Ga naar inhoud


[RE-9000HD] FW Rebox 9000 HD versie 97 is uit


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: David1980
Waar kan ik zien, welke type hdd ik heb.
Ik kan wel zien hoe groot hij is, maar het type kan ik nergens vinden!

Ik ben bang dat je dan je rebox moet openmaken.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Waar kan ik zien, welke type hdd ik heb.
Ik kan wel zien hoe groot hij is, maar het type kan ik nergens vinden!

Als jij de ontvanger bij de dealer incl. HDD hebt gekocht dan zou ik deze vraag eerst aan de dealer stellen.
Zo niet of de dealer weet het niet dan zou ik inderdaad even onder de deksel van het apparaat kijken.
Als ik me het nog goed herinner dan moet de HDD wel uit de metalen houder worden gehaald maar ook dat stelt niets voor.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: David1980
Waarschijnlijk toeval?


Of misschien toch wel de HDD zoals ik eerder al had opgemerkt.
Zie ook de bijdragen hiervoor, daar begint men nu ook aan de aansturing dan wel aan het gebruikte type HDD te twijfelen.


Misschien is het handig om een nieuw topic te starten met daarin een lijstje waarin we het merk/type Harddisken in vermelden die we gebruiken met een vermelding erbij of er vastlopers mee zijn om zo een beeld te krijgen welke schijven de meeste problemen geven en welke goed werken. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich een goed idee en moeten we zeker doen. We moeten ook aan Rebox laten weten welke harde schijf we hebben en wat de problemen zijn. In een ander forum heeft iemand een antwoord gehad van Rebox dat men aan het inventariseren is welke harde schijven problemen geven en of er een patroon in te ontdekken valt. Tevens is men bezig om de firmware aan te passen voor meer functionaliteit bij diverse harde schijven.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
Op zich een goed idee en moeten we zeker doen. We moeten ook aan Rebox laten weten welke harde schijf we hebben en wat de problemen zijn. In een ander forum heeft iemand een antwoord gehad van Rebox dat men aan het inventariseren is welke harde schijven problemen geven en of er een patroon in te ontdekken valt. Tevens is men bezig om de firmware aan te passen voor meer functionaliteit bij diverse harde schijven.

Als ze dan ook een menuitem hebben, waarmee gekeken kan worden welke hdd erin zit, dan hoeft de box niet opengemaakt te worden.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Sinds ik me timeschift uit heb gezet op 16/03/2010 heb ik geen vastlopers gehad.
Waarschijnlijk toeval?

Nou....ik wel.
Gisteren (maandag)avond weer. Tijdens het Journaal op NED1HD.
(nog)Niets aan het opnemen EPG en Timeshift uit.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
Op zich een goed idee en moeten we zeker doen. We moeten ook aan Rebox laten weten welke harde schijf we hebben en wat de problemen zijn. In een ander forum heeft iemand een antwoord gehad van Rebox dat men aan het inventariseren is welke harde schijven problemen geven en of er een patroon in te ontdekken valt. Tevens is men bezig om de firmware aan te passen voor meer functionaliteit bij diverse harde schijven.



Zelf heb ik een: SAMSUNG Spinpoint F2 HD103SI EcoGreen. Het antwoord van Rebox hierop:
"......dat de HDD niet door ons wordt geadviseerd, wij leveren aan de groothandel alleen de WD Caviar green omdat deze het meest stabiel werken......"

Ik heb mijn leverancier, naar aanleiding hiervan, een mail gestuurd om mij het juiste type te leveren. Tot op heden zónder antwoord.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
Origineel bericht van: David1980
Sinds ik me timeschift uit heb gezet op 16/03/2010 heb ik geen vastlopers gehad.
Waarschijnlijk toeval?

Nou....ik wel.
Gisteren (maandag)avond weer. Tijdens het Journaal op NED1HD.
(nog)Niets aan het opnemen EPG en Timeshift uit.


Zoals ik al vermelde staat bij mij de timeshift ook uit en toch starte voor het vastlopen de harddisk op.
Ik blijf het een raar verhaal vinden dat het type HD de box wel of niet zou laten vastlopen. Een PC heeft ook geen moeite met verschillende HDs en mijn Topfield 4000 werkte ook altijd probleemloos met verschillende schijven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er gebruikers die de geadviseerde hdd van rebox gebruiken en ook helemaal geen vastlopers hebben? Als dit zo is kan het een aanwijzing zijn dat de hdd een grote rol speelt. Maar andere zaken als bijvoorbeeld niet goed kunnen scrollen in opnames worden volgens mij niet veroorzaakt door de hdd. Ook heb in vastlopers gehad waarbij ik alleen het hoofdmenu opriep voor het plannen van een opname en dan liep de box ook vast en kon je niet meer uit het scherm van het hoofdmenu komen en moest de ontvanger weer uit en aan via de knop achterop. Hierbij werd de hdd helemaal niet aangesproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog V89 er in zitten, met een WD harddisk (zie handtekening) en ik heb eigenlijk nooit vastlopers. Opnames gaan in 98% van de gevallen gewoon goed. Fast Forward tijdens kijken opname gebruik ik echter nooit. Alleen de commercial skip die ik op 30 seconden heb ingesteld. Gaat altijd goed. Nu maar hopen dat dat zo blijft ;-)

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper.......
Een PC heeft ook geen moeite met verschillende HDs en ..........

Ben ik niet 100% mee eens.
Er zijn óók op een PC performance verschillen bij verschillende HDD's.
Zo is er alléén al een verschil tussen 7200 en 5400 Toeren HDD's en de buffer grootte van de HDD.
Áls we een vergelijking van HDD's (merken) willen maken, zullen de specificatie's van de HDD's enigzins gelijk moeten zijn.
Ik kan mij voorstellen dat de Software van de Rebox de data bij een 5400 toeren HDD minder snel kwijt kan en bijv. een buffer volloopt.
Maarja.....als de timeshift uitstaat en je bent niets aan het opnemen, heeft de HDD niets te doen.
Dat zie je dan ook als er een opname moet starten, je ziet dat éérst een scherm "opname voorbereiden" (de HDD spint op) en daarne het scherm "start opname".

P.S.
Nadat de ontvanger weer uit/aan gezet was (d.m.v. de schak. achterop) heeft hij 's-avonds zijn werk verder goed gedaan.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Zijn er gebruikers die de geadviseerde hdd van rebox gebruiken en ook helemaal geen vastlopers hebben?

Ik heb onmiddellijk na de aankoop zelf een WD Green 640 ingebouwd en zoals al vaker aangegeven heb ik nog nooit vastlopers gehad.
We nemen elke dag wel iets op en verder wordt het apparaat intensief gebruikt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper

Ik blijf het een raar verhaal vinden dat het type HD de box wel of niet zou laten vastlopen. Een PC heeft ook geen moeite met verschillende HDs en mijn Topfield 4000 werkte ook altijd probleemloos met verschillende schijven.

Ook ik ben het met deze opmerking niet eens.
Eerstens heeft mijn vorige ontvanger, een Topfield TF7700HDPVR ook problemen met de keuze van de HDD`s gehad, deze slikte ook niet elke HDD en ook daar werden maar enkele HDD`s door Topfield toegelaten.
Dat jouw TF4000 er geen moeite mee had is ook niet verbazingwekkend want die hoefde immers geen HD content te verwerken.
Dus je moet wel appels met appels vergelijken.

Ten tweede heeft een normale PC ook enorme moeite met de grote datastroom welke door HD content wordt veroorzaakt.
Probeer met een normale Huis-Tuin-Keuken PC maar eens HD content af te spelen, of hij hikt of hij hangt.
Ik doe al jaren aan videobewerking, waarvan de laatste jaren HD Video en heb daarvoor een hele zware PC moeten aanschaffen.

Dus dat het probleem met het vastlopen eventueel aan de gebruikte HDD ligt is niet uitgesloten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Zijn er gebruikers die de geadviseerde hdd van rebox gebruiken en ook helemaal geen vastlopers hebben? Als dit zo is kan het een aanwijzing zijn dat de hdd een grote rol speelt. Maar andere zaken als bijvoorbeeld niet goed kunnen scrollen in opnames worden volgens mij niet veroorzaakt door de hdd. Ook heb in vastlopers gehad waarbij ik alleen het hoofdmenu opriep voor het plannen van een opname en dan liep de box ook vast en kon je niet meer uit het scherm van het hoofdmenu komen en moest de ontvanger weer uit en aan via de knop achterop. Hierbij werd de hdd helemaal niet aangesproken.

Ik heb een WD Green van 1 TB erin zitten. En zeer veel vastlopers gehad, ik geloof er zelf niet veel van dat het type HD veel uitmaakt.
Eigenlijk zijn sommige series van de WD green uitermate slecht geschikt voor NAS Devices of andere apparaten die continu aanstaan. De Black en de Blue's zijn beter. Officieel ondersteunt Western Digital dit type apparaat niet. Kijk maar op het Synology Forum, dat is ook de reden dat in mijn NAS geen Western Digital Green zit, maar een Samsung schijf.

Ik heb de Rebox nu 3 kwart jaar in bezit, met de V97 is het voor de eerste keer stabiel geworden, decoder is bij mij nu 1 keer vast gelopen. Daarvoor om de 3 dagen.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...