Ga naar inhoud


Nieuwe software versie voor de Rebox RE8000 en 9000


duitsland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
er was eens een jaguar-eigenaar die met z'n kl*te xjs naar de importeur was gereden en daar met een aantal pikhouwelen de auto in barrels hakte. Krooijmans stond erbij en keek ernaar :D...

alle reboxen in haarlem op een grote stapel en benzine erover?

is het zo erg?


Daar schieten we niets mee op. De Haarlemse politie komt dan in actie i.v.m. een milieudelict. De sancties zijn niet mals, wie kent een betere oplossing?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 223
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zal proberen iets positiefs te schrijven over de Rebox en de nieuwste software .86 Deze werkt bij mij goed, eindelijk blijft mijn zenderlijst goed staan , dwz als ik op de cijfers 1 t/m 9 drukte kreeg ik wel de goede volgorde en bij channel up and down kreeg ik eerst de HD zenders en dan de SD zenders terwijl de favorieten instelling anders was ingesteld.

Ik vind de HD zenders beter van kwaliteit geworden.

Zappen lijkt sneller tegaan, maar kan nog sneller.

Tot nu toe 2 minpuntjes, waaronder de eerdere berichtgeving over de pip instelling, deze blijft stotteren bij het wisselen van de HD zenders. En de audio kan ik niet vast zetten bij eurosport HD, telkens bij een kanaalwissel moet ik de audio opnieuw instellen.

En oja weer een pluspunt.... de klok in het display werkt nu ook.

Zo komen we nog ergens.....

 

Hans

kump nog we.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Asterix
Zal proberen iets positiefs te schrijven over de Rebox en de nieuwste software .86 Deze werkt bij mij goed, eindelijk blijft mijn zenderlijst goed staan , dwz als ik op de cijfers 1 t/m 9 drukte kreeg ik wel de goede volgorde en bij channel up and down kreeg ik eerst de HD zenders en dan de SD zenders terwijl de favorieten instelling anders was ingesteld.
Ik vind de HD zenders beter van kwaliteit geworden.
Zappen lijkt sneller tegaan, maar kan nog sneller.
Tot nu toe 2 minpuntjes, waaronder de eerdere berichtgeving over de pip instelling, deze blijft stotteren bij het wisselen van de HD zenders. En de audio kan ik niet vast zetten bij eurosport HD, telkens bij een kanaalwissel moet ik de audio opnieuw instellen.
En oja weer een pluspunt.... de klok in het display werkt nu ook.
Zo komen we nog ergens.....

Hans


Werk je op provisie of in vaste dienst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Asterix
Zal proberen iets positiefs te schrijven over de Rebox en de nieuwste software .86 Deze werkt bij mij goed, eindelijk blijft mijn zenderlijst goed staan , dwz als ik op de cijfers 1 t/m 9 drukte kreeg ik wel de goede volgorde en bij channel up and down kreeg ik eerst de HD zenders en dan de SD zenders terwijl de favorieten instelling anders was ingesteld.
Ik vind de HD zenders beter van kwaliteit geworden.
Zappen lijkt sneller tegaan, maar kan nog sneller.
Tot nu toe 2 minpuntjes, waaronder de eerdere berichtgeving over de pip instelling, deze blijft stotteren bij het wisselen van de HD zenders. En de audio kan ik niet vast zetten bij eurosport HD, telkens bij een kanaalwissel moet ik de audio opnieuw instellen.
En oja weer een pluspunt.... de klok in het display werkt nu ook.
Zo komen we nog ergens.....

Hans


Beste Astrix (Hans), zou jij dat allemaal ook bij mij willen instellen op mijn rebox of lukt dat niet (de reiskosten betaal ik je wel) maar ik denk niet dat het zal lukken. Beeld is slechter en niet alleen bij mij, als je terig leest zie je dat er meer mensen dat hebben beschreven net zoal het zappen trager is geworden (mijn broer zat hier op de bank en wilde,denk ik, alle zenders bekijken maar ja toen liep de rebox ook vast. Het laatste was op te lossen door een harde reset, stekker uit de contactstop en na een paar minuten er weer in en de rebox weer aanzetten. Dus zoals de meeste gebruikers hier ziet iedereen aleen maar de meeste minpunten terwijl iedereen de gedachten heeft pluspunten te willen zien (anders hadden ze deze rebox niet aangeschaft). Ja het is echt wel zo dat de folder erg goed was om er over na te denken en deze rebox te kopen maar eenmaal (goed) ingesteld komen de meeste gebruikers bedrogen uit zoals ik zelf ook heb ondervonden. Maar ja ik ben echt niet meer onbevooroordeeld in mijn reactie op jou bericht denk ik, tot mijn spijt dus vanwege de rebox welke ik in mijn bezit heb.

Groet,

catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De kanaalinstellingen zoals Asterix beschrijft "als ik op de cijfers 1 t/m 9 drukte kreeg ik wel de goede volgorde" waren nooit een probleem en hebben te maken met een instelling van "zenderlijst/blauwe knop indrukken/zenderopties...daar "lokaal zendernummer en "sorteren op zendernummer" uit. HD voorkeur kun je daar eventueel aan- of uitzetten.

Dat heeft helemaal niets met de laatste upgrade te maken, dat was altijd al zo.

Grootste probleem van de Rebox 9000 zijn de vastlopers die veel te vaak voorkomen. De software wint echt geen schoonheidsprijs als het gaat om kanaalinstellingen. Om dat in te stellen moet je eerst de bijbel of koran lezen.

Sommigen in dit forum worden geestelijk onrustig als er wel degelijk gegronde kritiek op dit wanvoeglijke apparaat wordt gegeven en men gaat de erg grote problemen met de Rebox 9000 bagatelliseren. Opmerkingen in de sfeer van "je kunt er soms zonder problemen een film mee bekijken" worden dan gemaakt, terwijl dat eigenlijk heel gewoon hoort te zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er meer mensen die last hebben van "audio memory loss"? Ongeveer elke 40 a 50 seconden is er een fractie van een seconde geen audio, een soort "hik" of tik in het geluid....

Na een harde reboot (stekker er uit) is het probleem weer een paar uur verdwenen, maar dan opeens begint het dan weer.

Ik heb V86 en moet zeggen dat ik, behalve het vervelende audio probleem sinds V81, verder vrijwel geen enkel probleem meer met het apparaat heb. Opnamen gaan goed een geen vastlopers. Zeer incidenteel het "geen signaal" scherm.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1joepje
Zijn er meer mensen die last hebben van "audio memory loss"? Ongeveer elke 40 a 50 seconden is er een fractie van een seconde geen audio, een soort "hik" of tik in het geluid....
Na een harde reboot (stekker er uit) is het probleem weer een paar uur verdwenen, maar dan opeens begint het dan weer.
Ik heb V86 en moet zeggen dat ik, behalve het vervelende audio probleem sinds V81, verder vrijwel geen enkel probleem meer met het apparaat heb. Opnamen gaan goed een geen vastlopers. Zeer incidenteel het "geen signaal" scherm.


Ik heb misschien hetzelfde af en toe.
Wanneer ik afstem op een HD kanaal via de zenderlijst en switch naar andere kanalen en daar van de ene naar de andere zender spring
en dan weer terug naar een HD kanaal, dan gebeurd het af en toe dat je een harde tik hoort door je speakers en het geluid wegvalt.
De SD zenders geven daarna wel geluid de HD zender ineens niet.
Op een gegeven moment is het geluid op een HD kanaal er ineens weer wel ????
Ik weet niet of dit vergelijkbaar is met hetgeen je noemt ?

Afgezien van dit probleem en wat onhandigheden in de interface en bediening loopt die van mij nu redelijk stabiel.
Alleen aan het afspelen van DivX heb ik helemaal niks aan, want geen enkel formaat wat ik nu al geprobeerd heb doet het.
Beetje overbodige feature van het apparaat.
Vind dat wel jammer anders zou ik er zeker gebruik van maken.
Zou leuk zijn als er wat meer formaten (codec) ondersteund werden en deze dan ook vloeiend afspelen, want er naar kijken via USB lukt mij niet. frown

Verder loop ik ook nog tegen een kopieerprobleem aan.
Een DivX (.avi) welke ik opgeslagen heb op USB stick krijg ik niet gekopieerd naar de Harddisk.
Hij doet dit gewoon niet ??? frown

De reden dat ik dit wil is dat het betreffende DiVx bestand niet vloeiend afspeelt via usb, dus wilde ik dat proberen via de Harddisk,
maar ja dat gaat nu niet wink

Ik voel er weinig voor om nu weer een kastje aan te schaffen speciaal voor dit doel. Zo blijf je bezig wink

Wat mij ook nog best wel irriteerd is de bediening die via mn Logitech Harmony 1000 verloopt.
Stel ik wil op RTL7 afstemmen, dan druk ik op de 7.
Negen van de tien keer gaat ie dan naar zender 77 of 777 of 7777.
M.a.w. de RE-90000 reageert wel heel heftig op de commando's, mag van mij wel iets van een vertraging op mogen.
Dit geldt overigens voor alle commando's die je m geeft.

Bij mn TV (Loewe) heb ik via dezelfde afstandsbediening geen enkel probleem hiermee.

Verbeterpuntje misschien wink

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
die dubbele commando doet-ie ook met de officiele afstandsbediening.
ik begin bijna elke avond op 11 ipv 1...
je moet heel kort drukken.

Krijg je met de Logitech wel onder controle. Je moet de logitech software even anders instellen met die vertragingen etc. Ik had dit eerst ook toen ik hem instelde. Gebruik de harmony nu al een half jaar met dit apparaat en zonder problemen.

T.a.v. mijn andere problemen; mailtje terug gehad van Rebox. Kreeg helaas alleen de reactie terug dat ze "hopen" dat het in een toekomstige firmware wordt opgelost. Zo een antwoordgeeft me dus niet echt veel vertrouwen smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg ook niet het idee dat de importeur alle problemen erg serieus neemt en het uiterste doet om de problemen op te lossen. Via dit forum is een hele lijst met verbeterpunten opgestuurd. Reactie terug dat men er aan werkt en dat we via de software updates kunnen zien wat er mee gedaan wordt. Tot nu toe erg weinig. Meer het idee dat we gewoon de software updates krijgen van de Duitse octagon en dat de specifieke problemen die we hier als Nederlandse gebruikers ondervinden niet echt aangepakt worden. Zijn de enineers van de importeur hier wel toe in staat? Maar misschien vergis ik mij en worden we deze of volgende week enorm verrast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begin te twijfelen. ik dacht eerst van wel, maar de recaties blijven inderdaad altijd in het vage, nooit eens iets concreets.

zouden ze wat beter durven te communiceren zou dat denk ik veel klantvertrouwen genereren, in de huidige situatie kun je beter zeggen terugwinnen, denk ik.

 

het is vervelend voor hen maar ik ben momenteel een eenvoudig sabje ultimate aan het inrichten (natuurlijk geen dubbele tuner noch ingebouwde hd), maar alles wat ik aan problemen heb met de rebox en het niet goed omgaan met de interfacekaarten in de rebox heeft de sab niet en dat voor minder dan de halve prijs. Nu de sab ultimate 8000 eraan komt is de ultimate hd in de ramsj. Binnen een halve dag is alles zoals ik dat wil. CDS doet het en mijn frandse kaart doet het. En er kunnen softkeys in, ook weleens leuk (maar niet mijn doel) dus er doet het nog meer :D

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
die dubbele commando doet-ie ook met de officiele afstandsbediening.
ik begin bijna elke avond op 11 ipv 1...
je moet heel kort drukken.


Ik moet zeggen dat ik niet echt merk dat de AB "over sensitive" is. Inderdaad gewoon kort indrukken. Ik heb er niet echt problemen mee, vind het ding wel goed gemaakt. knoppen niet te dicht bij elkaar en zo. Een korte tip op een toets is al voldoende.

Iemand trouwens een idee wanneer de mozaik functie (blauwe toets) komt? In het boekje staat dat dat in de toekomst beschikbaar zal worden...

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
die dubbele commando doet-ie ook met de officiele afstandsbediening.
ik begin bijna elke avond op 11 ipv 1...
je moet heel kort drukken.

Krijg je met de Logitech wel onder controle. Je moet de logitech software even anders instellen met die vertragingen etc. Ik had dit eerst ook toen ik hem instelde. Gebruik de harmony nu al een half jaar met dit apparaat en zonder problemen.

T.a.v. mijn andere problemen; mailtje terug gehad van Rebox. Kreeg helaas alleen de reactie terug dat ze "hopen" dat het in een toekomstige firmware wordt opgelost. Zo een antwoordgeeft me dus niet echt veel vertrouwen smile



Waar kan ik dat vinden ???
Ik heb de Logitech Harmony 1000, dat is dat vierkante apparaat met zo'n touchscreen ?
Kort drukken is op het touchscreen namelijk vrij lastig.
Je zit er best vaak naast of je drukt net ff te lang.

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatellietFreaky
Waar kan ik dat vinden ???
Ik heb de Logitech Harmony 1000, dat is dat vierkante apparaat met zo'n touchscreen ?
Kort drukken is op het touchscreen namelijk vrij lastig.
Je zit er best vaak naast of je drukt net ff te lang.


Logitech Harmony Software:

apparaten/rebox/instellingen/de vertragingen aanpassen (snelheidsinstellingen)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...