Ga naar inhoud


Platenspeler aansluiten op 7.1 receiver


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

In een bui van nostalgie hebben wij de platenspeler van zolder gehaald om eens wat oude platen te beluisteren. Ik heb hem aangesloten op mijn 7.1 receiver van HK. Ik heb daarbij gekozen voor de CD-ingang, omdat er geen Phono-ingang opzit.

 

Het geluid is echter erg zacht en er zit geen Bass in. Wie heeft er een tip die kan zorgen voor goed geluid?

 

Overigens krijg ik hetzelfde resultaat wanneer ik hem op de Tape poort aansluit.

 

Alvast bedankt.

 

Groeten Remi

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan heb je een (phono)voorversterker nodig, zelf gebruik ik een vivanco PA111. Afhankelijk van wat jouw eisen zijn, kun je al voor een paar tientjes klaar zijn.

 

gr

Roy

 

-------------------------

m.v.g. Roy

-------------------------

Topfield TF7700HSCI, TF5500PVR; TF3000CIPRO; 99cm Funke schotel met stab HH100; 80 cm schotel; Mastera III en veel overbodige cams en cards

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek naar een "RIAA" voorversterker.

Het is mogelijk dat je verschillende types vindt; Dit is afhankelijk van het type element wat gebruikt wordt. Zorg ervoor dat je het juiste type versterker koopt/gebruikt.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vast wel!

Er zat trouwens indertijd een enorm kwaliteitsverschil tussen de diverse voor-voor-versterkers, net als tussen de gewone voorversterkers en geintegreerde versterkers. Ik volg het al een tijdje niet meer maar hoop voor de liefhebbers dat de huidige goed zijn.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...