Ga naar inhoud


Miele kookplaat op 2 x 16A?


Terror

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een miele inductiekookplaat de KM-5951, kan ik deze aansluiten op een gewone fornuisgroep? (2 x 16 A)

 

Als ik het wattage uitreken 2 x 16 A x 230 V = 7360 Watt

de kookplaat heeft een aansluitwaarde van 7,4 Kw (7400 Watt)

 

Ik begrijp best dat indien de kookplaat volledig vol belast wordt dat de zekering eruit zal gaan, maar mag dit aangesloten worden?

 

een 380 V aansluiting is niet aanwezig, en ook niet gewenst.

De technische helpdesk van Miele geeft aan "ik denk het wel, ik weet het ook niet" (lekker zo'n antwoordt)

 

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de handleiding zullen alle mogelijke en toegestane manieren van aansluiten moeten zijn afgebeeld. Dit is een vereiste.

 

Zelfs bij B-merken is het zo.

 

Ik denk, dat het kan (zelf zal ik het gewoon doen), maar als ik bij een ander aan werk ga, moet het volgens het boekje...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen verstand van stroom, maar wel een andere opmerking: Let er op dat de inductiekookplaat goede ventilatiemogelijkheden heeft aan de onderzijde. Wij hebben er één die in de plaats is gekomen van een keramische kookplaat, de inductieplaat wordt veel minder heet, maar slaat regelmatig in storing omdat er niet voldoende koellucht aan de onderzijde kan komen.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is geen enkel probleem.

Ten eerste zullen nooit alle platen tegelijkertijd maximaal bij staan voor een langere periode.

Ten tweede schakeld de automaat pas uit na een hele lange tijd bij zo'n minimale overbelasting. (Als hij al uitschakeld!) We praten namelijk over een overschrijding van 0.1A ! Dat is helemaal niets in vergelijking met de nominale stroom van 16A...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al heb je maar een lichte overschrijding voor de 2x16A Let er dan wel op dat de Hoofdzekering min. 35A is, anders ploft die er wel uit. tevens moet je als je 35A hebt niet meer de droger of hetelucht oven oid. aan zetten, want dan ligt het dopje van de hoofd zekering er als nog uit.

 

Origineel bericht van: columbo
je moet hem gewoon op 2fasen aansluiten,dus 2 aparte groepen 230v die rechtstreeks van de groeppen kast komen neem dan wel instalatie automaten met een C karaktristriek.dan moet het net gaan.

 

Als je toch 2 fase gebruikt, heb je 3 fase in huis en kun je hem beter dan op 3 fase groep aansluiten. dit is altijd beter.

 

groet Robert

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij bedoelt denk ik geen 2 fasen, maar 2 groepen.

 

In Nederland kan je een hoofdzekering van 25 amps. verwachten, die zul je dan moeten laten verzwaren naar 35 Amps.

 

Meestal bedenk je dit soort vragen, voordat je zo'n ding aanschaft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Meestal bedenk je dit soort vragen, voordat je zo'n ding aanschaft.


Maar een gemiddeld en boven gemiddelde keukenboer denkt alleen aan verkopen en heeft in de regel niets met de electrische installatie behalve dat er een perilex moet zitten met een dubbelle groep

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aangegeven aansluitwaarde haal je niet uit de kookplaat, de ervaring leert dat in de praktijk bij het gebruik van 2 zones van de kookplaat het volle vermogen niet beschikbaar is ( dit per fase), voor de totale kookplaat geldt het zelfde 4 zones op vol vermogen is niet beschikbaar, de plaat schakelt om en om een zone op vol vermogen terwijl de andere zone dan op lager vermogen draait.

 

Indien er een perilex kookaansluiting in de keuken aanwezig is kan de plaat hierop aangesloten worden, alleen dien je nog na te gaan voordat je de plaat aansluit wat er op de perilex is aangesloten, 2x 220 of 2 fase, dit sluit je nml anders aan de op de kookplaat.

 

2x 220 (2x 220 uit dezelfde fase ) meet je tussen de blauwe draden 0 Volt

2 fase 220 ( uit verschillende fases ) meet je 400 volt tussen de blauwe draden.

 

Bij de aansluitingen in de kookplaat staat normaal gesproken hoe je dit aansluit en of je nog bruggen moet plaatsen, anders moet je een handleiding hiervoor raadplegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: henkvd1
2x 220 (2x 220 uit dezelfde fase ) meet je tussen de blauwe draden 0 Volt
2 fase 220 ( uit verschillende fases ) meet je 400 volt tussen de blauwe draden.




Gr. Noordhorn

- Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...