Ga naar inhoud


[RE-9000HD] FW Rebox 9000 HD versie 97 is uit


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Satwok
M.b.t. de device speed test, ik krijg iedere keer andere waarden, dan 141 Mb/s, dan 160 Mb/s, soms weer 201 Mb/s. Zou de Rebox wellicht een HDD controller probleem hebben, zou dat de vastlopers kunnen verklaren?

Dit is bij mij zeker niet het geval.
Als ik de ontvanger gewoon aan heb staan dus zonder dat ie opneemt maar wel met automatische TimeShift aan dan blijft de waarde altijd op plusminus 202Mbit/s staan.
Gisteren heb ik b.v. via UTP 70Gb aan opnames naar de ontvanger teruggezet en dan staat de waarde op 150Mbit/s maar dat is ook logisch want dan is er en aanvullende schijfactiviteit.

Als jouw meetwaarden dergelijke verschillen tonen zonder dat er andere processen lopen zoals opnemen dan zou ik ook inderdaad kunnen veronderstellen dat de HDD of de HDD controler niet helemaal in orde is.

Kun je nog even bevestigen of de door jouw geconstateerde verschillende meetwaarden altijd onder dezelfde omstandigheden zijn gemeten?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jurgen, de RE-9000 staat gewoon aan, timeshift op handmatig, netwerkverbinding uit, MHW EPG op uit, geen USB poorten bezet. Toch geeft hij iedere keer andere HDD overdrachtswaarden als ik de groene knop indruk voor de device speed test.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat als je een 7.200 toeren HDD gebruikt je de waarde heel gemakkelijk haalt maar dat is een aanname die ik zelf (nog) niet kan onderbouwen.

Misschien dat ik binnenkort maar eens dezelfde test ga uitvoeren met een snellere HDD.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Caesarion: ik heb de beide tuners op doorlussen.

Timeshift handmatig, en na software update, fabrieksreset, de HDD ge formatteerd, en nu geen last meer van vastlopers op de HDD (97 versie).

Twee problemen blijven voor mij open staan:

1. geen signaal tuner 1 (soms).

2. Na handmatig opnemen gaat de tuner, aan het einde van het opgenomen programma, NIET uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij mij een snelheid van maximaal 204 MBit/s

 

Een moderne harde schijf is sneller dan 200 MBit/s, het is dus de controller die niet snel genoeg is.

 

Ik las hierboven dat iemand zijn data via ftp aan het overzetten was met 2,5MB/s. Bij mij ging het in eerste instantie met 4,5 MB/s, dit was echter met timeshift aan en de tuner op nederland1HD, na overschakelen naar rtl4, ging de snelheid omhoog naar 6 MB/s. Nog steeds geen wereldschokkende waarde, maar wel een teken dat de controller en/of harddisk het zwaar had.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti

2. Na handmatig opnemen gaat de tuner, aan het einde van het opgenomen programma, NIET uit!


Heb je na het starten van de opname op de power off knop gedrukt? En dan gelijk op op drukken. Dan zou hij na opname uit moeten gaan.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een nieuwe BUG ondekt tenminste bij mij.

 

Ik heb ingesteld dat tijdens zappen het beeld moet freezen dus geen zwart beeld tussendoor.

 

Nu met versie 97 freezed het beeld niet tijdens het zapper (vorige versie wel). Kan iemand checken of dit niet alleen bij mij zo is voor dat ik dit ga melden bij Rebox?

 

Alvast bedankt.

 

O ja. Box is volledig gereset en schijf geformateerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vanavond weer een vastloper toen ik wisselde van Ned3 naar Het Gesprek.

Ik ga mijn vrouw nu voorzichtig uitleggen waar de powerknop zit.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

De irritatie over mijn 5 dagen oude Rebox-8000HD begint inmiddels op te lopen. Chronologisch:

 

Za 13.03. Bij levering bleek V61 geinstalleerd. Alles (usb schijf via USB poort aan achter zijde, ethernet, HDMI, SD en HD) leek normaal te werken. Tot na een paar regelmatig op de TV 'geen signaal' verscheen en het beeld zwart werd. Audio van ontvanger via stereo bleef wel aanwezig. 's Middags update naar V97 uitgevoerd. Alle probleem leek verholpen.

 

Zo 14.03. Hele dag TV gekeken: zowel SD als HD, zowel FTA als gecodeerd. Zowel direct, via timeshift als naar opname. Geen problemen.

 

Ma 15.03. Meteen 's ochtends een vastloper bij opstarten. Ontvanger blijft hangen op 'time calibration'. Harde reset via schakelaar aan achterzijde heeft problemen opgelost. Gedurende dag verder zeer regelmatig weer op TV 'geen signaal' en het beeld zwart.

 

Di 16.03. Problemen zijn gebleven. 's Avonds eerst ontvanger spanningsloos gemaakt (stekker uit wcd). Daarna weer aan en USB-schijf door ontvanger laten formateren. Daarna via ethernet update V97 weer op USB schijf gezet. Opnieuw update V97 geladen. Reset naar fabriekswaarden uitgevoerd. Opnieuw USB schijf door ontvanger laten formateren. Opgeslagen zenders weer geladen. Daarna hele avond probleemloos gekeken.

 

Wo 17.03. Niets met ontvanger gedaan (oh ja: aangezet :-)...). Weer regelmatig op TV 'geen signaal' en het beeld zwart.

 

Geen idee wat ik nu nog moet doen.

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier een vastloper. Was opname aan het bekijken van bbc. Er was alleen teletekst ondertiteling en geen dvb ondertiteling. Toen live gaan kijken was ook geen dvb ondertiteling alleen teletekst. Weer terug naar opname en nog een keer geprobeerd om dvb ondertiteling op te roepen. Kreeg een geel/groenachtig scherm en de box zat vast. Wel uit te zetten met de afstandsbediening. Toen de box weer opgestart. Hij startte op alsof hij in de diepe stand was, hoewel powerstandby op aan stond. Daarna was dvb ondertiteling weer oproepbaar. Eerste vastloper sinds nieuwe versie 97. Egp uit en timeshift op handmatig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond een (tijdelijk te leen) Common-Interface module in de rebox gezet en daar mijn cd kaartje daarin. Geen storing of vastloper, ook geen "gecodeerde zender" of "initialiseren smartcard" gezien.

Vandaar dat ik er bij blijf, na de voorgaande gegevens, dat de interne kaartlezer niet goed werkt. Daar zal dus snel nieuwe software voor moeten komen.

 

Dan kunnen ze meteen rechtzetten dat het geen fortis is maar een rebox, zoals dat ding wat ik gekocht heb en welke nu aangeeft een fortis te zijn, erg slordig en een onaanvaartbare super fout. Nu maar afwachten op de volgende update die mijn inziens morgen al moet uitkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Sinds ik me timeschift op handmatig heb gezet, heb ik geen problemen meer gehad.

Ik heb de timeschift helemaal uit moeten zetten, na aanzetten van de box, draaide timeschift weer gewoon mee.[???]
Voor de rest geen problemen, maar het is nog te vroeg om te juichen!!!


UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Vanavond een (tijdelijk te leen) Common-Interface module in de rebox gezet en daar mijn cd kaartje daarin. Geen storing of vastloper, ook geen "gecodeerde zender" of "initialiseren smartcard" gezien.
Vandaar dat ik er bij blijf, na de voorgaande gegevens, dat de interne kaartlezer niet goed werkt. Daar zal dus snel nieuwe software voor moeten komen.

Kun je de CAM niet nog even laten zitten om daadwerkelijk te kunnen constateren dat er dan geen vastlopers meer zijn?
Heeft weliswaar het nadeel dat de opnames van de gecodeerde zenders ook gecodeerd worden opgeslagen maar dat is dan maar tijdelijk.
Ik zou het zelf wel graag willen testen maar ik heb bij gebruik van de interne kaartlezer geen vastlopers.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanshcjmeyer
De irritatie over mijn 5 dagen oude Rebox-8000HD begint inmiddels op te lopen. Chronologisch:

Za 13.03. Bij levering bleek V61 geinstalleerd. Alles (usb schijf via USB poort aan achter zijde, ethernet, HDMI, SD en HD) leek normaal te werken. Tot na een paar regelmatig op de TV 'geen signaal' verscheen en het beeld zwart werd. Audio van ontvanger via stereo bleef wel aanwezig. 's Middags update naar V97 uitgevoerd. Alle probleem leek verholpen.

Zo 14.03. Hele dag TV gekeken: zowel SD als HD, zowel FTA als gecodeerd. Zowel direct, via timeshift als naar opname. Geen problemen.

Ma 15.03. Meteen 's ochtends een vastloper bij opstarten. Ontvanger blijft hangen op 'time calibration'. Harde reset via schakelaar aan achterzijde heeft problemen opgelost. Gedurende dag verder zeer regelmatig weer op TV 'geen signaal' en het beeld zwart.

Di 16.03. Problemen zijn gebleven. 's Avonds eerst ontvanger spanningsloos gemaakt (stekker uit wcd). Daarna weer aan en USB-schijf door ontvanger laten formateren. Daarna via ethernet update V97 weer op USB schijf gezet. Opnieuw update V97 geladen. Reset naar fabriekswaarden uitgevoerd. Opnieuw USB schijf door ontvanger laten formateren. Opgeslagen zenders weer geladen. Daarna hele avond probleemloos gekeken.

Wo 17.03. Niets met ontvanger gedaan (oh ja: aangezet :-)...). Weer regelmatig op TV 'geen signaal' en het beeld zwart.

Geen idee wat ik nu nog moet doen.


Ligt het wel aan je ontvanger en niet aan het signaal, slecht connector verbinding of vocht in je f-connector.
Als dit niet goed is blijft die ook hangen in time callibration
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...