Ga naar inhoud


Rebox wensen en fouten


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Sinds een dag ook in bezit van de Rebox 9000, heb hiermee toch een deja vu mijn eerste ontvanger de Topfield 4000 twin pvr had ook de nodige update`s nodig dit geldt zeker voor de 2e ontvanger de Echostar 5020 dit werd pas na de update`s een prachtige ontvanger

Helaas ook defecte Elco`s gehad (inmiddels wel gerepareerd)

tussentijds een Inverto 7000 , werkt wel af e toe problemen bij meerdere opname maar heb er niets mee vindt het een saai en matig apparaat!

Qua gebruiksgemak vind ik de Echostar nog steeds de beste ontvanger, echter de update`s ontbreken en aangezien de (uitzend) technieken enz. wel veranderen is het aloude "stilstand is achteruitgang hier zeker van toepassing"

Een heel verhaal maar wil hiermee even mijn ervaring en achtergrond schetsen mbt satteliet, weet er dus wel iets van maar de techniek electronica en software snap ik niets van.

Waar wil ik nu naar toe? voor de Echostar is er door ik dacht Grazymans ooit een wensen en fouten lijst opgesteld, deze is door de lezers van dit Forum gevuld en heeft toendertijd geleid tot wel degelijke aanpassingen door Echostar.

Als we dat hier op dezelfde manier kunnen doen?

Wil dit best bijhouden maar de Rebox pas 1 dag in bezit als er iemand is die hiermee wat meer ervaring mee heeft en ook nog wat van de techniek snapt graag!

 

Wensen:

- bij afspelen van opname via nummertoets naar percentage kunnen gaan

- sneltoets voor toegang tot de opnames (zoals PVR toets op Echostar)

- bij programeren via EPG de naam vasthouden en niet bij iets eerder beginnen de naam van het programma ervoor

- voorraf een naam aan opname kunnen meegeven

- automatisch ophalen van de EPG op een vooraf ingestelde tijd

- bij timeshift toch vanaf het begin TS opname kunnen opnemen

 

Fouten:

- ben ik nog niet tegen gekomen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De sneltoets voor toegang tot opnames is de "eject" knop onder de epg knop.

 

Voor wensen heb ik nog:

- EPG onthouden als toestel in volledige stand-by gaat.

- handmatige opnames standaard door laten lopen en niet bij einde programma laten stoppen.

- teletekst ondertiteling standaard opnemen. Ik heb een keer een opname vanaf bbc-hd gemaakt met ondertiteling, maar deze had ik handmatig gestart. Geprogrammeerde opnames hadden geen ondertiteling.

- klok weergave in volledige stand-by.

- Een stabiel programma om zenderlijsten te editten. Heb eenmaal de zenderlijst kunnen aanpassen op de computer. Nu een maand later lukt het niet meer.

 

Fouten.

- Als ik stand-by power op aan zet, dan kan ik na enige tijd niet meer opnemen. Misschien wordt het apparaat te warm of heeft mijn apparaat elke dag een reset nodig.

 

Ik gebruik op dit moment nog steeds fimware V69. De updatelijst van v81 zette mij nog niet ertoe aan, om verder te updaten en de hele rambam van settings weer terug te veranderen.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jbbrans
Voor wensen heb ik nog:
- EPG onthouden als toestel in volledige stand-by gaat.

Hier sluit ik mij volmondig bij aan want dat is inderdaad heel vervelend.
Origineel bericht van: jbbrans
- klok weergave in volledige stand-by.

Enerzijds willen we een zo laag mogelijk stroomverbruik als het apparaat uit staat en anderzijds hebben we weer aanvullende wensen die het stroomverbruik weer opkrikken. Het lage stroomverbruik van minder dan 1W is immers alleen mogelijk als er verder geen processen in de achtergrond draaien en dat is nu eenmaal wel het geval als de klok zichtbaar zou zijn.
Origineel bericht van: jbbrans
- Een stabiel programma om zenderlijsten te editten.

Waarschijnlijk gebruik je nu DrEditHD. Op zich is daar niets mis mee behalve dat het een uitgeklede versie is van SetEdit.
Er is een volledige versie van SetEdit beschikbaar en wel SetEdit FDU-HD. Een nieuwe licentie kost € 24,99 en een upgrade op een al bestaande licentie kost € 20,=, zie <HIER>.
Ik doe het voorlopig wel met DrEditHD want in feite kan ik er alles mee, alleen soms een beetje omslachtig.

Origineel bericht van: jbbrans
Fouten.
Ik gebruik op dit moment nog steeds fimware V69. De updatelijst van v81 zette mij nog niet ertoe aan, om verder te updaten en de hele rambam van settings weer terug te veranderen.

Nu zijn de meningen wel verdeeld maar ik zou je toch wel willen adviseren om naar V81 te gaan want er zijn toch wel terdege relevante wijzigingen die vaak niet meteen zichtbaar zijn maar wel relevant voor de verdere goede werking.
Wellicht zijn dan ook een aantal van jouw problemen daarmee opgelost.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: jbbrans
- klok weergave in volledige stand-by.

Enerzijds willen we een zo laag mogelijk stroomverbruik als het apparaat uit staat en anderzijds hebben we weer aanvullende wensen die het stroomverbruik weer opkrikken. Het lage stroomverbruik van minder dan 1W is immers alleen mogelijk als er verder geen processen in de achtergrond draaien en dat is nu eenmaal wel het geval als de klok zichtbaar zou zijn.

Een klok hoeft toch niet zoveel stroom te verbruiken!? Maar als het inderdaad veel omhoog gaat, dan kan ik er zo ook wel mee leven.
Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: jbbrans
- Een stabiel programma om zenderlijsten te editten.

Waarschijnlijk gebruik je nu DrEditHD. Op zich is daar niets mis mee behalve dat het een uitgeklede versie is van SetEdit.
Er is een volledige versie van SetEdit beschikbaar en wel SetEdit FDU-HD. Een nieuwe licentie kost € 24,99 en een upgrade op een al bestaande licentie kost € 20,=, zie <HIER>.
Ik doe het voorlopig wel met DrEditHD want in feite kan ik er alles mee, alleen soms een beetje omslachtig.

Ik gebruik inderdaad DrEditHD en heb het even stabiel kunnen gebruiken, maar nu niet meer. Misschien heeft dit te maken met de overstap op windows 7.
En als de uitgeklede versie niet stabiel is, dan verwacht ik dat de volledige versie ook niet beter is.

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: jbbrans
Fouten.
Ik gebruik op dit moment nog steeds fimware V69. De updatelijst van v81 zette mij nog niet ertoe aan, om verder te updaten en de hele rambam van settings weer terug te veranderen.

Nu zijn de meningen wel verdeeld maar ik zou je toch wel willen adviseren om naar V81 te gaan want er zijn toch wel terdege relevante wijzigingen die vaak niet meteen zichtbaar zijn maar wel relevant voor de verdere goede werking.
Wellicht zijn dan ook een aantal van jouw problemen daarmee opgelost.

Vanmiddag dan maar even proberen.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jbbrans

Ik gebruik inderdaad DrEditHD en heb het even stabiel kunnen gebruiken, maar nu niet meer. Misschien heeft dit te maken met de overstap op windows 7.
En als de uitgeklede versie niet stabiel is, dan verwacht ik dat de volledige versie ook niet beter is.

Hier heb je inderdaad een punt.
Op de site van SetEdit staat dat alleen de vorige Windows versies worden ondersteund maar nog geen Windows 7.
Het heeft dus niets met instabiliteit van DrEditHD te maken maar simpel met het feit dat verschillende programma`s nog geen Windows 7 ondersteunen.
Maar je kunt DrEditHD en welk ander programma toch ook in de compatibiliteitsmodus Windows W2k/XP laten draaien dan zal het toch gewoon moeten functioneren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jbbrans
.......En als de uitgeklede versie niet stabiel is, dan verwacht ik dat de volledige versie ook niet beter is.....

Dan moet ik je teleurstellen: SetEdit is wel degelijk stabiel. En als er toch problemen ontstaan: een mailtje naar de maker en de meeste zaken worden zo opgelost. Dit programma is zeker die paar centen waard.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: toppiedus


Wensen:
- bij afspelen van opname via nummertoets naar percentage kunnen gaan


Dit kan wel via de trick mode. Als je de "play" toets indrukt krijg je boven in je beeld een tijdsbalk. Als die zichtbaar is kun je via de numerieke toetsen het percentage ingeven.
(dit obv firmware versie 81, of het bij oudere versie ook werkt weet ik niet)

Origineel bericht van: toppiedus

- klok weergave in volledige stand-by.


Ik vrees dat er geen aparte hardwarematige klokmodule in de Rebox zit. Klok weergeven zou teveel actieve componenten raken en dus het verbruik laten stijgen boven de 1 watt.

Succes.

Rebox RE-9000HD, Triax 88cm multifeed

4 x Dual LNB Smart Titanium, 2 x Triax DiSEqC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertiteling werkt wel als je timeropname maakt met de rebox,maar dan moet de ontvanger als je hem uitzet via de afstandsbediening wel op de bbc staan.

Als je een timeropname maakt voor bijvoorbeeld bbc en je kijkt naar nederland 1 dan neemt hij de ondertiteling niet mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man
Niemand een rotor in gebruik?
Diseqc 1.2 werkt namelijk niet goed bij het kiezen van een zender op een andere satelliet, b.v. Astra3.
Diseqc 1.0 heeft trouwens dezelfde plaag.


Ik heb om die reden mijn 6 jaar oude rotor vervangen door een vaste opstelling met DiSeq 1.0 switches. Bij mij deed vooral het omschakelen naar de Astra 3 het niet goed. De Rebox gaf aan dat de positioner werd aangestuurd maar het leverde geen beeld op. Na een keer heen en weer zappen op de Astra 3 pakte de rotor wel de juiste positie.

Vast is wel een duurdere oplossing maar werkt als een trein: Ned HD opnemen en Ned 2 kijken is geen probleem meer. En omdat door het toenemend aantal zender in HD op de Astra 3 je steeds vaker astra 3 kijkt en astra 1 opneemt (of andersom) krijg je er veel extra confort voor terug.


Rebox RE-9000HD, Triax 88cm multifeed

4 x Dual LNB Smart Titanium, 2 x Triax DiSEqC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Volgens mij kun je beter een echte reciever kopen,dan heb je al die doktors niet nodig,en dan kun je alles doen wat je hebt opgegeven,en nog veel meer.Met De groeten van een Dreambox.


Flikker toch op met je Dreambox meuk.
Wij praten/lezen mee over de Rebox.
Ik heb ook een Dreambox gehad en dat was in die tijd ook een klotebak.
Geef de ontwikkelaars wat tijd ipv dat eeuwige gezeur van Dreambox gebruikers.
Mijn volgende tuner wordt een Rebox.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...