Ga naar inhoud


Toevoeging HD Kanalen Canal Digitaal


Daemyon

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Donkeyman

Ze zitten toch allebei op 23,5? Ik wacht maar af, inmiddels zitten we in een sneeuwbui en ik moet straks helaas werken...

1) niet alle transponders zijn even sterk;
2) sneeuw/regenbuien en zware bewolking dempen satellietsignalen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 136
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Het is toch goed te zien, Ned 1 HD 98%, Ned 3 HD 81%, en een kleiner balkje aan de rechterkant in de statusbalk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaaah... je bedoeld de signaalsterkte van de transponder...

 

Kan diverse oorzaken hebben. Ook lokaal...

 

De gebruikte frequentie is hoger, dus je coax kabel kan deze meer dempen ;-)...

 

Maar ik verwacht eerder dat dit door de oudere transponder komt... Zodra de nieuwe Astra3B daar zit kan CDS ook de parameters van de transponder aanpassen (e.g. 28500 8PSK 2/3 of 28500 QPSK 9/10). Die 5/6 wordt eigenlijk nergens gebruikt en is volgens mij een noodoplossing.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: Katz
Nou, dat is lekker ... met mijn DM800, Settopbox-pakket en Seca2 kaartje blijft alles zwart. Signaal zat maar geen beeld ...

Peter.


Volgens Canaaldigitaal worden de HD zenders alleen in SECA 3 gecodeerd.
Je hebt met een SECA 2 kaartje dus op dit moment geen Nederland 2.

Bron: Klantenservice Canaaldigitaal



Volgens de site van Canal Digitaal moet je met ieder abonnement Nederland 3HD kunnen ontvangen.

"Vanaf half februari zal naast Nederland 1 ook Nederland 3,
en vanaf maart ook Nederland 2, in HD beschikbaar zijn in
ieder abonnement
. In maart en april wordt het HDTV-pakket
stapsgewijs uitgebreid met zenders van SBS en RTL in HD."





Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Volgens Canaaldigitaal worden de HD zenders alleen in SECA 3 gecodeerd.
Je hebt met een SECA 2 kaartje dus op dit moment geen Nederland 2.

Niet in HD,nee, maar die heeft nog niemand. frown

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt inderdaad in HD kaartje nodig. De Settop paketters zouden volgens een Henk op een andere site in Maart een aanbod krijgen voor een upgrade (gratis kaart) of voor een Seca-3 kaart mogen gaan betalen (willen ze Nederland 1,2 en 3 in HD kunnen zien).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Origineel bericht van: ceesv
Het NED 3 HD signaal is volgens mijn ontvanger (voor wat dat waard is) marginaal zwakker als de NED 1 HD transponder.

Maar Ned 3 HD heeft desondanks geen ontvangstproblemen.

Ik ga ervan uit, dat je schotel niet optimaal is uitgericht, en dat daardoor je ontvangst marginaal is.


Dank voor je reactie. Het is inderdaad zo dat Astra 3 hier gemiddeld zwakker binnenkomt dan bijvoorbeeld Astra 1.
Toch heb ik nooit blokvorming, nu dus wel met Ned3 HD.

Ned1 HD heeft 57% kwaliteit en Ned3 HD heeft bij mij slechts 45 % kwaliteit. De regionalen hebben 71%, deze cijfers lees ik af op mijn Rebox RE-9000.

Welke conclusies moet ik trekken?



Ondanks de nare weersomstandigheden heb ik me toch maar even op het (garage)dak gewaagd.
Na enig rommelen met de afstelling van de Astra 3 lnb kwam het signaal op Ned 3 HD weer terug. Toch bleef het signaal ondermaats t.o.v. de overige satellieten.
Vervolgens heb ik de complete tegelvoet iets gedraaid en nu heb ik op alle vier satellieten een prima signaal.
Volgens de Rebox gemiddeld 92% sterkte en 83% kwaliteit.
Bedankt voor jullie adviezen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...