Ga naar inhoud

Aansluitdoos RJ11/RJ45 combi

Skysurfer

Aanbevolen berichten

Wie weet waar ik een opbouwwandcontaktdoos(3x woordwaarde ;))

kan verkrijgen met daarin zowel een RJ11 aansluiting voor de telefoon als ook een RJ45 voor ethernet?

Ik zoek me rot maar kan niet echt de juiste vinden.

En hoe gaat het met het aansluiten daarvan... kan je zo de bestaande stekkers van onderaf invoeren(aanvoer) of moet je elke draad afzonderlijk aansluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Past idd wel.

Maar het is niet raadzaam om een RJ11 stekker in een RJ45 contactdoos te doen !!!!!!.

Zal wel weer reacties krijgen van onzin !!!!

Maar geloof me, NIET DOEN.

Dat komt omdat de plastic randen van een RJ11 connector hoger zijn dan de koperen contact plaatjes.

Deze verhoging drukt de contact pinnen van de outlet dan te ver omhoog.

Dit zal voor jou telefoon niet uitmaken.

Maar wil je hem ooit weer voor data gebruiken dan zijn maken deze omhoog gedrukte pinnen geen lekker contact meer.

En heb je een brak netwerk en ook als je aan de kabels rommelt een gammele verbinding.

En geloof me, ik heb het al menige keer meegemaakt, en de outlets vervangen omdat men dit had gedaan bij een universeel netwerk voor data en telefonie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Moderator

Een opbouwdoos kan je zelf samenstellen uit een inbouwdoos + een universele lege opbouwdoos.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Een opbouwdoos kan je zelf samenstellen uit een inbouwdoos + een universele lege opbouwdoos.

Dat was ook mijn idee maar de bouwmarkt had maar één type inbouwdoos met zowel een RJ11 als een RJ45 aansluiting en precies van dat type was geen losse opbouwdoos te leveren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen