Ga naar inhoud


[RE-9000HD] FW Rebox 9000 HD versie 97 is uit


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

De Rebox is bij mij met opnemen na het drukken van de standby toets en de vraag met NEE beantwoord te hebben netjes uitgegaan. smirk

 

Ook even de Timeshift uitgezet en nu heb ik geen problemen meer met blokkend beeld en haperend geluid.

 

Tevens nog een vertaal fout ontdekt. Bij het instellen van een reservering dat bij de datum de dagen in het engels aangegeven. Tevens bij instellen op dagelijks blijft de Rebox bij datum Maa aangeven ook al selecteer je een andere dag???

cry

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: m.boretti

Hoewel afgelopen weekend heb ik eens een matrix reborn er in gestopt (Ajax-Psv was op de Thor), maar deze CI werkt niet als de kaarten TVV en CDS in de interne kaartlezers zitten.

Het is ook wel de bedoeling dat als je een CAM (alleen voor de test) gebruikt dat je dan ook één van beide smartcards in de CAM stopt en niet in de interne kaartlezer laat zitten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
Origineel bericht van: David1980
Ik heb nog een nieuwe cd module in de verpakking.

Maar ik ben nu aan het kijken of de box geen vastlopers geeft als ik de timeschift helemaal uitzet.
En ik heb wonder boven wonder al twee dagen geen vastlopers meer gehad.

Misschien dat ik volgende week even ga kijken, hoe het gaat met een cd module in de box.

Ik heb deze week de TimeShift op handmatig gezet én de MHW-EPG uit.
(nog) geen vastlopers, maar op zaterdag neemt mijn vrouw NET5 op van 19:30 tot 00:15 uur. Dit is nu twee weekenden mislukt. Ben benieuwd met de "nieuwe" instellingen.


Ik heb de timeschift helemaal UIT moeten zetten, omdat de timeschift vanzelf weer aan ging, toen ik de rebox de volgende keer aanzetten. [Weer een bug soms ??]
Wel jammer natuurlijk, want je kan nu niet een live opname stop zetten.
Misschien moeten we wel kiezen tussen live pauzeren of vastlopers.))

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: audifan
...Dit kan toch niet de bedoeling zijn om de handige opties maar uit te zetten als er problemen zijn.

Het lijkt me toch wel handig om t.b.v. testdoeleinden een aantal functies tijdelijk uit te zetten dan wel de instellingen ervan te wijzigen.
Hiermee bereik je in elk geval dat we met zijn allen wellicht het wat duidelijker zouden kunnen maken waardoor sommige problemen gegenereerd worden.
Natuurlijk ben ik het ermee eens dat de software probleemloos moet werken en dat folders vaak rooskleuriger worden gepresenteerd dan dat ze kunnen waarmaken maar als dat om welke redenen dan ook niet het geval is helpt het ook niet als we massaal klagen want dat voegt niets aan de problemen toe.
Door nu te testen of door het uit- / aanzetten van bepaalde functies een aantal negatieve symptomen verminderen, dragen we met zijn allen bij om uiteindelijk een perfect werkende receiver in ons bezit te hebben.

Dit is overigens niet uniek want dezelfde problemen met software in het beginstadium ondervind ik al meer dan 10 jaar toen ik mijn eerste receiver (een Nokia Media Master 9600) kocht en ook daarna met een Topfield 5510PVR en 7700HDPVR was het niet beter.

Ook wil ik nog even toevoegen dat dit soort problemen ook in de commerciële softwarebranch heel normaal zijn.
Ik zit (zat) nu meer dan 30 jaar in de IT waarvan meer dan 10 jaar Cobol programmeur en wat ik daar aan elende heb gezien v.w.b. oplevering van software dan vallen deze problemen in het niets.
We moeten ons realiseren dat het hierbij gaat om een vrij nieuwe consumententechnologie die nog redelijk in de kinderschoenen staat.
De bedrijven die dergelijke apparaten op de markt brengen zijn meestal ook niet van dien aard om tientallen techneuten aan de ontwikkeling van de software te kunnen zetten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Is het probleem met het vooruitspoelen en achteruitspoelen ook opgelost. Staat niets over in de lijst met verbeteringen?


Volgens mij niet- weliswaar gaat het verplaatsen van de cursor op de voortgangsbalk nu iets vlotter, maar vanzelf terugspringen is niet verholpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: David1980

En ik dacht ook, dat ik geen last van vastlopers zou hebben, dus ik neem aan dat het voor jou ook kwestie van tijd is))


Aan allen met VASTLOPERS
Voor zo ver mij bekend zijn er 2 redenen die zowel bij vorige versies als bij v.97 vastlopers kunnen veroorzaken.

Gebruik de MHW-EPG niet meer.
Toen ik v.97 had geïnstalleerd kreeg ik voor het eerst gelijk vastlopers. Zodra ik de MHW-EPG had uitgezet was het probleem verholpen.

Na installatie van v.97 moet de interne HDD worden geformatteerd.
Omdat bekend was dat de aansturing van de HDD problemen kon veroorzaken is de aansturing van de HDD in v.97 aangepast.
Hiervoor is het noodzakelijk om de HDD te formatteren zodat oude, storing veroorzakende bestanden ook daadwerkelijk verwijderd worden.

Ikzelf heb geen problemen met vastlopers maar ik zou iedereen die hier wel problemen mee heeft willen adviseren om het bovenstaande uit te voeren.
Pas dan kun je beoordelen of er nog fouten in de Rebox zitten die vastlopers veroorzaken.

Mocht dit naderhand alsnog het geval zijn dan is er maar één optie en dat is terug naar de dealer met het verzoek het probleem onmiddellijk op te lossen.
De dealer en Rebox zijn de enigen die dit probleem kunnen en moeten oplossen.
De forumleden kunnen dit niet oplossen en hetzelfde probleem herhaaldelijk op dit forum te vermelden levert geen toegevoegde waarde op.


Met alle respect:
Ik zou toch weleens willen weten waarom deze bestanden niet gericht tijdens een upgrade verwijderd kunnen worden als ze ooit geplaatst c.q. vervangen werden.
Zoiets als een pc helpdesk: "Bij problemen altijd de harddisk formateren".
Bij de Topfield werd dat formateren ook altijd geëist maar ik heb 't nooit gedaan, eigenwijs tiepje misschien... sick
Link naar reactie
Delen op andere sites

De automatische SD/HD video modus pakt voor mij wel ongelukkig uit, omdat hier automatisch gekozen wordt voor:

- SD: 576i

- HD: 1080i

Omdat mijn scaler 576i niet leest, maar 576p wel, zou het beter zijn als er een Auto 2 mode zou zijn zoals bij de Topfield: 576p/1080i.

Overigens zijn er ook tv's die moeite hebben met 576i.

 

Weet iemand een workaround?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man
De automatische SD/HD video modus pakt voor mij wel ongelukkig uit, omdat hier automatisch gekozen wordt voor:
- SD: 576i
- HD: 1080i
Omdat mijn scaler 576i niet leest, maar 576p wel, zou het beter zijn als er een Auto 2 mode zou zijn zoals bij de Topfield: 576p/1080i.
Overigens zijn er ook tv's die moeite hebben met 576i.

Weet iemand een workaround?


Scaler van de Rebox vastzetten op 1080i wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Jurgen, de bedoeling van het plaatsen van de Matrix reborn was om naar Ajax-Psv op Sport Roemenie1 te kijken (nagra).

Als de Matrix in de CI zit, en een of beide kaarten in de kaartlezers, verkrijg ik geen beeld via de Matrix.

Vandaar dat ik beide kaarten, CDS en TVV, uit de kaartlezers heb gehaald.

Dan moet ik toch nog een paar keer de Rebox aan en uit zetten (en dan weer aan natuurlijk) om beeld via de matrix te krijgen.

Dus de samenwerking kaartlezers en CI is niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje aan allen,

 

Ik had vanmorgen iets heel vreemds en vraag me af of dit bij anderen ook wel eens gebeurd is.

 

Ik zette hem aan (nadat hij eerder die ochtend ook al probleemloos aangestaan had) en merkte toen dat alle zenders een vreemde naam hadden gekregen. Het begon bij allen met SVC_ en daarna kwam er nog een rij getallen met ook wat tekst. De zenders deden het verder wel maar aan de naam van de zender haalde je verder niets uit.

 

De HD fastscan gedaan. Alle goede namen zag ik voorbij schieten, maar na inlezen was het nog steeds mis. In de tussentijd heb ik hem ook enkele keren spanningloos gezet, maar alles bood geen soelaas.

 

Toen heb ik de HD transponder (11.856) eens apart ingelezen en die gaf dus ook 6 van die vreemde namen weer bij het inlezen. Toen ik daarna merkte dat al mijn radiozenders verdwenen waren heb ik maar een fabrieksreset gedaan en de boel weer opnieuw ingelezen. Nu is het weer goed en ik hoop van harte dat dit ook zo blijft. Als dit nog eens gebeurt zal ik er een fotootje van maken.

 

Voor wat het waard is: na de versie 97 update heb ik ook een fabrieksreset gedaan en de harde schijf geformatteerd.

 

Heeft iemand dit dus ook al eens gehad, of heeft iemand een idee hoe dit komt?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is bekend.

ik heb iets soortgelijks met de cds-kaart en de franse tntsat kaart. die laatste doet het om een of andere vage reden niet in de interne lezer van de rebox maar wel in een viaccess of diablo cam.

maar als ik dan de cds kaart in een interne lezer stop houdt alles ermee op.

 

rebox geeft aan dat het niet werken in de lezer kan liggen aan de canaaldigitaalcertificatie en aan de interactie van de cam's met de kaartlezers zeggen ze te werken.

 

het gevolg van die certificatie zal vast wel weer wezen dat je het andere kaartleveranciers zo moeilijk mogelijk moet maken, dus voor mij in Frankrijk ben ik daar bepaald niet blij mee.

Ik had het liever wat ruimer gezien, en ik weet ook niet of ik de rebox gekocht had als men dit tijdens de koop al bekend had gemaakt.

 

maar goed, als de franse kaart in de cam kan draaien is het mij wel best, maar daarvoor moeten ze nog wel wat doen.

 

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, behalve dat er op astra wel een hele serie zenders is die zo heten, waar ze op slaan weet ik niet.

ik zie ze elke keer als ik een volledige scan doen langskomen.

blijkbaar zijn dus de namen door elkaar geklutst, die svc... is niet iets wat de rebox zelf gegenereerd heeft, het bestaat al en is blijkbaar verkeerd terecht gekomen.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...