menu kun je dit opgeven bij de opslag manager. Je moet daar het ipadres + de juiste share naam opgeven. En eventueel een username/password.


zo heb ik de harde schijf van de rebox aan de verkenner van mijn computer toegevoegd als station R:, dat is handig als ik een opname met ConvertX2DVD wil 'bakken' op schijf om 'm te bewaren.
weet iemand nog een beter programma of is dat optimaal?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
muv de hd zender van canaldigitaal, die is weg en blijft weg


Om dan voor eens en altijd alle gegevens te hebben raad ik je aan een site als Kingofsat of Lyngsat bij de favorieten te zetten kun je zelf alle freqs opzoeken.
Hier alle freqs van CDS heb je wel signaal op NL HD als er een PILOT funktie op je ontvanger zit dan die UIT zetten. laugh


met dank, dat helpt zeker, maar helaas niet voor dit probleem.
ik heb een fastscan op canaldigitaal gedaan, en ook handmatig gezocht, en geavanceerd gezocht, op astra 23,5 (hij vindt dat overigens astra 1E, zal wel...) op 11856 V 27500 DVB-S2 QPSK FEC 5/6 VPID 517 APID 90 en niets komt er boven water. Ook met de gegevens van de nieuwe RTL4 HD komt er niets boven water.
Is er soms een reden waarom juist die transponder op astra 3 niet door mij ontvangen kan worden? er wordt overigens wel ruim 70% signaalsterkte aangegeven met die gegevens.
alles wat ik invoer op 11856 geeft ServiceFout.
ik snap er niets van.
de rest op astra 1 maar ook op astra 3 werkt goed.

overigens een leuke die ik nergens had gelezen: de bovenste kaartgleuf, die het officieel niet doet, doet het prima met mijn cds-kaartje (wel even het dekseltje eraf trekken), en de franse kaart in de onderste gleuf doet het ook, en het begint erop te lijken dat ze het ook samen doen, wat bij de oude software niet het geval was, eea hing toen de decoder op (maar toen zat 1 van de 2 in een aston cam want er was dus maar één gleuf functioneel)


was al bekend dat de 2e kaartlezer het doet met de nieuwe software
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rebox RE9000 HD PVR

kanalen die ingescand zijn op tuner twee kan ik niet bekijken, ik heb 2 schotels en alles op tuner een kan ik wel bekijken wil ik b.v. overschakelen van 1 (ned1) naar 500 (bbc op tuner twee) dan krijg ik "geen signaal op tuner een", heeft iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn, hij verspringt dus niet naar de zender die met tuner twee is ingescand.

 

Verder las ik dat eer een wensenlijst bijgehouden zou worden van mij mag daar bij komen dat als je de receiver van de stroom afhaalt de gegevens opgeslagen blijven, indien je nu de stroom er af haalt zijn alle gegevens ook weg en kan je alles weer opnieuw instellen (dit niet meer met de laatste software uitgetest v81)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...