Ga naar inhoud


Rebox wensen en fouten


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: catw
Origineel bericht van: cheapwatcher
Er is een nieuwe zenderlijsteditor uitgekomen. Het is nog wel een test versie en alleen in het Duits, maar het ziet er goed uit.

Zoek even naar het volgende bestand om hem te downloaden:
PolarEdit_OCTAGON_1008_1018_Setup_V0.1.3



Door gebruik te maken van het programma PolarEdit_OCTAGON_1008_1018_Setup_V0.1.3 kan ik nu wel schakelen tussen tuner één en tuner twee, met behulp van dat programma heb ik mijn probleem voor de rebox 9000 hd kunnen vinden en op die wijze de zenderinstellingen kunnen aanpassen. Door de tuners van False op True te zetten. Iets waar je met DrEditHD nooit achter gekomen zou zijn omdat het programma dat niet aangeeft.


Ik zal mijn lijst ook eens op deze manier bekijken.
Gisteren met Split screen zitten spelen en kon op de twee schermen vrijuit zappen naar alle kanalen. Nu staat hij op te nemen en kan ik niet meer schakelen buiten de transponder cry

Nog iets! Er stond een reservering in de timer "wekelijks". één maal opgenomen nu is de hele reservering verdwenen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Origineel bericht van: catw
Origineel bericht van: cheapwatcher
Er is een nieuwe zenderlijsteditor uitgekomen. Het is nog wel een test versie en alleen in het Duits, maar het ziet er goed uit.

Zoek even naar het volgende bestand om hem te downloaden:
PolarEdit_OCTAGON_1008_1018_Setup_V0.1.3



Door gebruik te maken van het programma PolarEdit_OCTAGON_1008_1018_Setup_V0.1.3 kan ik nu wel schakelen tussen tuner één en tuner twee, met behulp van dat programma heb ik mijn probleem voor de rebox 9000 hd kunnen vinden en op die wijze de zenderinstellingen kunnen aanpassen. Door de tuners van False op True te zetten. Iets waar je met DrEditHD nooit achter gekomen zou zijn omdat het programma dat niet aangeeft.


Ik zal mijn lijst ook eens op deze manier bekijken.
Gisteren met Split screen zitten spelen en kon op de twee schermen vrijuit zappen naar alle kanalen. Nu staat hij op te nemen en kan ik niet meer schakelen buiten de transponder cry

Nog iets! Er stond een reservering in de timer "wekelijks". één maal opgenomen nu is de hele reservering verdwenen...


Ja, zo zitten er nog wel meer fouten in de software, als je opneemt (van te voren ingesteld via de EPG) dan springt hij op het aangegeven programma naar de opname maar dan kan je niet meer terug naar het programma wat je wilde bekijken en waarom je het andere programma dus wilde opnemen. Ja als ik dat had willen zien had ik het dus niet hoeven opnemen (niets is zo oud als de krant van gisteren) dus dat ik daar naar moest kijken was zo erg dat ik het niet had hoeven opnemen en dat zijn de ergerlijke dingen in deze software. Maar goed met behulp van elkaar komen we een heel eind moeten we maar denken en de verwachting houden dat de importeur een goed product op de markt wil houden en daarvoor zijn best zal doen om zijn kopers, gebruikers van zijn apparatuur, ten dienste zal staan met een snelle update van de software om te voorkomen dat je zegt dat het een miskoop is zoals ik eerder zei in het forum. Nu ben ik al een beetje meer tevreden met deze receiver, wie weet wordt het optimaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Ja, zo zitten er nog wel meer fouten in de software, als je opneemt (van te voren ingesteld via de EPG) dan springt hij op het aangegeven programma naar de opname maar dan kan je niet meer terug naar het programma wat je wilde bekijken en waarom je het andere programma dus wilde opnemen.

Als je nu de instellingen eens goed gaat doorlopen en bij de Timer instellingen van het betreffende programma de Tuner keuze op automatisch zou stellen dan heb je geen last van het hierboven geschetste probleem.
Voorwaarde is natuurlijk dat alle zenders zowel in Tuner 1 als in Tuner 2 staan.
Dit is dus geen fout van het programma maar gewoon een tekortkoming in de instellingen.

Misschien is het raadzaam om in het vervolg eerst te controleren of alle instellingen correct zijn ingevoerd voordat je dergelijke berichten hier plaatst.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: catw
Ja, zo zitten er nog wel meer fouten in de software, als je opneemt (van te voren ingesteld via de EPG) dan springt hij op het aangegeven programma naar de opname maar dan kan je niet meer terug naar het programma wat je wilde bekijken en waarom je het andere programma dus wilde opnemen.

Als je nu de instellingen eens goed gaat doorlopen en bij de Timer instellingen van het betreffende programma de Tuner keuze op automatisch zou stellen dan heb je geen last van het hierboven geschetste probleem.
Voorwaarde is natuurlijk dat alle zenders zowel in Tuner 1 als in Tuner 2 staan.
Dit is dus geen fout van het programma maar gewoon een tekortkoming in de instellingen.

Misschien is het raadzaam om in het vervolg eerst te controleren of alle instellingen correct zijn ingevoerd voordat je dergelijke berichten hier plaatst.



Indien je "alle" zenders welke met tuner twee ingescand zijn in tuner één zou zetten dan kan je geen enkele zender van tuner twee meer bekijken. Het gaat om twee schotels met elk een eigen binnenkomende kabel, vandaar tuner één en tuner twee. Dit kan je terug lezen in de andere gegevens het is dus niet zo dat de tuners doorgelust zouden zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Via EPG opnemen leidt meestal tot niets, handmatig de timers instellen gaat goed.

Gisteren tegelijk 3 verschillende transponders: 2 x opname 1 x gekeken.

En niks geen omschakelfouten zoals tot op het laatst bij de Topfield: keurig een korte mededeling en zelfs geen hapering.

Keurig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man
Via EPG opnemen leidt meestal tot niets, handmatig de timers instellen gaat goed.

Dit is inderdaad een vreemd probleem waar ik ook al eens tegenaan ben gelopen.
Ik heb later geprobeerd om het probleem te reproduceren maar zonder resultaat.
Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat de EPG zijn data verliest op het moment dat de PVR wordt uitgeschakeld en dus niet in de Stand-by stand gaat.
Op dit moment neem ik elke avond een programma met succes op die ik met de EPG heb geprogrammeerd.
Overigens heb ik verder nauwelijks problemen wat ik van mijn vorige TF7700HDPVR niet kon zeggen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik neem ieder avond gelijktijdig diverse programma's via de EPG op. Kijk dan daarnaast ook nog een ander progr. op dezelfde transponder.

Op 1x na, nooit een probleem gehad. (Alleen krijgt de opname de naam van het vorige prog., maar dat probleem is bekend)

Heb wel 2 tunerkabels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook gisteren en vandaag worden HD programma's via de timer vaak niet opgenomen. Het enige dat ik later zie is een map waarin meestal 700 of 800 kb. in zit. Uiteraard valt dit niet af te spelen. De map heeft dan wel de naam vanuit EPG.

 

Ik begin bijna terug te verlangen naar mijn oude trouwe Topfield masterpiece, maar die heb ik vorige week naar TNT gebracht voor 80 schamele eurootjes...

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het iemand gelukt om een DiVX bestand af te spelen?

 

bij mij wil dit niet lukken, ik zie het bestand wel met de mogelijkheid om af te spelen als ik dit doe krijg ik een mooie scherm in het zwart met de info-balk verder niets.

 

en om weer terug te komen op het onderwerp opnemen, heb een test opname gemaakt van Jim Jam, spraak tijdens opname NL, in opname Hongaars of zo iets.

 

weet iemand waar dit aan ligt?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij spelen de Divx bestanden gewoon af.

Vergeet echter niet dat Divx niet gestandaardiseerd is en een aantal Divx formaten niet afspeelbaar zijn.

Dit was op mijn Topfield TF7700 ook het geval.

De RE-9000 zal dus niet alle Divx bestanden zonder meer afspelen.

 

Ik heb vanmorgen van Eurosport HD (23,5) iets opgenomen en ondanks dat deze zender meerdere talen ondersteunt krijg ik gewoon de Nederlandse taal te horen.

 

Heb je bij de taalinstellingen vermeldt dat je standaard het Audiotaal 1 en Nederlands wil hebben?

 

Verder kun je ook nog tijdens de weergave via de gele toets de audiotaal alsnog wijzigen.

 

Ik vraag me trouwens af of jij de handleiding al eens helemaal hebt doorgelezen en de instellingen hebt doorgelopen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Bij mij spelen de Divx bestanden gewoon af.
Vergeet echter niet dat Divx niet gestandaardiseerd is en een aantal Divx formaten niet afspeelbaar zijn.
Dit was op mijn Topfield TF7700 ook het geval.
De RE-9000 zal dus niet alle Divx bestanden zonder meer afspelen.

Ik heb vanmorgen van Eurosport HD (23,5) iets opgenomen en ondanks dat deze zender meerdere talen ondersteunt krijg ik gewoon de Nederlandse taal te horen.

Heb je bij de taalinstellingen vermeldt dat je standaard het Audiotaal 1 en Nederlands wil hebben?

Verder kun je ook nog tijdens de weergave via de gele toets de audiotaal alsnog wijzigen.

Ik vraag me trouwens af of jij de handleiding al eens helemaal hebt doorgelezen en de instellingen hebt doorgelopen.



Ik heb de handleiding zeker doorgelezen en telkens als ik iets raars tegenkom pak ik het er weer bij.

over de Divx wordt er niets vermeld en dat er na een reboot via de aan/uit knop op de achter kant van de box(omdat als deze hangt dit de enige optie is om dit te herstellen) , deze instellingen verloren gaan staat er ook niet in.

Dus vraag ik me af waarom jij je dan afvraagt of ik de handleiding raadpleeg ?.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Origineel bericht van: Jürgen
Bij mij spelen de Divx bestanden gewoon af.
Vergeet echter niet dat Divx niet gestandaardiseerd is en een aantal Divx formaten niet afspeelbaar zijn.
Dit was op mijn Topfield TF7700 ook het geval.
De RE-9000 zal dus niet alle Divx bestanden zonder meer afspelen.

Ik heb vanmorgen van Eurosport HD (23,5) iets opgenomen en ondanks dat deze zender meerdere talen ondersteunt krijg ik gewoon de Nederlandse taal te horen.

Heb je bij de taalinstellingen vermeldt dat je standaard het Audiotaal 1 en Nederlands wil hebben?

Verder kun je ook nog tijdens de weergave via de gele toets de audiotaal alsnog wijzigen.

Ik vraag me trouwens af of jij de handleiding al eens helemaal hebt doorgelezen en de instellingen hebt doorgelopen.



Ik heb de handleiding zeker doorgelezen en telkens als ik iets raars tegenkom pak ik het er weer bij.

over de Divx wordt er niets vermeld en dat er na een reboot via de aan/uit knop op de achter kant van de box(omdat als deze hangt dit de enige optie is om dit te herstellen) , deze instellingen verloren gaan staat er ook niet in.

Dus vraag ik me af waarom jij je dan afvraagt of ik de handleiding raadpleeg ?.


op de handleiding is wel meer aan te merken.
hij is ook niet toegesneden op versie 81 van de software, er staan een aantal menuopties niet in.
verder stoort me enorm dat de handleiding wel aangeeft wat je moet doen maar niet waartoe het dient.
wat is het verschil tussen een automatische scan en een blind scan bijvoorbeeld.
mij hebben ze dat op de lagere school nooit verteld, dus ik zie dat niet als 'algemene kennis'.
zoiets dien je dus met enkele woorden nader uit te leggen.
<naam verwijderd> had beloofd dat met de nieuwe website er online handleidingen konden worden gedownload (of down geload??) maar dat heb ik nog niet zien verschijnen.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...