Ga naar inhoud


Nieuwe software versie voor de Rebox RE8000 en 9000


duitsland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: illbeback2
Ben geschrokken van de reacties op dit draadje. Ik ben een inkooplijstje aan het samenstellen voor twin HD systeem, maar ik begrijp dat het wellicht beter is om de REBOX 9000 af te voeren van deze lijst en genoegen te nemen met de Rebox 8000, of op zoek gaan naar een andere producent.


VU Duo is besteld; kennelijk heb ik geen geduld - en vertrouwen - om de toekomstige beloften van de 8000 / 9000 ingelost te zien worden.

Ik heb ontzettend veel geleerd op dit forum. Credit where credit is due! Ik zal mijn nickname eer aan doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 223
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: illbeback2

VU Duo is besteld; kennelijk heb ik geen geduld - en vertrouwen - om de toekomstige beloften van de 8000 / 9000 ingelost te zien worden.
Ik heb ontzettend veel geleerd op dit forum. Credit where credit is due! Ik zal mijn nickname eer aan doen.


Ik word er jaloers van, had ik maar...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een negatieve berichten over de Rebox 9000. Ik heb hem sinds decemeber en ben erg tevreden. Ok, hij loopt soms vast als je te snel te veel commando's geeft, sommige AVI/DivX bestanden speelt hij niet af maar het (HD) beeld is perfect evenals de opnamefuncties. De (software) support van Rebox is ook goed, ze nemen hun klanten serieus. De VU Duo is in mijn optiek geen vergelijkbaar apparaat, die is voor de semi-professionals en knutselaars die alles hardware- en softwarematig willen kunnen activeren en doorgronden en voor wie het beste soms ook nog niet goed genoeg is... Voor de doorsnee gebruiker is de Rebox een uitstekend en overzichtelijk apparaat die doet wat het moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwok
Wat een negatieve berichten over de Rebox 9000. Ik heb hem sinds decemeber en ben erg tevreden. Ok, hij loopt soms vast als je te snel te veel commando's geeft, sommige AVI/DivX bestanden speelt hij niet af maar het (HD) beeld is perfect evenals de opnamefuncties. De (software) support van Rebox is ook goed, ze nemen hun klanten serieus. De VU Duo is in mijn optiek geen vergelijkbaar apparaat, die is voor de semi-professionals en knutselaars die alles hardware- en softwarematig willen kunnen activeren en doorgronden en voor wie het beste soms ook nog niet goed genoeg is... Voor de doorsnee gebruiker is de Rebox een uitstekend en overzichtelijk apparaat die doet wat het moet doen.

Ik sluit mij grotendeels bij je aan Satwork. Maar het Tuner probleem moet wél opgelost worden daar hij anders niet betrouwbaar is met het opnemen van programma's als ik niet thusi ben.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwok
Wat een negatieve berichten over de Rebox 9000. Ik heb hem sinds decemeber en ben erg tevreden. Ok, hij loopt soms vast als je te snel te veel commando's geeft, sommige AVI/DivX bestanden speelt hij niet af maar het (HD) beeld is perfect evenals de opnamefuncties. De (software) support van Rebox is ook goed, ze nemen hun klanten serieus. De VU Duo is in mijn optiek geen vergelijkbaar apparaat, die is voor de semi-professionals en knutselaars die alles hardware- en softwarematig willen kunnen activeren en doorgronden en voor wie het beste soms ook nog niet goed genoeg is... Voor de doorsnee gebruiker is de Rebox een uitstekend en overzichtelijk apparaat die doet wat het moet doen.

Okay, zo slecht is hij nu ook weer niet, maar heb jij hier geen last van dan, zie onderstaande?


Nu heb ik een vervelend probleem met de voortgangsbalk [pagina 28 van de gebruiksaanwijzing], als ik die oproep, zoals aan geven in de gebruiksaanwijzing, en ik schuif vooruit, door de reclame heen, gaat het de eerste keer wel goed. Maar als ik het meerdere keren doe, springt de aanwijzer weer terug naar het begin voor ik begon. En elke keer is de hele opname dan verpest, want ik kan dan niet eens meer het einde van de opname zien, terwijl er genoeg uitloop tijd is.


Kan jij dat eens nakijken
Want dan zou de ene wel een goede Rebox hebben, en de ander niet.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Davind1980, met sw versie 81 had ik hier ook problemen mee, de aanwijzer sprong inderdaad steeds terug, met versie 86 is dit probleem bij mij verdwenen en zap ik door al die @!?)&*commercials van de commercielen heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwok
Wat een negatieve berichten over de Rebox 9000. Ik heb hem sinds decemeber en ben erg tevreden. Ok, hij loopt soms vast als je te snel te veel commando's geeft, sommige AVI/DivX bestanden speelt hij niet af maar het (HD) beeld is perfect evenals de opnamefuncties. De (software) support van Rebox is ook goed, ze nemen hun klanten serieus. De VU Duo is in mijn optiek geen vergelijkbaar apparaat, die is voor de semi-professionals en knutselaars die alles hardware- en softwarematig willen kunnen activeren en doorgronden en voor wie het beste soms ook nog niet goed genoeg is... Voor de doorsnee gebruiker is de Rebox een uitstekend en overzichtelijk apparaat die doet wat het moet doen.


Op dit moment ben ik het ook hier in grote lijnen mee eens, eerste week in gebruik is ok. Ik had me ingesteld op net zo veel problemen als met de toenmalige TF7710. Nou dit is wel een heel groot (positief) verschil!

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er helaas ook weer een issue bij. Vanaf de .V81 firmware was de tweede smartcardreader geactiveerd, waardoor mijn CD kaartje in dit slot zat (Andere slot heeft een TVV kaart)

 

Echter worden bij mij de bijbehorende keys van SmartcardSlot 1 niet goed geupdate. De volgende instellingen gelden:

 

[0000] Management = OK

[006c} Canaldigitaal = niet ok, deze werd niet geupdate. Sleutels liepen vandaag af.

 

Decoder staat altijd aan, dus kansen genoeg om de kaart te updaten. Heractivatie puls had ook geen resultaat. Daarna de smartcards omgedraaid van beide sloten en toen werkte de heractivatie puls meteen voor de CD kaart... Dit betekend voor mij dat de Smartcardslot 2 goed gaat, en Smartcardslot 1 een issue geeft.

 

Dit is ook geen onbekend probleem voor mij, want ik heb dit probleem al een keer eerdere gezien met Rebox met een eerder firmware (De V45). Dit was denk ik toen een soort van betafirmware, die eigenlijk niet gereleased mocht worden. Dit omdat de V50 firmware er meteen bij uitkwam en dit probleem niet kende.

 

Gebruik nu de .V86. Hebben andere dit probleem ook?

 

Toch weer balen...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Ik heb er helaas ook weer een issue bij. Vanaf de .V81 firmware was de tweede smartcardreader geactiveerd, waardoor mijn CD kaartje in dit slot zat (Andere slot heeft een TVV kaart)

Echter worden bij mij de bijbehorende keys van SmartcardSlot 1 niet goed geupdate. De volgende instellingen gelden:

[0000] Management = OK
[006c} Canaldigitaal = niet ok, deze werd niet geupdate. Sleutels liepen vandaag af.

Decoder staat altijd aan, dus kansen genoeg om de kaart te updaten. Heractivatie puls had ook geen resultaat. Daarna de smartcards omgedraaid van beide sloten en toen werkte de heractivatie puls meteen voor de CD kaart... Dit betekend voor mij dat de Smartcardslot 2 goed gaat, en Smartcardslot 1 een issue geeft.

Dit is ook geen onbekend probleem voor mij, want ik heb dit probleem al een keer eerdere gezien met Rebox met een eerder firmware (De V45). Dit was denk ik toen een soort van betafirmware, die eigenlijk niet gereleased mocht worden. Dit omdat de V50 firmware er meteen bij uitkwam en dit probleem niet kende.

Gebruik nu de .V86. Hebben andere dit probleem ook?

Toch weer balen...


dank voor de tip,
bij mij zit de cds-kaart ook in de bovenste en lijkt niet te updaten, loopt volgende week af.
heb de kaarten nu dus omgedraaid.
mijn andere kaart zit in een sab en die staat op een datum eind april.

maar nu het essentiele: dank voor het melden hier, maar heb je rebox ook een mailtje gestuurd?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was het open slot de onderste dus daar had ik mijn CD kaart ik met alle storingen en de meldingen van "gecodeerde zender". maar toen ik het klepje van het bovenste slot er uit had getrokken en daar mijn kaart heb ingezet kreeg ik die ellende niet meer. Door alle storingen, die bij iedereen voorkomen, en overal verschillend zijn vraag ik mij nu af of in deze receiver wel alle ingebouwde componenten het zelfde zijn. Zelf ga ik nu denken dat ik een apparaat heb gekocht (door de mooi makende folder, waar ik alle opties wel goed vond om hem te kopen) welke niet standaard is en voor elk apparaat een verschillend zooitje rommel is ingezet. Sorry maar ja ik kan niets anders zeggen, door het gebruik van mijn receiver, dat ik een verschrikkelijke miskoop heb gedaan met deze rebox.

Momenteel heb ik een fabrieks reset gedaan en alle zenders op nieuw ingescand, ging goed, maar nu wilde ik van tumer 1 (zeg sbs6) overschakelen naar tuner twee (BBC HD) en dan krijg ik weer "service fout", zet ik de tuner uit en na een paar minuten aan en doe ik het zelfde krijg ij de melding "geen signaal op tuner 1", dat is natuurlijk super balen.

Maar ja dan mag je niet zeggen dat je de pest in krijgt op de importeur die ddenkt dat hij goed kan verdienden door een "leuke" folder uit te geven waarop een ieder denkt he dat miet ik hebben maar ja het "dat moet ik hebben" blijkt een super onding en miskoop te zijn. Iedereen heeft vreemde problemen en ook zijn die vaak verschillend en dat voor de zelfde receiver dus dat klopt niet. Erg he dat ik er zo over denk.

 

catw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar schrijf en typ fouten zijn geheel voor mijn rekening, soms ben ik even te snel en ik kijk vrijwel nooit iets na voor ik het plaats. Dit zeg ik er even bij om commentaar te voorkomen (krijg je wel eens berichtje post over).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is voor de Octagon 1018 v89 van de software uit. Deze zal binnenkort ook wel voor de rebox komen (met een andere GUI uiteraard!). Deze bevat de volgende wijzigingen:

 

- Tuner driver modified + upgraded

- Commercial skip bug fix.

- TTX Display slow deleting problem fix.

- TTX Menu 800 Display error fix.

- Volume & channel key ==> Repeat Key applied

- Unicable LNB Bug fix.

- EPG special characters in poland language not showing corectly fix.

--> Pls reboot STB after select poland language

- SAT + TP Database update : Thor 0.8W

- EPG OSD bug fix.

- Blue & Red Button bug fix. in Dish Setting für Extended Signal bar

- Recall Button OSD fix.

- FAV + SAT Button OSD fix.

- Recording monitoring in EPG OSD fix.

- MCAS driver update : SmartCard Reader

- Div. OSD Languages correcture and fix. special characters :

--> Turkish, German, Czech, Slovak, Polish, Greek, Italian

 

Wellicht lost deze nieuwe firmware de bugs op die sommigen hier ondervinden.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...