Ga naar inhoud


[RE-9000HD] FW Rebox 9000 HD versie 97 is uit


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

Blijft maar raar.

Gisteravond de hele avond twee x HD tegelijk opgenomen.

Plus één keer een opgenomen HD programma kijken.

 

Dus drie te gelijk, 2 x HD opnemen, en 1 x HD afspelen

 

En geen vastlopers!

 

Komt dat enkel maar bij mijn door de timeschift uit te zetten?

 

Met storingsvrije groet!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: sathopper
Origineel bericht van: radio man
De automatische SD/HD video modus pakt voor mij wel ongelukkig uit, omdat hier automatisch gekozen wordt voor:
- SD: 576i
- HD: 1080i
Omdat mijn scaler 576i niet leest, maar 576p wel, zou het beter zijn als er een Auto 2 mode zou zijn zoals bij de Topfield: 576p/1080i.
Overigens zijn er ook tv's die moeite hebben met 576i.

Weet iemand een workaround?


Scaler van de Rebox vastzetten op 1080i wink


Natuurlijk, maar dan kan de scaler niet meer upscalen, wat-ie beslist beter doet dan de Rebox...heb dit inderdaad toch maar gedaan omdat er steeds meer hd komt en dan speelt dit niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb via de dealer aan Rebox de volgende bugs doorgegeven:

- % ingave op voortgangsbalk leidt nergens toe

- verplaatsen cursor gaat hakkerig en springt soms zomaar terug

- Opname TV5 Monde neemt NL ondertitels niet mee

Verder draait de box hier goed:

- Het "Tuner 1 geen signaal" werd kennelijk al maanden geleden opgelost, want ik heb er geen last meer van.

Daarvoor werden zenders niet goed aangelopen vooral op A3, en kwam ook die melding. T1=Diseqc 1.0 T2=Diseqc 1.2.

- Geen vastlopers

- Alle opnamen lukken, alleen staat er soms geen naam bij

Timeshift staat gewoon op auto, wil ik niet missen...

 

Kortom: een hele verbetering na mijn TF7700HDPVR.

Verder is-ie lekker stil (staat altijd aan) en wordt toch niet bloedheet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man
Kortom: een hele verbetering na mijn TF7700HDPVR.
Verder is-ie lekker stil (staat altijd aan) en wordt toch niet bloedheet.

Voor mijn ook een hele verbetering na me Homecast HD 8100.
Nu moeten ze nog even de bugs er uit halen, en je hebt een superbox))

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik dan die commercial break tijd instellen? op de 9000?

Heb op advies van Rebox een WD green (1TB)ingebouwd en heb wel vastlopers maar weet nog niet of dit aan de hd ligt, aangezien ik nog met seca 2 werk en een astoncrypt cam (v 2.18).

Meerdere prog opnemen draait nog niet echt lekker. Opstarten is traag, moet veel doorlopen kennelijk.

 

Visiosat G4:Astra1,2,3 & Hotbird + 4 x Inverto quad + Rebox 9000HD(1TB-WDgreen) + Echostar 5020pvr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: sathopper

Ik blijf het een raar verhaal vinden dat het type HD de box wel of niet zou laten vastlopen. Een PC heeft ook geen moeite met verschillende HDs en mijn Topfield 4000 werkte ook altijd probleemloos met verschillende schijven.

Ook ik ben het met deze opmerking niet eens.
Eerstens heeft mijn vorige ontvanger, een Topfield TF7700HDPVR ook problemen met de keuze van de HDD`s gehad, deze slikte ook niet elke HDD en ook daar werden maar enkele HDD`s door Topfield toegelaten.
Dat jouw TF4000 er geen moeite mee had is ook niet verbazingwekkend want die hoefde immers geen HD content te verwerken.
Dus je moet wel appels met appels vergelijken.

Ten tweede heeft een normale PC ook enorme moeite met de grote datastroom welke door HD content wordt veroorzaakt.
Probeer met een normale Huis-Tuin-Keuken PC maar eens HD content af te spelen, of hij hikt of hij hangt.
Ik doe al jaren aan videobewerking, waarvan de laatste jaren HD Video en heb daarvoor een hele zware PC moeten aanschaffen.

Dus dat het probleem met het vastlopen eventueel aan de gebruikte HDD ligt is niet uitgesloten.


Ik bedoel in mijn geval niet de performance van de schijven maar het vastlopen van de firmware/hardware waar hij zit ingeplugd!

Dat een huis tuin en keuken PC HD content niet of nauwelijks kan afspelen komt 99% door de hardware niet door de HD.
Ik speel moeiteloos 1080i Blueray content af van mijn USB 2.5" 5400rpm schijfje of van mijn oude 60gig PATA schijf.

De problemen met de Rebox liggen niet in de performance van de harddisken maar volgens mij in de communicatie/aansturing van de harddisk of een slechte onstabiele driver.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper

......
De problemen met de Rebox liggen niet in de performance van de harddisken maar volgens mij in de communicatie/aansturing van de harddisk of een slechte onstabiele driver.

Zit ook wel weer wat in.
Zullen we het houden op een combinatie van? smile

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper

De problemen met de Rebox liggen niet in de performance van de harddisken maar volgens mij in de communicatie/aansturing van de harddisk of een slechte onstabiele driver.

Hier zal je best eens gelijk in kunnen hebben.
Helaas is het vaak zo dat de aansturing / communicatie van de HDD niet altijd even compatibele is met elk merk / type HDD.
Het is dan weer de vraag, ligt het aan de HDD, een niet uitgebalanceerde aansturing of slechte driver.
We zullen het wel binnenkort zien want Rebox zal dit vast wel oplossen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn RE-9000 blijft met de regelmaat van de klok vastlopen.

Vandaag heb ik de timeshift voor het eerst op manual gezet.

Ik zie nog geen verschil in functionaliteit tussen Auto en manual.

Hopelijk verdwijnt wel dat irritante vastlopen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Mijn RE-9000 blijft met de regelmaat van de klok vastlopen.
Vandaag heb ik de timeshift voor het eerst op manual gezet.
Ik zie nog geen verschil in functionaliteit tussen Auto en manual.
Hopelijk verdwijnt wel dat irritante vastlopen.


Misschien was ik niet helemaal duidelijk.
Wat is het verschil tussen timeshift automatisch en handmatig?
Ik zie namelijk nog geen onderscheid in functionalteit.

Het zou mooi zijn als we een nieuwe handleiding zouden mogen krijgen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Timeshift automatisch: dan neemt hij automatisch de zender op waar je naar kijkt . Timeshift handmatig dan begint de timeshift opname pas als je de pauzetoest indrukt.


Bedankt, heb ik nooit begrepen blush.
Zal 'm op handmatig zetten, ontlast ik de hd bij meerdere opnamen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: sathopper

De problemen met de Rebox liggen niet in de performance van de harddisken maar volgens mij in de communicatie/aansturing van de harddisk of een slechte onstabiele driver.

Hier zal je best eens gelijk in kunnen hebben.
Helaas is het vaak zo dat de aansturing / communicatie van de HDD niet altijd even compatibele is met elk merk / type HDD.
Het is dan weer de vraag, ligt het aan de HDD, een niet uitgebalanceerde aansturing of slechte driver.
We zullen het wel binnenkort zien want Rebox zal dit vast wel oplossen.


ik moet zeggen nu ik de wd green hdd erin heb zitten nog steeds geen vastlopers heb gehad. Maar ben dan wel ook met v97 weer helemaal van scratch begonnen. Heb sterk het vermoeden dat idd aan aansturing/driver ligt. Maar nu gebruik ik hem ook alleen voor openemen en gewoon tv kijken. Heb er verder geen extra schotel aanhangen en dergelijke.

Mijn theorie is green hdd's verbuiken minder stroom en aangezien rebox toch al prat gaat op laag energie verbruik, kan ik me daar iets bij voorstellen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: krutchie
Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: sathopper

De problemen met de Rebox liggen niet in de performance van de harddisken maar volgens mij in de communicatie/aansturing van de harddisk of een slechte onstabiele driver.

Hier zal je best eens gelijk in kunnen hebben.
Helaas is het vaak zo dat de aansturing / communicatie van de HDD niet altijd even compatibele is met elk merk / type HDD.
Het is dan weer de vraag, ligt het aan de HDD, een niet uitgebalanceerde aansturing of slechte driver.
We zullen het wel binnenkort zien want Rebox zal dit vast wel oplossen.




ik moet zeggen nu ik de wd green hdd erin heb zitten nog steeds geen vastlopers heb gehad. Maar ben dan wel ook met v97 weer helemaal van scratch begonnen. Heb sterk het vermoeden dat idd aan aansturing/driver ligt. Maar nu gebruik ik hem ook alleen voor openemen en gewoon tv kijken. Heb er verder geen extra schotel aanhangen en dergelijke.

Mijn theorie is green hdd's verbuiken minder stroom en aangezien rebox toch al prat gaat op laag energie verbruik, kan ik me daar iets bij voorstellen


Ik heb ook een WD Green van 1TB, maar heb regelmatig vastlopers.
Op advies van mede forumleden heb ik de timeshift maar eens op manual gezet. De eerste vastloper moet nog komen, maar de testperiode is nog een beetje kort.
Eigenlijk is het een beetje vreemd dat wij met z'n allen als proefkonijnen dienen.
40jaar geleden hebben we mensen naar de maan gestuurd en ze zijn ook terug gekomen.
Met de software van de RE-9000 zou dat zeker niet gelukt zijn.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...