Ga naar inhoud


Nieuwe software versie voor de Rebox RE8000 en 9000


duitsland

Aanbevolen berichten

Yep , iedereen heeft gelijk als je en apparaat koopt en het heeft problemen of werkt niet , of de ondersteuning deugd niet.

Maar houd het wel "on topic".

 

Ik ga straks de nieuwste software .86 installeren en hoop dat mijn disecq instellingen behouden blijven bij een fabrieksreset.

Zal eerst wel even een back-up maken van de huidige instellngen.

Zal dus straks mijn bevindingen hier melden.

De problemen met versie .81 zijn bij mij vooral de problemen met pip instellingen en dan met de HD-zenders.

Als ik eurosport HD als eerste heb en Ned 1 HD als tweede, geeft hij een coderingsfout. En het beeld gaat stotteren en heeft een delay van een paar seconden.

 

Hans

 

 

kump nog we.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 223
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Jürgen
Ik geef Wolf helemaal gelijk.
Leg deze problemen / klachten / ongenoegens dan toch ook bij Rebox neer, stuur elke dag één of meerdere mailberichten naar hen plaats deze niet in deze thread of verkoop het apparaat dan ben je de sores kwijt.
Dit helpt denk ik meer dan bijna dagelijks de frustraties in deze thread te plaatsen.
Als iets geen toegevoegde waarde heeft dan is dit het wel.
Open desnoods een nieuwe thread met als onderwerp 'Plaats hier je frustraties' want dan hoef ik dit niet elke dag te lezen.
Deze thread heeft immers als onderwerp 'Nieuwe software...' en de laatste bijdragen voegen hier absoluut niets aan toe want dan kan deze thread beter gesloten worden.


Op de updatesite van Rebox staan o.a. de volgende woorden: "1. Improved tuner driver!!!"
Met drie uitroeptekens, alsof het verschrikkelijke tunerprobleem eindelijk is opgelost. Daar is echter geen sprake van, dus wordt er passend op onderwerp "Nieuwe Software" gereageerd en wordt gesteld dat de Rebox nog vol fouten zit. Je reactie is ongepast en zelfs onbenullig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Asterix
Ik ga straks de nieuwste software .86 installeren en hoop dat mijn disecq instellingen behouden blijven bij een fabrieksreset.
Zal eerst wel even een back-up maken van de huidige instellngen.
Hans


Na installatie van de nieuwe software wordt gevraagd of je de opgeslagen instellingen weer wilt gebruiken. De disecq instellingen blijven dan behouden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen even in de receiver gekeken waar alles te vinden was, zonder aanpassingen te maken, i.v.m. de netwerk gegevens. Daar kwam ik het volgende tegen waarvan ik dacht dat ze bij rebox erg ver in de toekomst werken.

In de root onder de map var staat de map ect met aanmaak datum 6-8-2026 6:25 in die map het bestand RT2870STA.dat 6-8-2026 6:25 ook het bestand log.smbd heeft een vreemde aanmaak datum namelijk 24-11-2027 5:05 uur.

Hoogst waarschijnlijk heeft er bij iemand een computer niet goed gestaan, verder bijna alle mappen even doorgelopen maar geen vreemde toekomstige data meer tegen gekomen. Voor de zekerheid de voorgaande software versie er weer opgezet en die had het zelfde met die mappen, nu weer de laatste versie erop gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee problemen die ik sinds vorige maand ervaar. Ik gebruik twee kaarten in mijn Rebox. Juist de combinatie werkt niet goed:

 

1. Bij sommige zenders komt de melding "Gecodeerde zenders", wacht 10 seconden en je hebt beeld.

2. Vastlopers, met de .81 bijna 1 keer per dag. Nu in deze korte tijd twee vastlopers gehad. Dus het is wat stabieler geworden, echter niet goed.

 

Ik ga de problemen maar weer opnieuw aanmelden...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Ik heb twee problemen die ik sinds vorige maand ervaar. Ik gebruik twee kaarten in mijn Rebox. Juist de combinatie werkt niet goed:

1. Bij sommige zenders komt de melding "Gecodeerde zenders", wacht 10 seconden en je hebt beeld.
2. Vastlopers, met de .81 bijna 1 keer per dag. Nu in deze korte tijd twee vastlopers gehad. Dus het is wat stabieler geworden, echter niet goed.

Ik ga de problemen maar weer opnieuw aanmelden...


Software release notes V86 ;

1. Improved tuner driver!!!

Het is verbeterd!!!

Waar zeur je over?!





Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: victoire
Origineel bericht van: CronoS
Ik heb twee problemen die ik sinds vorige maand ervaar. Ik gebruik twee kaarten in mijn Rebox. Juist de combinatie werkt niet goed:

1. Bij sommige zenders komt de melding "Gecodeerde zenders", wacht 10 seconden en je hebt beeld.
2. Vastlopers, met de .81 bijna 1 keer per dag. Nu in deze korte tijd twee vastlopers gehad. Dus het is wat stabieler geworden, echter niet goed.

Ik ga de problemen maar weer opnieuw aanmelden...


Software release notes V86 ;

1. Improved tuner driver!!!

Het is verbeterd!!!

Waar zeur je over?!



Hmm iets minder mag ook, maargoed ik zeur er dusover dat ik dus na V86 nog steeds deze foutmeldingen heb! Decoder loopt vast en ga ik bijvoorbeeld naar Veronica, dan kan ik 10 seconden wachten voordat er beeld komt.. Niet echt fijn denk ik als je aan het zappen bent...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Hmm iets minder mag ook, maargoed ik zeur er dusover dat ik dus na V86 nog steeds deze foutmeldingen heb! Decoder loopt vast en ga ik bijvoorbeeld naar Veronica, dan kan ik 10 seconden wachten voordat er beeld komt.. Niet echt fijn denk ik als je aan het zappen bent...


Ik bedoelde het satirisch CronoS, de problemen zijn mij bekend en de tunerproblemen zijn met de nieuwe update helemaal niet opgelost. Schandalig om zo'n onaf produkt op de markt te brengen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: victoire
Origineel bericht van: CronoS
Hmm iets minder mag ook, maargoed ik zeur er dusover dat ik dus na V86 nog steeds deze foutmeldingen heb! Decoder loopt vast en ga ik bijvoorbeeld naar Veronica, dan kan ik 10 seconden wachten voordat er beeld komt.. Niet echt fijn denk ik als je aan het zappen bent...


Ik bedoelde het satirisch CronoS, de problemen zijn mij bekend en de tunerproblemen zijn met de nieuwe update helemaal niet opgelost. Schandalig om zo'n
onaf produkt op de markt te brengen.

Sorry.. haha OK smile Tsja, bij mij zijn de problemen grootste problemen gekomen toen ik een tweede kaart ben gaan gebruiken eind vorig jaar. Decoder al in het bezit sinds augustus en altijd wel wat stabiliteitsissue's gehad, dus op een gegeven moment mag het wel eens gaan draaien he smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom toch altijd die fabrieksreset?

Dat moest bij de Topfield ook altijd, ik heb dat nooit gedaan en de verbeteringen waren (nou ja Topf de laatste tijd :o) best te merken en de firmwarestand werd altijd correct aangegeven.

Bij T. kreeg ik van de dealer de reactie "andere hd indeling" hetgeen onzin was en is: gewoon FAT...

De zaak wordt netjes overschreven, de box doet een standbyreset en voila.

Mijn conclusie: nergens voor nodig!

 

Bij mij werkt de box nu prima, alleen de EPG is knudde, maar ik ben wel gewend nooit een EPG te gebruiken en zeker niet om op te nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man
Waarom toch altijd die fabrieksreset?

ik heb de laatste Update ook zónder fabrieks reset gedaan.
Alléén na het updaten (als de machine helemaal klaar was) n minuutje de stroom eraf gehad.
Update is m.i. goed uitgevoerd.

Waarom gaan de mensen die een "probleem" hebben met de Rebox niet terug naar de levancier en laat hem daar testen. Komt de fout bij hem óók naar boven, dan heb je m.i. recht op een nieuw c.q. gerepareerd exemplaar.
Het geeft jezelf en deze thread veel rust.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie op V86 software:

Ik gebruik de Rebox9000 nu zo'n 2 maanden. Neem haast iedere avond, via de EPG en/of via opnameknop, meerdere programma's (gelijktijdig) op.

Had, op een heel enkele keer na, geen problemen.

 

Nu 3 dagen geleden de V86 geïnstalleerd en al 7 vastlopers gehad!! cry

Meeste keren staat tijdens het kijken van een opname ineens het beeld stil en de Rebox vast. Alleen de aan/uitknop aan de achterkant helpt. Nog lopende opnames staan dan nog wel op de HDD genoemd, maar met 0 sec, dus die ben je kwijt!

 

Al 2x V86 geïnstalleerd en zal dit nu opnieuw doen, maar nu zonder de fabrieksinstellingen terug te zetten. (Zie eerder vermelde tip)

Als dit niet helpt dan zet ik de oude V81 er weer op.

Zijn er nog meer forumleden die, pas NA de V86 update, ineens vastloop problemen ondervinden?

 

PS: Standaard HDD van Rebox in apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedroo
Reactie op V86 software:
Ik gebruik de Rebox9000 nu zo'n 2 maanden. Neem haast iedere avond, via de EPG en/of via opnameknop, meerdere programma's (gelijktijdig) op.
Had, op een heel enkele keer na, geen problemen.

Nu 3 dagen geleden de V86 geïnstalleerd en al 7 vastlopers gehad!! cry
Meeste keren staat tijdens het kijken van een opname ineens het beeld stil en de Rebox vast. Alleen de aan/uitknop aan de achterkant helpt. Nog lopende opnames staan dan nog wel op de HDD genoemd, maar met 0 sec, dus die ben je kwijt!

Al 2x V86 geïnstalleerd en zal dit nu opnieuw doen, maar nu zonder de fabrieksinstellingen terug te zetten. (Zie eerder vermelde tip)
Als dit niet helpt dan zet ik de oude V81 er weer op.
Zijn er nog meer forumleden die, pas NA de V86 update, ineens vastloop problemen ondervinden?

PS: Standaard HDD van Rebox in apparaat.


Ik heb sinds de aanschaf van de Rebox RE-9000 al diverse problemen en ook na het installeren van V86 blijft hij vastlopen.
Bij gewoon tv kijken en een beetje timeshiften is er niets aan de hand, maar als ik wat diverse opgenomen hd beelden gaat bekijken dan krijg ik vastlopers.
Als de Rebox in opname staat en schakel hem uit en later weer in, dan heb ik ook vastlopers. Mijn oude Topfield was op dit gebied niet gek te krijgen.
Ik heb eigenlijk spijt van mijn aankoop, maar ik vrees dat er na een paar maanden hoopvol experimenteren niets meer te halen valt bij de verantwoordelijke importeur.
Ik ga me daar verder ook niet druk over maken, ik word gewoon gestraft voor mijn innovatiedrift.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
er was eens een jaguar-eigenaar die met z'n kl*te xjs naar de importeur was gereden en daar met een aantal pikhouwelen de auto in barrels hakte. Krooijmans stond erbij en keek ernaar :D...

alle reboxen in haarlem op een grote stapel en benzine erover?

is het zo erg?


Jaguar vergelijken met Rebox?!
Lada zou passender zijn.
Als de Rebox 9000 problemen niet gauw afgelopen zijn ga ik mijn Rebox terugbrengen en ik wil dan gewoon m'n geld terug. Je zal toch een auto, tv of wasmachine kopen met zoveel problemen: "De was niet niet schoon want de wasmachine is weer blijven hangen." Te gek voor woorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...