Ga naar inhoud


Nieuwe software versie voor de Rebox RE8000 en 9000


duitsland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: gilera1009

ik vind dit flauwekul want je kunt er gewoon elke harddisk in zetten ..

Dag Gert,
Als jij het flauwe kul vindt dan denk ik dat je deze opmerking ook wel eerst goed moet onderbouwen want die onderbouwing ontbreekt.
Het feit dat jouw ontvanger, al dan niet voorzien van een ander merk / type HDD, prima functioneert wil nog niet zeggen dat de geschetste problemen niet aan de HDD zouden kunnen liggen.
Feit is tot nu toe dat bij diegene waarbij de ontvangers van een WD Green HDD is voorzien schijnbaar geen of althans weinig problemen optreden.
Zelf heb ik ook een WD Green geplaatst en ondervindt ook geen problemen.
Het lijkt mij dan ook een reële opmerking om de ingebouwde HDD in relatie te brengen met de geschetste problemen en ik zou het dan ook niet onmiddellijk als flauwe kul willen betitelen.
Misschien moet Rebox hierover inderdaad een uitspraak doen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 223
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ga de Rebox 9000 dit weekend ook halen. Ik heb de beslissing gemaakt. De winkel waar ik hem wil halen doet er standaard een WD Green HDD in, dat was voor mij het laatste zetje. Ik hoop dat ik zeer veel plezier van de Rebox 9000 ga beleven, net zoals mijn oude TF5000 me dat altijd heeft gegeven! :-)

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Je kan de vraag ook omdraaien: Wie met een WD Green HDD heeft wel problemen? Ik heb ze nog niet op het forum gezien.

De vraag is eenvoudig maar het antwoord daarop is voor menigeen wat moeilijker.
Zolang je de HDD zelf hebt ingebouwd weet je meestal om welk merk / type het gaat.
Maar ik denk dat het gros de ontvanger incl. HDD koopt en geen benul heeft wat men voor een HDD heeft ingebouwd.
Zolang het goed draait is dit ook totaal niet boeiend.
Wellicht is het handig dat diegene die problemen ondervindt even controleert / nagaat welk merk / type HDD in de ontvanger is gemonteerd.
Misschien dat men dan tot een bepaalde conclusie kan komen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daemyon
Ik ga de Rebox 9000 dit weekend ook halen. Ik heb de beslissing gemaakt. De winkel waar ik hem wil halen doet er standaard een WD Green HDD in, dat was voor mij het laatste zetje. Ik hoop dat ik zeer veel plezier van de Rebox 9000 ga beleven, net zoals mijn oude TF5000 me dat altijd heeft gegeven! :-)

Heel veel plezier met de aankoop. Ik heb inmiddels ook heel veel plezier van mijn ontvanger.
In het begin een tuner probleem gehad, maar sinds de laatste update een voor mij zeer stabiele ontvanger.
Ik heb trouwens een 1TB HD erin laten zetten door de leverancier.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Je kan de vraag ook omdraaien: Wie met een WD Green HDD heeft wel problemen? Ik heb ze nog niet op het forum gezien.


Mijn Rebox 9000 heeft regelmatig vastlopers en andere ongemakken ondanks WD-green.
Het apparaat is simpelweg niet storingvrij, maar dat schijnt normaal te zijn bij (Sat.)ontvangers.

Heb dit overigens ook wel vaker gepost.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik wil dit toch niet als normaal betitelen want anders had ik en met mij vele andere tevreden gebruikers toch ook problemen moeten hebben.

Probeer eens uit te vogelen en wat duidelijker te specificeren wanneer er vastlopers optreden. Dan is het misschien mogelijk dat anderen dit ook herkennen en men wellicht een conclusie kan stellen.

Natuurlijk is er ergens wel iets niet in orde maar om dergelijke problemen te vinden zullen we toch iets nauwkeuriger de symptomen en de momenten waarop iets gebeurd moeten beschrijven.

Het helpt niets om alleen maar te roepen ik heb vastlopers en dat het allemaal rommel is.

 

Heb je overigens al de nieuwe FW v86 geïnstalleerd?

Die schijnt toch wel een aantal problemen hebben opgelost.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel, ik heb hem inmiddels gehaald, met een 640GB WD Green HDD erin. Is er voor mijn ogen door de verkoper in gezet en ik heb alles werkend gezien, nieuwe FW zit er al in. Ik ga hem straks of morgen installeren en ga er hopelijk goed van genieten! :-)

 

Origineel bericht van: Caesarion
Origineel bericht van: Daemyon
Ik ga de Rebox 9000 dit weekend ook halen. Ik heb de beslissing gemaakt. De winkel waar ik hem wil halen doet er standaard een WD Green HDD in, dat was voor mij het laatste zetje. Ik hoop dat ik zeer veel plezier van de Rebox 9000 ga beleven, net zoals mijn oude TF5000 me dat altijd heeft gegeven! :-)

Heel veel plezier met de aankoop. Ik heb inmiddels ook heel veel plezier van mijn ontvanger.

In het begin een tuner probleem gehad, maar sinds de laatste update een voor mij zeer stabiele ontvanger.

Ik heb trouwens een 1TB HD erin laten zetten door de leverancier.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Rebox 9000 geinstalleerd, fluitje van een cent. Alles werkte gelijk. Ziet er goed uit en de HD kanalen zijn echt plaatjes. Zappen gaat goed, alleen zappen naar een HD kanaal duurt net iets te lang, hopelijk gaan ze daar nog wat aan doen. Zappen binnen SD kanalen loopt snel, fractie trager dan mijn oude TF5000CI. Opnemen getest maar ik merk dat opnemen via de EPG niet echt betrouwbaa is, hij geeft aan dat hij opneemt maar als ik de file af wil spelen is het maar 1.3kb groot. Opnames via een handmatige timer invoer lijkt een stuk betrouwbaarder, die gaan allemaal goed. Dus, eerste indruk is goed, zo veel beter dan toen ik in 2007 aan het stoeien was emt de TF7710. Nu maar hopen dat dit zo blijft en zelfs de indrukken nog beter worden :-)

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MyZ
Origineel bericht van: Jürgen
Doordat ik geen DivX afspeel (daarvoor heb ik een MediaPlayer) ondervindt ik waarschijnlijk niet die problemen die jij ondervindt.


Wat is de toegevoegde waarde hiervan?

Ik veronderstel dat jij met je vraag 'hiervan' mijn bovenstaande opmerking bedoeld.
Als dat zo is dan is dat vrij simpel, te toegevoegde waarde is het feit dat als ik geen DivX afspeel ik waarschijnlijk ook geen problemen ondervindt.
Moet je ook eens doen, wellicht heb je dan ook minder problemen en dan maar afwachten of het probleem met het afspelen van DivX ooit wordt opgelost.
Maar nogmaals, ik geef je weinig kans omdat DivX nu eenmaal niet gestandaardiseerd is.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: MyZ
Doordat ik geen DivX afspeel (daarvoor heb ik een MediaPlayer) ondervindt ik waarschijnlijk niet die problemen die jij ondervindt.


Wat is de toegevoegde waarde hiervan?

Citaat:
Ik veronderstel dat jij met je vraag 'hiervan' mijn bovenstaande opmerking bedoeld.
Als dat zo is dan is dat vrij simpel, te toegevoegde waarde is het feit dat als ik geen DivX afspeel ik waarschijnlijk ook geen problemen ondervindt.
Moet je ook eens doen, wellicht heb je dan ook minder problemen en dan maar afwachten of het probleem met het afspelen van DivX ooit wordt opgelost.
Maar nogmaals, ik geef je weinig kans omdat DivX nu eenmaal niet gestandaardiseerd is.


Als ik je quote kan je best wel eens gelijk hebben..... confused
Het gaat mij erom dat ik met een probleem zit en jij met een opmerking komt waar niemand wat mee kan. Dat jij geen gebruik maakt van DivX en daardoor geen problemen hebt lijkt me vrij logisch? Als je geen TV kijkt op deze box zul je ook geen tuner problem hebben??? Sterker nog, als je de box in de verpakking laat heb je helemaal geen problemen......... Dus ophouden met die non-informatie en kom met wat nuttigs.

Terug naar de kern van het probleem; DivX werkt niet naar behoren op deze box, terwijl er wel mee geadverteerd wordt.. Twee opties: fix het of verwijder de optie en laat de afdeling marketing de specs in de media aanpassen.


VU+ Duo

Dreambox 500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MyZ
Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: MyZ
Doordat ik geen DivX afspeel (daarvoor heb ik een MediaPlayer) ondervindt ik waarschijnlijk niet die problemen die jij ondervindt.


Wat is de toegevoegde waarde hiervan?

Citaat:
Ik veronderstel dat jij met je vraag 'hiervan' mijn bovenstaande opmerking bedoeld.
Als dat zo is dan is dat vrij simpel, te toegevoegde waarde is het feit dat als ik geen DivX afspeel ik waarschijnlijk ook geen problemen ondervindt.
Moet je ook eens doen, wellicht heb je dan ook minder problemen en dan maar afwachten of het probleem met het afspelen van DivX ooit wordt opgelost.
Maar nogmaals, ik geef je weinig kans omdat DivX nu eenmaal niet gestandaardiseerd is.


Als ik je quote kan je best wel eens gelijk hebben..... confused
Het gaat mij erom dat ik met een probleem zit en jij met een opmerking komt waar niemand wat mee kan. Dat jij geen gebruik maakt van DivX en daardoor geen problemen hebt lijkt me vrij logisch? Als je geen TV kijkt op deze box zul je ook geen tuner problem hebben??? Sterker nog, als je de box in de verpakking laat heb je helemaal geen problemen......... Dus ophouden met die non-informatie en kom met wat nuttigs.

Terug naar de kern van het probleem; DivX werkt niet naar behoren op deze box, terwijl er wel mee geadverteerd wordt.. Twee opties: fix het of verwijder de optie en laat de afdeling marketing de specs in de media aanpassen.





en ik ben het met je eens, bij mij was DiVX een van de doorslag gevende factoor om deze BOX te kopen, en als de oplossing het er uitgooien is, vind ik dat ik het recht heb om deze BOX terug te geven en mijn geld terug te halen, want dan voldoet het niet aan de voorwaarden die zij beloofden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...