Ga naar inhoud


hoe lang bewaren jullie salarisstroken / rekeningafschriften


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

na veelvuldig uitstellen ben ik deze week toch maar begonnen om mijn papierwerk maar eens goed uit te zoeken.

Nu heb ik nog veel bankafschriften en salarisstroken van 6 jaar of ouder. Ik heb toen via diverse uitzendbureau's gewerkt voordat ik het bij het bedrijf terecht ben gekomen waar ik nu vast werk heb.

Ik vraag me af hoe lang je salarisstroken moet bewaren ivm belasting en zo. Of is een jaaropgave bewaren ook voldoende.

 

En het zelfde geldt voor oude rekeningafschriften van de bank.

Ik heb ze zelf nog nooit nodig gehad. Ik weet niet of je ze ooit nodig hebt om aanspraak te kunnen maken op een verzekering (bewijs van aankoop)

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij ben je verplicht sommige zaken 5 jaar te bewaren, zoals bankafschriften of loonstrookjes.

 

Maar ik weet het niet helemaal zeker, temeer omdat ik alles gelijk weggooi (menig keer ruzie over gehad met vrouw des huizes overigens... maar ik hou stug vol!) en sinds de komst van telebankieren ik geen bankafschriften b.v. meer krijg.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is misschien verstandig, salaris stroken niet weg te gooien.

 

Het is voor jou de enige manier later aan te tonen, dat je bijvoorbeeld al 40 jaar gewerkt hebt, en dat je meegestort hebt in (bedrijfs)pensioen regelingen.

 

Wanneer je pensioenfonds later iets anders meent, sta je met lege handen.

 

En bij nieuwe pensioenregelingen in de toekomst kan het zo maar zijn, dat je moet aantonen dat je al 40 (of meer) jaren hebt gewerkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, gewoon een keer verhuizen. Ik heb alles nog van toen ik bij pappa en mamma uit huis ging. En dat is inmiddels al 23 jaar geleden :D

 

Maar 5 jaar voor afschriften lijkt me goed en salarisstroken zou ik ook gewoon bewaren. Zijn er immers maar 12 per jaar.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even zoeken op "bewaarplicht prive" geeft veel informatie. Bij de Rabobank lees ik het volgende:

 

"Voor Particulieren geldt geen bewaarplicht. Het is echter verstandig om uw financiële administratie gedurende 5 jaar te bewaren. Deze periode is gelijkgesteld aan de maximale navorderingstermijn van de Belastingdienst."

 

Dus voor bedrijven geldt 7 jaar, prive niets, maar het kan voor jezelf handig zijn om het 5 jaar te bewaren.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie

Maar 5 jaar voor afschriften lijkt me goed en salarisstroken zou ik ook gewoon bewaren. Zijn er immers maar 12 per jaar.


Voordat ik satelliet keek was ik bij UPC en dat was tot het jaar 2000.
Een jaar of 3 later kwam er een deurwaarder langs met een vordering, ik heb hem met mijn afschriften laten zien dat alles betaald was.
En daarmee was ook volgens hem de zaak mee afgedaan.

Afgelopen december kreeg ik van een ander deurwaarderskantoor een brief dat dat bedrag nog steeds open stond en moest betalen.
Het bedrag was inmiddels ook al 4x over de kop is gegaan.

En waarom dit hele verhaal vooraf!!!

Als dat deurwaarderskantoor een rechtzaak aanspant en zegt dat ze meermalen aan de deur geweest en brieven hebben gestuurd
moet je van de rechter alsnog betalen en de kosten van de rechtzaak komen er dan ook nog overheen.

Dus alle afschriften bewaren ook al zijn ze 10 jaar oud want het zijn bewijsstukken

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Leo, je hebt gelijk, maar niet iedereen is klant geweest bij UPC. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...