Ga naar inhoud


Rebox wensen en fouten


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Volledig eens met de vorige post...

 

Wens voor de Rebox: doorlussen op de sat-ingangen ook werkend wanneer de box in standby staat (werkt nu alleen als de box aan staat). Gewoon standby of deep-standby maakt niets uit voor het door kunnen lussen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om een timeshift achteraf op te kunnen nemen. Dus even terug gaan met de schuif en dan de opnameknop indrukken.

Dat kon altijd met mijn Topfield Masterpiece, dus de Rebox moet dat ook kunnen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Rebox nu 3 dagen in huis en mij is opgevallen dat deze bij te lang aanstaan (+- 3 uurtjes)het beeld stoort en het geluid gaat piepen, ben benieuwd of iemand anders dit ook heeft.

 

en als wens, de sat. en de favoriet lijsten scheiden,en het kunnen verplaatsen van kanalen in je favorieten lijst naar eigen wens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wensen:

Bij alle timeropnames ondertiteling op kunnen nemen.

Zelf een naam meegeven bij het programmeren van een timeropname, dan heb je ook niet het probleem dat de ontvanger een andere naam meegeeft aan het programma als dat iets te vroeg begint.

Makkelijker de favorieten kunnen beheren. Ik vind dat dit op een makkelijke manier ook op de ontvanger zelf moet kunnen zonder een computerprogramma te gebruiken. Heb zelf een mac en de editprograma's daarvoor zijn er volgens mij bijna niet.

Een nieuwe en duidelijkere handleiding op de site plaatsen ik lees hier soms tips die erg handig zijn, maar niet in mijn handleiding staan. Bij alle firmware veranderingen wordt het wel een keer tijd voor een nieuwe handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Ik heb de Rebox nu 3 dagen in huis en mij is opgevallen dat deze bij te lang aanstaan (+- 3 uurtjes)het beeld stoort en het geluid gaat piepen, ben benieuwd of iemand anders dit ook heeft.

en als wens, de sat. en de favoriet lijsten scheiden,en het kunnen verplaatsen van kanalen in je favorieten lijst naar eigen wens.


staat hier van dinsdag tot en zaterdag gemiddeld 5 uur per dag te draaien maar zonder piepen en storen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nu heel wat wensen en problemen gepasseerd... Wie gaat nu de lijst bijhouden? Toppiedus? En als Toppiedus hulp nodig heeft of hulp wil, ben ik bereid om te helpen verzamelen.

 

Met een beetje goede wil van ons en de importeur kunnen we aan de Rebox een topbak overhouden!

 

 

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh ja, een goed idee die lijst, waar is de centrale plaats?

ikzelf heb een 9000 sinds een goede 2 maanden, met versie 81 nu, en heb twee echt storende bugs (afgezien van vele kleintjes):

1. servicefout-melding in plaats van beeld bij een aantal hd zenders, nl nederland hd (lastig); astrademo hd (tja) en anixe hd.

het gekke is dat de eerdere software die laatste 2 wel doogaf...

mijn dealer heeft hetzelfde probleem. wie nog meer?

en wat houdt dit in?

2. er zijn weliswaar 4 slots (2 readers en 2 cam's) maar eigenlijk werkt hij alleen goed met één kaart erin.

ik heb een franse viaccess kaart en de bekende oranje cd-kaart, en samen levert dat allerlei interactie op. elke kaart op zich werlt alléén goed.

 

verdere rariteiten:

er zitten af en toe fouten in het .ts bestand van een opname.

ik kopieer die via ethernet naar de pc om er dan met convertx2dvd een dvd van te maken, vaak gaat dat goed, gisteren weer niet. er zit schijnbaar een timereset in de file ergens rond de 51 minuten en daarna wordt het dus niks meer.

ik weet niet of het aan versie 81 ligt, maar sinds de installatie daarvan gaan de opnames vaak de mist in. daarvoor nooit, maar toen deed ik nog niet zoveel ermee dus ik durf geen link te leggen.

 

alles bij elkaar zitten er leuke feautures in de rebox en ik hoop dat ze de storende fouten er snel uit hebben. ik ken geen beter alternatief apparaat helaas.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
1. servicefout-melding in plaats van beeld bij een aantal hd zenders, nl nederland hd (lastig); astrademo hd (tja) en anixe hd.
het gekke is dat de eerdere software die laatste 2 wel doogaf...
mijn dealer heeft hetzelfde probleem. wie nog meer?
en wat houdt dit in?

Origineel bericht van: D_liver
Astra HD en Anixe HD zijn gewijzigd van freq:

Frequency: 10832 MHz
Symbol Rate: 22000 KS/s
Polarisation: Horizontal
Modulation: DVB-S2/8PSK
FEC : 2/3
Pilot : 1

Dat bovenstaande klopt en na de frequenties te hebben aangepast is er ook geen Servicefout meer op deze zenders.

In een andere thread had ik ook al toegelicht dat de vermelde Servicefout in feite geen echte Servicefout is maar een foutieve vertaling en / of interpretatie van een melding.
De Servicefout komt meestal in beeld als er op een zender wordt afgestemd die niet meer in de lucht zit.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: remo
Ik heb tuner 1 op een vaste schotel.
Tuner 2 op usuals en geen problemen.
Wel moet je de beide tuners appart inlezen anders werkt het niet goed.


Hey dat wist ik niet- ik heb ze gewoon van T1 naar T2 gekopieerd, ging bij de Topfield altijd prima.
Zal ze morgen apart inlezen met T2 aan de rotor.
Wat ik niet begrijp is hoe ik dan meerdere programma's tegelijk kan opnemen: ze staan dan toch op verschillende plekken in de zenderlijsten (die niet gekopieerd zijn naar elkaar dus).
Of zie ik iets over het hoofd?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, dit topic gaat over wensen en fouten en hoe deze via Rebox opgelost te krijgen. Dit lijkt nu een beetje onder te sneeuwen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
Astra HD en Anixe HD zijn gewijzigd van freq:

Frequency: 10832 MHz
Symbol Rate: 22000 KS/s
Polarisation: Horizontal
Modulation: DVB-S2/8PSK
FEC : 2/3
Pilot : 1


dank voor deze slimme zet, dat was de oplossing. bij mij stonden ze nog op 13303.
dat rooept wel een andere vraag op: of het is gewijzigd net op het moment dat ik versie 81 installeerde en een nieuwe scan deed, of bij een nieuwe scan worden de gegevens van bestaande zenders niet overschreven. want hoe anders kan er net op het moment dat ik 81 erop zet, een probleem met deze zenders optreden die het een uur eerder nog gewoon deden??

zou iemand mij op dezelfde manier kunnen voorzien van de juiste gegevens van de nederlandse hd zender van canaldigitaal, daar heb ik nl diezelfde servicefout op.
en die is ook inmiddels herhaaldelijk veranderd, zelfs van naam. Dank alvast voor de moeite.
kunnen jullie deze zender wel binnenkrijgen zonder servicefout? in dat geval zou er iets soortgelijks kunnen zijn.
ik geef de info ook door aan mijn dealer, die dezelfde verschijnselen heeft op zijn rebox.

@jurgen: dat andere artikel over die servicefout krijg ik niet boven water met de zoekfunctie, heb je een draadje?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...