Ga naar inhoud


[RE-9000HD] FW Rebox 9000 HD versie 97 is uit


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

Het zal eerder zo zijn dat de vast-lopers kunnen komen doordat de gegevens van de cd kaart niet goed verwerkt worden door de interne kaartlezer(s). Gisteren had ik er al last van dat ik weer "gecodeerde zender" in beeld kreeg en ïnitialiseren smartcard" dit had ik vanavond ook al een paar keer.

Eerst denk je die mensen stikken in hun adem dus bevriest het beeld, even later een mooie rode balk met gecodeerde zender. Kaartje er uittrekken en weer terug duwen helpt dan even (of voor langere tijd). Maar ja dat zijn mijn bevindingen en de update komt bij mij wel gewoon binnen althans de data is goed. Kaartje dus in de bovenste (interne) kaartlezer vanwege het gegeven dat deze in het menu als de eerst wordt aangegeven. Conclusie; kaartlezers werken in deze laatste software versie niet goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik volg dit draadje al weer een tijdje maar van de problemen die hier allemaal voorbijkomen, heb ik helemaal geen last.

Ook niet van het bevriezen van het beeld wink

Vastloper heb ik ook al een tijdje niet gehad, dus wink

Hij werkt nu op V89 icm een Samsung 320GB HDD

 

Wel vreemd dat er in dit draadje zoveel melding gemaakt wordt van problemen.

 

Mijn ervaring met de Rebox 9000 tov mijn vorige Inverto IDL7000 PVR zijn behoudens wat onhandigheden in de interface positief. Met mn inverto had ik veeeel meer last van vastlopers en mislukte opnames enzo.

 

Ben wel benieuwd wat nu de oorzaak is van de problemen die hier genoemd worden.

cool

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: CronoS

Het valt bij mij nu wel op, dat ik nog niet de nieuwe keys heb gekregen van mijn TVV kaart... Datum staat op begin april, dus die hadden volgens mijn gevoel allang geupdate moeten zijn? CD kaart staat wel al op mei en het management gedeelte van de TVV kaart ook... Ik vertrouw het niet frown Iemand anders dit toevallig ook geconstateerd?

Toen ik een paar weken geleden in Oostenrijk zat ondervond ik hetzelfde probleem maar ik kwam er pas achter toen het beeld op zwart ging.
Uiteindelijk bleek dat de Management datum op de CD smartcard was verlopen.
Ik had de smartcard toen in de onderste interne kaartlezer zitten.
Rebox vertelde mij desgevraagd dat het klopte dat er problemen zijn met de onderste of bovenste interne kaartlezer en dat daardoor de datum niet automatisch werd aangepast.
Ik had gelukkig nog een Aston 1.07 CAM bij me waarmee ik de smartcard weer kon updaten want anders had ik het de rest van de vakantie zonder CD gecodeerde zenders moeten doen.
Ik ben overigens nog steeds niet overtuigd dat de beide interne kaartlezers goed functioneren wat de kaartupdate betreft.
Ik heb toen ook op dit forum gevraagd of er meer hiervan last hadden maar er heeft zich niemand gemeld met hetzelfde probleem.
Misschien is het handig om de twee kaarten even van kaartlezer te wisselen want dan wordt de TVV kaart wellicht ook geupdated.

Ik herinner me dat nog wel dat je dat opmerkte; ik zelf ben er ook al een paar keer in een vroeg stadium er tegenaan gelopen.. Ik zit net eventjes te kijken, blijkbaar had ik er ook begin februari last van en zou het opgelost zijn met de V89 firmware, denk dus dat dit niet het geval is smile

Ik heb in elk geval niet het gevoel dat de keys nu geupdate wordt; dus van de week de beide kaartjes maar even omwisselen en dan maar aangeven smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

catw, heb je een oranje cds-kaart of nog een oude, bv een zwarte.

ik herken deze verschijnselen uit de tijd dat ik een zwarte kaart had en ze de coderingen dubbel uitzonden, voor seca2 en seca3.

sinds ik een oranje seca3 kaart heb is dit bij mij niet meer voorgekomen.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
catw, heb je een oranje cds-kaart of nog een oude, bv een zwarte.
ik herken deze verschijnselen uit de tijd dat ik een zwarte kaart had en ze de coderingen dubbel uitzonden, voor seca2 en seca3.
sinds ik een oranje seca3 kaart heb is dit bij mij niet meer voorgekomen.


Het laatste kaartje (seca 3)zit er in, ik heb ook nog wel die groene maar dat is een "vakantie" kaart die ik dus weer moet activeren en daar alleen Ned 1,2 en 3 op heb.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast toppiedus

Hier staat nog versie 89 erop vanavond de box (voor het eerst) aan het netwerk gehangen dacht even om de bestanden snel over te zetten (staat zo`n 155 Gb op voornamelijk films van de kinderen)

Ik krijg geen toestemming om deze eraf te gooien en de disk te formatteren, wil deze nu overzetten maar zie tot mijn schrik dat hier 22 uur voor nodig is.

Ga dit vooralsnog maar even niet doen, temeer dat versie 89 redelijk stabiel loopt.

(alhoewel ik net van de vrouw hoor dat ze toch ook een aantal vastlopers heeft gehad, zij kijkt ook meer dan ik)

 

Vraag wat lijkt de beste optie ?

 

A) niets doen en verder met versie V89

B) V 97 erop maar niet formatteren

C) toch maar 20 uur kopiëren en naar V97 + formatteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 20 uur kopiëren wel erg veel temeer dat ik nog niet de indruk heb dat het formatteren voor iedereen iets oplost.

155Gb kopiëren duurt nu eenmaal erg lang want via FTP gaat het met maximaal 2,5Mbits/s.

Zelf denk ik dat v.97 toch beter functioneert dan v.89 maar mijn mening hierin is niet helemaal relevant omdat ik eigenlijk geen van de geschetste problemen met v.89 ondervond.

Gelet op de duur van het kopiëren zou ik willen adviseren om wel v.97 te installeren maar nog niet te formatteren.

Als er daarna nog steeds problemen blijven opduiken kun je altijd nog formatteren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf verwacht ik dat ze zeer snel met nieuwe software moeten komen vanwege het gegeven dat de interne kaartlezers niet goed werken. Dit moeten ze bij rotbox ook hebben ondervonden en het is nog steeds een fortid i.p.v. een rebox.

Tevens het testen van de software is een wassenneus als je kijkt naar de datum van de software en de tijd dat deze op het net stond (niets getest).

Ze wilden gewoon "lekker verdienen" maar ja nu hebben ze daar, bij rotbox (rebox) het probleem dat vrijwel een ieder die dit ding gekocht heeft bekocht is. Zelf durf ik nu wel te zeggen dat we opgelicht zijn met deze receiver vanwege het gegeven dat het nu een fortis is en géén rebox.

Heb je een eerlijk product dan zet je daar ook je naam in en laat je niet de naam van een andere software versie (dus rebox en geen fortis) er in staan! Ze hebben daar zelf geen idee hoe ze de rotzooi moeten oplossen en wachten op een update van fortis.

 

Graag snel een nieuwe update, en dan een rebox, en het verhelpen van de problemen met de interne kaartlezers tevens een uitleg waarom het niet goed is gegaan en een ieder een fortis heeft. HaHaHa hij staat nu weer vast met het bericht "GECODEERDE ZENDER" en "SMARDCARD INITIALISEREN", goed he die rebox (BALEN maar niet gefrustreerd hoor zoals je hier vaak aangepraat wordt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen format gedaan van de disk bij de update naar v97. Tot op heden draait alles goed, ook de opnames die gedaan zijn.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik me timeschift op handmatig heb gezet, heb ik geen problemen meer gehad.

 

De timeschift is ook een opname, en misschien word dat wel allemaal te veel.

 

Ik heb afgelopen nacht weer normaal een film op kunnen nemen, misschien lost `de timeschift op handmatig zetten', bij mijn wel een hoop problemen op!

 

En tijdens het kijken bevriest het beeld niet meer!

 

 

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Sinds ik me timeschift op handmatig heb gezet, heb ik geen problemen meer gehad.

De timeschift is ook een opname, en misschien word dat wel allemaal te veel.

Dit zou er wellicht op kunnen wijzen dat de HDD het te zwaar te verduren krijgt, even in het midden of het aan de HDD ligt.
Heb je het eerder gegeven advies al eens uitgevoerd om de Device Speed Test te gebruiken en zo ja, wat is daar het resultaat van?
Als de waarde dan te laag is en jij hebt de ontvanger incl. interne HDD gekocht dan is er wellicht een reden om de HDD bij de dealer voor een snellere HDD te vervangen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde meting als jou Jürgen

Maar jou bericht heeft mijn aan denken gezet.

 

Als ik een film op neem van Film1 HD, of een ander HD programma, dan neemt ook de timeschift de film in HD op.

 

Bij langdurig opnemen, en te veel data, zou het dus te veel kunnen worden, en loopt de Rebox vast, net als bij een gewone pc.

Laat staan als ik twee keer HD opneem, plus dan de timeschift.

Zo maar een gedachte gang van me.

 

En aan timeschift, dach ik eerder aan een Inverto die enkel in timeschift gaat als je op pauze drukt. Maar bij de rebox staat de timeschift vanzelf altijd aan, tot je hem uit zet.

 

Afwachten maar, tot nu gaat alles goed!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

M.b.t. de device speed test, ik krijg iedere keer andere waarden, dan 141 Mb/s, dan 160 Mb/s, soms weer 201 Mb/s. Zou de Rebox wellicht een HDD controller probleem hebben, zou dat de vastlopers kunnen verklaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...