Ga naar inhoud


Toevoeging HD Kanalen Canal Digitaal


Daemyon

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dat is een kenmerk van digitale ontvangst. die werkt perfect tot je met je signaal onder een bepaalde drempel komt.

En jou schoteluitrichting heeft kennelijk niet genoeg reserve, om marginaal zwakkere signalen ongestoord te kunnen ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 136
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: ceesv
Dat is een kenmerk van digitale ontvangst. die werkt perfect tot je met je signaal onder een bepaalde drempel komt.
En jou schoteluitrichting heeft kennelijk niet genoeg reserve, om marginaal zwakkere signalen ongestoord te kunnen ontvangen.


Als de vrieskou ons land heeft verlaten ga ik z.s.m. het dak op.
Bedankt voor de adviezen!

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Katz
Nou, dat is lekker ... met mijn DM800, Settopbox-pakket en Seca2 kaartje blijft alles zwart. Signaal zat maar geen beeld ...

Peter.


Volgens Canaaldigitaal worden de HD zenders alleen in SECA 3 gecodeerd.
Je hebt met een SECA 2 kaartje dus op dit moment geen Nederland 2.

Volgens Canaaldigitaal komt er in de loop van maart 2010 een aanbieding aan abonnees zonder de nieuwe MediaGuard 3 smartcard om tegen een speciaal tarief een losse MediaGuard 3 aan te schaffen.

Bron: Klantenservice Canaaldigitaal

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zit men bij Canal Digitaal constant te sleutelen aan het Nederland 3 HD signaal. Inmiddels is de sterkte behoorlijk toegenomen zonder dat ik het dak op ben geweest en er wordt nu ook teletekst meegestuurd.

Af en toe krijg ik de melding "gecodeerd signaal"maar dat zou ook aan mijn experimentele Rebox ontvanger kunnen liggen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Volgens Canaaldigitaal komt er in de loop van maart 2010 een aanbieding aan abonnees zonder de nieuwe MediaGuard 3 smartcard om tegen een speciaal tarief een losse MediaGuard 3 aan te schaffen.

Bron: Klantenservice Canaaldigitaal


Het mooiste zou zijn als je de oude Seca2 kon inruilen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Volgens mij zit men bij Canal Digitaal constant te sleutelen aan het Nederland 3 HD signaal. Inmiddels is de sterkte behoorlijk toegenomen zonder dat ik het dak op ben geweest en er wordt nu ook teletekst meegestuurd.
Af en toe krijg ik de melding "gecodeerd signaal"maar dat zou ook aan mijn experimentele Rebox ontvanger kunnen liggen.

Zou net zo goed aan de weersomstandigheden kunnen liggen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net Ned3 HD erin gezet, werkt prima.maar............

nu heb ik geen Ned1 HD meer?(geen signaal)

 

als ik 1 erinzet heb ik geen 3 meer?(geen signaal)

 

Meerdere met dit probleem?

 

 

 

 

AZBox Premium HD, DM600PVR, Multytenne 45 Single, Nabilo v0.8, Panasonic TH37PV70 ISF gecalibreert, Onkyo TX-SR502E, Onkyo DV-SP503E, Klipsch Quintet II + KSW-10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

@Donkeyman,

Ik zie hier nog steeds het zelfde (marginale) verschil tussen Ned 1 HD en Ned 3 HD.

 

Misschien had je wat ijs of sneeuwafzetting op je schotel of LNB, waardoor je ontvangst signaal tijdelijk lager was?

 

@Kaljo,

dan doe je kennelijk toch iets verkeerd, misschien heeft je ontvanger een maximaal aantal zenders of transponders opgeslagen, waardoor er nog maar een van de twee zenders in je geheugen past?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

@Donkeyman,
Ik zie hier nog steeds het zelfde (marginale) verschil tussen Ned 1 HD en Ned 3 HD.

Misschien had je wat ijs of sneeuwafzetting op je schotel of LNB, waardoor je ontvangst signaal tijdelijk lager was?

@Kaljo,
dan doe je kennelijk toch iets verkeerd, misschien heeft je ontvanger een maximaal aantal zenders of transponders opgeslagen, waardoor er nog maar een van de twee zenders in je geheugen past?


Ceesv ik denk dat het inderdaad zoiets moet zijn, hoewel ik het niet kan verklaren dat Ned 3 HD soms helemaal niet doorkomt, terwijl Ned 1 HD prima is.
Ze zitten toch allebei op 23,5? Ik wacht maar af, inmiddels zitten we in een sneeuwbui en ik moet straks helaas werken...

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...