Ga naar inhoud


hoe lang bewaren jullie salarisstroken / rekeningafschriften


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

die deurwaarder hoop ik nooit aan de deur te hebben, maar je hebt wel een heel goed ander aandachtspunt te pakken waarom je alles moet bewaren

 

en dus ook (als je geen bank afschriften meer toegezonden krijgt) zelf downloads moet maken van je bank handelingen (en op papier moet zetten

 

neem ook nog eens een extra waardevolle zaken verzekering

gegarandeerd dat je het moet kunnen aantonen.

 

ciao

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Sjattuh
Ik heb net gekeken en ik zie dat mijn telebankieren een archief van maximaal 16 maanden bijhoudt. (SNS)

Da's dus niet zo lang.

Waarschijnlijk om je er toe te verleiden het zo nu en dan eens
te downloaden, wat ze je vervolgens weer in rekening brengen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: The Iron Maiden
Ik krijg toch ieder jaar een pensioenoverzicht en een jaaropgave.
Is dit dan niet voldoende om je arbeidsverleden en pensioenopbouw aan te tonen?

mvg,
The Iron Maiden


Je hebt een onbegrensd vertrouwen in de automatisering van de overheid en pensioen firma's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben pas geleden bezig geweest om een WW uitkering aan te vragen voor mijn vriendin. Je zou verwachten dat instanties als UWV en Belastingdienst je hele arbeidsverleden wel in beeld hebben, maar mooi niet dus. Er zaten hele gaten in haar arbeidsverleden.

 

Gelukkig hebben wij beide dezelfde tik om alles maar te bewaren, dus doordat wij met loonstrookjes/contracten/jaaropgaven/etc. aan konden tonen dat ze al die tijd onafgebroken heeft gewerkt scheelt dit nu maandelijks fors in ons inkomen.

 

Gewoon alles bewaren dus!

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat bedoel ik dus...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: quattro

Gewoon alles bewaren dus!

Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Sinds 1965 woon ik in Nederland en ik heb sindsdien onafgebroken gewerkt en belastingen betaald.
Toen ik vorig jaar mijn AOW bij de SVB aanvroeg kreeg ik het antwoord dat ik maar heel weinig AOW ontving omdat ik pas sinds 1982 in Nederland woonde, je gelooft dit toch niet.
Gelukkig had ik inderdaad alle gegevens zoals getuigschriften van mijn werkgevers e.d. bewaard en kwam uiteindelijk alles goed.
Op mijn vraag hoe de SVB nu de plank zo mis kon slaan heb ik nooit enig antwoord ontvangen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Satcat: Als je zo wantrouwend bent, moet je ook de administratie van je baas opvragen.

Hoewel de premiebedragen altijd op mijn salarisstroken vermeld waren, bleek mijn werkgever die weer niet af te dragen aan de verzekeringsmaatschappij.

 

Was die baas soms de huidige staatssecretaris voor belasting de Jager??? Die had dit geintje ook bij zijn eigen bedrijf voordat hij dit baantje met een leuke wachtgeldregeling begon.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Ik snap echt niet dat er nog steeds met die papier rotzooi wordt gewerkt, stuur mij maar een pdf. Ik ben zodra ik mn loonstrook heb gekregen hem binnen 3 miliseconden kwijt, BAH. Ik bewaar dus niks. Zal wel niet verstandig zijn... Tot nu toe gaat het goed smile


Vanuit kostenoverwegingen krijg ik van mijn werkgever geen papierensalaristrook meer. Ik kan 'm via een intranet portal bekijken. We hebben overigens ook de mogelijkheid gekregen om 'm in pdf gemaild te krijgen. Tja, en dan maar printen en bewaren he!

Ik houd zelf een termijn van 5 jaar aan en het is goed om dit netjes in te richten. Salarisstroken, verz. polissen, facturen, bankafschriften, beschikkingen etc. Het kan je helpen. Bijvoorbeeld: toen ik vorig jaar een blikseminslag had en mijn verzekering om aankoopbewijzen (en betaalbewijzen) e.d. vroeg..in een vloek en een zucht alles bij de hand en indienen maar.

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komende mei word ik AOWer. De Soc.Verz.Bank wilde salarisstroken

zien van bepaalde tijdsvakken. Toen was ik 16 en 18 jaar!!!!

Wie bewaart nu zo lang salarisstroken???

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Komende mei word ik AOWer. De Soc.Verz.Bank wilde salarisstroken
zien van bepaalde tijdsvakken. Toen was ik 16 en 18 jaar!!!!
Wie bewaart nu zo lang salarisstroken???


Onzin verhaal van de svb ,over de jaren tot 1990 hoef je niets
te bewijzen en over de jaren vanaf 1990 tot nu is het bewijs dat
je in NL woont voldoende ,gewoon even naar de gemeente rennen voor
een verklaring.
Als je in het buitenland woont moet je bewijzen dat je in NL werkt ,de
aanslagen van de belasting waar sociale premies zijn afgedragen is
voldoende.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...