Ga naar inhoud


' Sjiek is miech dat ' is de grootste carnavals-hit dit jaar


edbe

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Murdock
Ieder doet dat op zijn eigen manier... En dat verschilt heel erg per regio maar ook per generatie.


Twas maar een grapje...

Iedereen moet zelf weten wat zij of hij wel of niet doet met kernafval (zo noemuh we ut in Nijmeguh).
Persoonlijk heb ik niets (meer) met carnaval, maar als toendertijd 16 jarige hormoonbom was het altijd wel een vruchtbare tijd wink

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fabrizio zorgt voor een wederopstanding van de Italo Disco uit de jaren 80

met feesthits als "Bel Lando" en "Dat daon iech zoe gere".

Hij weet echter ook de gevoelige snaar te raken met zijn Limbo Top 10 hit: "Sjiek is miech dat".

Fabrizio zingt liedjes over amore, zon, zee, cocktails en bella regazze.

Toeren op zijn Vespa door de Limburgse heuvels herinneren hem aan zijn geboortestreek in Italië.

Het heeft hem doen besluiten hier zijn muziek weer te gaan maken voor zijn fans.

Dit na een jarenlange sabbatical waar hij bij moest komen van het enorme succes uit the eighties :D

 

post-2143-1318260726,5139_thumb.jpg

post-2143-1318260726,532_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Ieder doet dat op zijn eigen manier... En dat verschilt heel erg per regio maar ook per generatie.


het is zelfs zo dat in Maastricht men hele andere muziek draait dan 30 kilometer verder bij Vaals. In beide plaatsen zal de muziek van de ander niet aanslaan...

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelf al een aantal weken met carnaval muziek voor de optochten hier (twente katholieke deel) Ik vond groeten uit brabant wel een mooi nummer maar deze en ook zachte g en een harde L zijn afgekeurd voor een aantal optochten door de wagen bouwers dus maar wat anders uitzoeken.

Al komen de beste nummers gewoon uit het zuiden en soms uit duitsland

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Fabrizio zorgt voor een wederopstanding van de Italo Disco uit de jaren 80


Ik als Italo Disco freak heb zo´n beetje alles op Italo gebied in mijn bezit, dit nummer valt daar beslst niet onder.

Dit is gewoon een oud Italiaans top 40 nummertje. Ik vind het niet eens orgineel, maak eens iets geheel nieuws in plaats weer wat ouds te pakken met een andere tekst. Daarnaast is het naar mijn mening niet eens een carnaval nummer te noemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Penthe
Origineel bericht van: sattaz
Fabrizio zorgt voor een wederopstanding van de Italo Disco uit de jaren 80

Ik als Italo Disco freak heb zo´n beetje alles op Italo gebied in mijn bezit, dit nummer valt daar beslst niet onder.
Dit is gewoon een oud Italiaans top 40 nummertje.


@Penthe,

Je geeft slechts een gedeelte van het citaat weer.
Als je het citaat in zijn geheel leest blijkt dat "Sjiek Is Miech Dat"
NIET wordt aangeduid als een Italo Disco (cover/parodie) uit de jaren 80...

Origineel bericht van: sattaz
Fabrizio zorgt voor een wederopstanding van de Italo Disco uit de jaren 80
met feesthits als "Bel Lando" en "Dat daon iech zoe gere".
Hij weet echter ook de gevoelige snaar te raken met zijn Limbo Top 10 hit: "Sjiek is miech dat".



Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Penthe


Ik als Italo Disco freak heb zo´n beetje alles op Italo gebied in mijn bezit, dit nummer valt daar beslst niet onder.



He nog meer Italo freaks hier smile Uit de tijd van mijn grootste jeugdzonde.

Inderdaad is Felicita niet echt een Italo te noemen. Is ooit al eens een Nederlandse versie van gemaakt "Veel is het niet" Ook net zo waardeloos als deze.

Doe mij dan maar Morgana - Ready for Love of DaGamma - Sexual Fever smile

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt nog steeds Italo Disco gemaakt, vorig jaar zijn er een aantal uitgekomen en dit jaar worden er nog meer verwacht.

 

http://www.radiostaddenhaag.com/ << mijn vaste radio zender smile

 

En inderdaad De Gama -Sexual fever, heerlijk nummer: Enkel was de gene die net deed of hij het nummer zong omgekomen met een auto ongeluk zodat het maar bij 1 hit is gebleven. De gene die het nummer inzong leeft uiteraard nog.

 

---

 

Nogmaals vind ik het bewuste nummer "Sjiek is miech dat" geen carnavals plaat, maar een hele slechte cover.

 

@sattaz

 

Misschien had ik mezelf wat anders moeten uitdrukken, ook "Bel Lando" en "Dat daon iech zoe gere" vallen beslist niet onder de Italo Disco sound, Italo Disco liep vooral als import met het nu beroemde import stempeltje op je plaat.

 

 

En nu wil ik beslist niet meer lezen dat Carnaval met Italo Disco te maken heeft smile

 

 

 

Sorry voor het vrij lange offtopic bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...